2 konsulenter med strategisk flair søges til nyt sekretariat i Fødevarestyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du politisk, organisatorisk og strategisk flair og motiveres du af at være med, hvor beslutningerne træffes? Kan du skabe overblik over komplekse faglige problemstillinger og har du erfaring med at betjene direktion og øverste ledelse? Er du samtidig den fødte holdspiller, der naturligt spiller andre gode og samtidig kan gå selv? Så har du lige nu muligheden for at blive en del af et nyt kontrolsekretariat i Fødevarestyrelsen.

Om stillingen
Fødevarestyrelsens kontrol medvirker til at sikre fødevaresikkerheden, dyresundheden og dyrevelfærden igennem kontrol i virksomheder og besætninger. Fødevare-, veterinær- og kødkontrollen er tidligere på året blevet organiseret i ét fælles område under en ny kontroldirektør.

Fødevarestyrelsen søger derfor to medarbejdere til et nyt kontrolsekretariat, som får en central rolle i den fortsatte tværgående udvikling og modernisering af kontrollen i Fødevarestyrelsen.

Sekretariatets primære opgave bliver at betjene kontroldirektøren (PA-rolle) og chefgrupperne på kontrolområdet med at skabe rammerne for sikker drift og ensartet kvalitet i kontrollen samt at koordinere og følge op på de tværgående drifts- og udviklingsopgaver på kontrolområdet. Stillingerne forudsætter forretningsforståelse samt politisk og organisatorisk flair.

Begge stillinger er nyoprettede, så der er stor mulighed for at være med til at sætte dit eget præg på udvikling af sekretariatet. Det nye sekretariat bliver forankret i enheden Kontrol og Forvaltning og får direkte reference til enhedschefen. Enheden består af 3 sektioner og i alt 44 medarbejdere.

En alsidig hverdag
Du kan se frem til meget varierende arbejdsdage med spændende strategisk og fagligt indhold. Du vil blive inddraget i forskellige relevante strategiske initiativer, hvorfor du hurtigt skal kunne sætte dig ind i og skabe overblik over komplekse problemstillinger og sammenhænge.

Den ene dag faciliterer du en workshop for ledere om input til det kommende års enhedsplaner, den næste dag planlægger du dagsordenen til det næste kontrolchefmøde. Ugen efter skal du følge op på kontrolområdets samlede plan for prioritering af udviklingsopgaver og forberede mødemateriale til kontroldirektørens 1:1 samtaler.

For at lykkedes i jobbet, skal du kunne håndtere følgende:
• Du medvirker til at skabe og fokusere på ét fælles billede af kontrolområdets forretningsbehov og skaber klarhed over de muligheder og udfordringer vi har for at komme i mål med ambitionerne om at styrke et helhedsorienteret og tværgående kontrolområde.
• Du trives med at forberede, koordinere, facilitere og følge op på ledelsesmøder lige fra 1:1 møder til tværfaglige ledelsesmøder og kontrolchefmøder.
• Du kan vurdere behov for samt sørge for at indsamle og distribuere relevant viden og informationer om sager, projekter m.v. mellem et bredt udsnit af interne og eksterne interessenter.
• Du agerer naturligt bindeled for de tværgående processer og koordinerer udviklingsopgaver mellem de tværgående enheder, som understøtter kontrolområdet.
• Du skal kunne skrive skarpe og præcise notater, som vil blive læst af chefgruppen på kontrolområdet, i Fødevarestyrelsen eller i Departementet. Dit arbejde foregår i tæt samspil med chefer og kolleger på kontrolområdet.
• Du skaber overblik over og koordinerer de mange varierende opgaver og processer i forhold til de væsentligste tværgående udviklings- og implementeringsopgaver, der er på kontrolområdet.
• Du har flair for at udvikle og følge op på mål og nøgletal.

Alt i alt en bred vifte af opgaver, der fordrer overblik, fleksibilitet, handlekraft og interessenthåndtering i topklasse.

Din profil
Du har en relevant samfundsfaglig eller naturfaglig kandidatuddannelse eller anden faglig relevant baggrund. Det er en fordel, at du har erfaring, der har forberedt dig på at arbejde i en rolle med komplekse problemstillinger, tværfaglig koordinering og med ledelsesbetjening i en politisk styret organisation.

Herudover forventer vi at du kan genkende dig selv i flere af følgende punkter:
• Har fokus på, at implementeringen af politiske og administrative beslutninger sker i tæt samarbejde, dialog og sparring med ledere og medarbejdere på tværs af organisationen.
• Er servicemindet med en god forståelse for chefer og direktørers opgaveportefølje.
• Er en dygtig projekt- og procesleder, med en systematisk og struktureret tilgang til din opgavevaretagelse og til at følge opgaverne til dørs.
• Du trives med en varieret hverdag præget af mange forskellige opgaver – også korte deadlines og højt arbejdstempo.
• Har fremragende evner til organisering, koordinering og overblik.
• Evner at bringe din viden, kompetencer og metoder i spil på tværs af chef- og direktørområder og i tæt samarbejde med dine kolleger.
• Har blik for værdien af et dataunderstøttet beslutningsgrundlag og indtænker det i din opgavehåndtering
• Har et godt humør og er naturligt nysgerrig og udadvendt med lyst til at engagere dig i fællesskabet.

Vi tilbyder gode arbejdsforhold og fleksible rammer
Hos os vil du få en spændende og varieret arbejdsdag, hvor du sammen med dygtige og engagerede kolleger får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer inden for et bredt felt af arbejdsopgaver. Du bliver en del af en stor organisation på tværs af landet, hvor der er gode muligheder for faglige udfordringer og hvor det forventes, at den enkelte tager ansvar og arbejder selvstændigt. Vi arbejder tværfagligt og trækker på hinandens kompetencer i Sekretariatet. Kulturen er præget af en uformel tone og en fælles bevidsthed om betydningen af et godt samspil i en travl hverdag. Vi er en fleksibel arbejdsplads, der vægter balancen mellem arbejdsliv og privatliv. Du må forvente rejseaktivitet til vores enheder i hele landet.

Løn- og ansættelsesvilkår samt tiltrædelsestidspunkt
Ansættelse vil ske i henhold til gældende overenskomst for akademikere i staten mellem Finansministeriet og en række AC-organisationer. Afhængig af den rette ansøgers faglige profil og erfaring sker indplacering som special-/chefkonsulent eller AC-fuldmægtig.

Det er en forudsætning, at du har kørekort til personbil.

Tiltrædelse ønskes den 1.marts. Vi forventer, at afholde ansættelsessamtaler i uge 2 og uge 3.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at ringe til enhedschef Vibeke Højbjerg 72276573 eller læse mere om os på Fødevarestyrelsen.dk

Din ansøgning
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV, kopi af eksamensbevis og evt. andet relevant materiale online i vores rekrutteringssystem på fvm.dk/job senest den 3. januar.

Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Fødevarestyrelsen, Glostrup, Stationsparken, 2600 Glostrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5958009

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet