Akademiker med flair og interesse for økonomi, politik og projektledelse søges til faglig enhed i Fødevarestyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du sammen med dygtige kollegaer arbejde for dyrs og menneskers sundhed i et nationalt og internationalt perspektiv? Vil du bidrage med dine økonomiske kompetencer i en tværfaglig enhed og drive forskellige projekter?

Vi har en spændende og varieret stilling ledig i vores enhed for Dyresundhed. Enheden arbejder med forebyggelse og håndtering af smitsomme dyresygdomme, der truer Danmarks husdyrproduktion og i nogen tilfælde kan smitte mellem dyr og mennesker.

Om stillingen
Stillingen er afgørende og central, da vi har brug for at styre vores driftsøkonomi dels i forbindelse med akut opståede hændelser (f.eks. sygdomsudbrud) samt vedr. hjemtagning af EU medfinansieringsmidler. Enhedens økonomi har en størrelse på ca. 35 mio. kr. samt yderligere 50-100 mio. kr. til erstatninger ifm. udbrud.

I denne rolle, står du for at udarbejde robuste økonomiske indspil til politiske aftaler og finansiering af vores aktiviteter. Derudover trives du med at udvikle, drive og koordinere mange forskellige projekter på tværs af styrelsen eller sammen med erhvervet, det kan f.eks. være samarbejdsaftaler og ved EU-udbud, hvor vi arbejder tæt sammen med styrelsens udbudsjurister. Vi har fokus på styrke indarbejdelsen af det økonomiske perspektiv tidligere i vores processer – det håber vi du vil være med til?

Primære arbejdsopgaver
Her har vi listet en række af dine primære opgaver op. Men afhængig af din baggrund og erfaring, kan der komme flere opgaver til. Vi har brug for, at du har kendskab og erfaring med lignende opgaver fra en større offentlig arbejdsplads eller privat virksomhed.
• Du sikrer en grundig og korrekt daglig drift og budgetopfølgning i enheden
• Du understøtter og giver sparring til dine kollegaer i enheden med økonomivinklen i forskellige projekter
• Du står for at hjemtage EU medfinansiering i en række projekter og indsatser
• Du kan og har lyst til at udvikle, drive og koordinere tværfaglige indsatser på tværs af Fødevarestyrelsen
• Du har erfaring med at udarbejde skarpe notater, politiske indspil og levere en ministerbetjening af høj kvalitet
• Du vil gerne være enhedens centrale figur vedr. udbud og rammeaftaler, hvor du håndterer den forberedende del af forskellige store indkøb

Hvem er du?
Du har fx en samfundsvidenskabelig/økonomisk kandidatgrad. Du er økonom, jordbrugsøkonom, erhvervsøkonom eller lignende. Men vigtigst er, at du genkender dig selv i flere af disse punkter:
- Du har talforståelse og ser sammenhænge på tværs og udnytter dem - og så er du nøjagtig
- Du skal trives med at møde mange forskellige kollegaer på tværs af organisationen og sætter dig naturligt for bordenden i håndteringen af dine forskellige projekter og opgaver
- Du har erfaring med at drive flere projekter sideløbende med at håndtere dagligdagens driftsopgaver.
- Du er god til at være opsøgende og indhente nødvendig viden og sparring både internt og eksternt, hvor det er nødvendigt i forhold til de projekter og opgaver, du varetager.
- Du har gerne en kreativ og udviklingsorienteret tilgang til håndteringen af dine projektopgaver – men du glemmer ikke fokus på implementering, så vi rent faktisk kan lykkedes med at ændre adfærd, hvor det er vigtigt.

Vi ser gerne, at du har erfaring fra en lignende stilling, hvor du har beskæftiget dig med projektledelse og med økonomistyring i en bred forstand.

Hvad kan vi tilbyde
Vi tilbyder dig gode udviklingsmuligheder, og du arbejder med en bred portefølje af opgaver. Du får rig mulighed for at være med til at udvikle dig selv og dine kollegaer via din vigtige videndeling af det økonomiske perspektiv. Og du får et bredt samarbejde på tværs af Fødevarestyrelsen, der åbner op for gode muligheder for netværksdannelse.

Vi tilbyder dig et fleksibelt og meningsfuldt arbejdsliv med gode kollegaer og fagligt spændende og varierende opgaver. Vi er en rummelig arbejdsplads med fokus på samarbejde, og vi tror på, at et godt arbejdsmiljø styrker vores trivsel og resultater.

Vi har en god kantine, gratis fitnesscenter, fleksible mødetider, mulighed for hjemmearbejde, en velfungerende personaleforening, og så ligger vi kun 5 minutters gang fra Glostrup S-togsstation. Desuden har vi en gratis parkeringsplads, hvis du kommer i bil.

Om os
Vores kerneopgave i Dyresundhed er at forebygge og bekæmpe udbredelse af husdyrsygdomme. Vores område har stor politisk opmærksomhed, hvilket giver en dynamisk og spændende hverdag i offentlighedens søgelys. Vi er ansvarlige for det centrale veterinære beredskab i Danmark og arbejder med sygdomsovervågning, forebyggelse og bekæmpelse af dyresygdomme. Det er et prioriteret samfundsvigtigt område, da nogen sygdomme kan smitte mellem mennesker og dyr. Endvidere kan udbrud af diverse sygdomme påvirke Danmarks muligheder for samhandel og eksport.

Vi er ca. 35 medarbejdere, og vi vægter det tværfaglige samarbejde højt og tilbyder særdeles gode muligheder for personlig og faglig udvikling.

Som medarbejder i Dyresundhed skal du være forberedt på, at du skal deltage i det centrale kriseberedskab i forbindelse med eventuelle sygdomsudbrud. Det vil for dig betyde, at du skal bruge dine kompetencer til f.eks. håndtering af krisens økonomi og beslutningsoplæg om økonomiske konsekvenser af den konkrete krise.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling med en arbejdstid på gennemsnitlig 37 timer om ugen. Ansættelse sker efter relevant overenskomst indenfor statens område.

Tiltrædelse den 1. marts 2024 – gerne tidligere, hvis muligt.

Ansøgningsfrist
Vi glæder os til at modtage din ansøgning sammen med CV, kopi af eksamensbeviser og andre relevante dokumenter via vores rekrutteringssystem på fvm.dk/job senest den 8. januar 2024. Du søger stillingen ved at trykke på “Søg stillingen”.

Vi forventer at holde samtaler den 11. januar 2024. Vi vurderer, om der også afholdes en anden samtalerunde.

Er du interesseret?
Du er meget velkommen til at ringe og høre mere om stillingen hos souschef Jette Petersen tlf. 4193 2320 eller sektionsleder Helle Palmø tlf. 7227 6733

Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Fødevarestyrelsen, Glostrup, Stationsparken, 2600 Glostrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5955733

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet