BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med store dagsordener som konsekvenserne af AI for undervisningen, fordeling af gymnasieelever eller adgangskrav til gymnasiet? Har du erfaring med eller interesse for at arbejde i en politisk styret organisation på et område med stor bevågenhed? Så er du måske vores nye medarbejder i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.
Om arbejdsopgaverne
Vi søger en til to nye medarbejdere i Kontor for Gymnasier, hvor du blandt andet vil kunne komme til at arbejde med opgaver som udvikling af de gymnasiale fags indhold, rammerne for de gymnasiale uddannelser, elevfordeling, adgangskrav, institutionsudbud, kapacitetsfastsættelse og tilsyn. Afhængig af interesse og erfaring vil du enten blive tilknyttet kontorets Team institutioner og kapacitet eller Team fag og uddannelser.
Der vil konkret kunne være følgende opgaver knyttet til stillingerne:
- udarbejdelse af notater, redegørelser og direktions- og ministersager
- implementering af politiske aftaler og lovgivning
- dialog med fagkonsulenter om situationsbilledet i de gymnasiale fag
- besvarelse af henvendelser fra institutioner, interessenter og borgere
- dialog med departementet om politiske initiativer og med centrale interessenter på gymnasieområdet
Om kontoret
Kontor for Gymnasier har ansvaret for en række centrale opgaver relateret til udvikling og administration af uddannelserne og fagene på det gymnasiale område, herunder regelgrundlag i form af bekendtgørelser, læreplaner og vejledninger, samt udgående og understøttende indsatser i form af kurser for lærere i de gymnasiale fag samt ledere på de gymnasiale institutioner. Kontor for Gymnasier fører desuden tilsyn med de gymnasiale uddannelser og varetager de fleste af Børne- og Undervisningsministeriets institutions- og borgerrettede opgaver på det gymnasiale område. Kontoret varetager desuden en central funktion ift. implementering af den politiske aftale vedrørende fordeling af elever til de gymnasiale uddannelser.
Kontoret består af 22 faste medarbejdere, 4 studentermedhjælpere og 30 fagkonsulenter samt 2 medarbejdere tilknyttet Europaskolerne. Kontorets medarbejdere er organiseret i fire teams, hvortil der er knyttet personaleansvarlige teamledere.
Om dig
Du har en relevant kandidatuddannelse, og vi ser gerne, at du har erfaring med arbejdet i en politisk ledet organisation. Du kan dog også søge stillingerne, hvis du er nyuddannet. Du har desuden lyst til at arbejde med et bredt opgavefelt af såvel generelle som specialiserede opgaver på et område med stor bevågenhed. Det er desuden en fordel, hvis du har administrativ erfaring fra en gymnasial institution eller undervisningserfaring.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver som udgangspunkt ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent efter fællesoverenskomsten for akademikere i staten.
Vi ønsker at besætte stillingen pr. 15. august 2023 eller efter aftale.
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Frederik Stobbe på 33 92 54 53 eller teamleder Lisbeth Bryld Mortensen på telefon 29 77 84 07. Du kan også læse mere om Styrelsen for Undervisning og Kvalitet og Børne- og Undervisningsministeriet på vores hjemmeside uvm.dk.
Sådan søger du
Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest d. 30. maj 2023. Du søger stillingen via vores hjemmeside uvm.dk/job.
Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund - vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, København, Teglholmsgade 1, 2450 København SV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169029&DepartmentId=10351&MediaId=3809&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5835118