Barselsvikariater som børne- og ungerådgiver i tværprofessionelt miljø

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Børn- og ungerådgivere til barselsvikariater i Familieafsnittet

Er du socialrådgiver med interesse for børn og unge? Er du stærk kommunikativt og i relationer, leverer myndighedsarbejde med empati og tydelighed og har du administrativ tæft, så kan du være vores nye kollega.

Da vi har to kollegaer som skal på barsel, søger vi to børn- og ungerådgivere til vores klyngeteam. 

Hvem er vi og hvordan arbejder vi?

Familieafsnittet består af 36 medarbejdere og varetager myndighedsopgaver, forebyggende opgaver og behandlingsindsatser.

Vi er forskellige faggrupper i afsnittet, som arbejder i et tværprofessionelt miljø, hvor udfordringerne ofte mødes med designede løsninger. Du skal være parat til at lade dig forstyrre, blive inspireret af andre fagligheder og skabe/følge nye indsatser på et stadigt mere komplekst område. Vi har taget et opgør med indsatstrapper og hyldevarer, anerkender kompleksiteten i opgaveløsningen og styrer vores økonomi gennem faglige beslutninger. Vi arbejder aktivt på at skabe de bedste rammer for arbejdet med Barnets lov, så vores indsatser og sagsbehandling er dynamisk og borgerinddragende.

Alle faggrupperne er samlet på én etage, så der er fysisk nærhed, som understøtter den tværprofessionelle tilgang til opgaveløsningen.

Samtidig er de primære samarbejdspartnere repræsenteret på matriklen, så der er kort afstand til alle i det tværsektorielle samarbejde. Vi opmærksomme på at styrke relationerne til de interne lokale samarbejdspartnere, forældrene, børnene og de unge ved at være mere fysisk til stede i deres primære arenaer. Vi ønsker tættere relationer, styrket kontinuitet og færre skift.

Vi er organiseret i 2 distrikter, der indgår i en lokal klynge med almentilbud og andre tilbud. Der arbejdes med sagsbehandling for 0-18/23 år i alle aspekter af sagsprocesserne. Vi har derudover 2 andre myndighedsteams med specialisering i børn med funktionsnedsættelser og anbringelser, samt et Forebyggelses- og Indsatsteam.

De ledige stillinger er i vores klyngeteams.

Ambition og metode

Alle i Glostrup Kommune arbejder ud fra to kerneopgaver- mestring og udfoldelse. De rammesætter sammen med den systemiske/narrative tilgang arbejdet i Familieafsnittet.

Metodisk arbejdes der med det løsningsfokuserede (LØFT) i skoler, dagtilbud, PPR og sundhedsplejen. Så der er et fælles mindset og sprog på tværs. I det monofaglige arbejder rådgiverne i DUBU med ICS som metodeafsæt. SOS bruges som model i LØFT og sikkerhedsplansarbejdet.

Det vi forventer af dig:

  • Du er uddannet socialrådgiver
  • Du kan kommunikere klart, tydeligt og anerkendende overfor borgere, kolleger og samarbejdspartnere
  • Du er dedikeret til arbejdet med udsatte børn og unge og deres familier 
  • Du har ambitioner om høj faglighed og ordentlighed
  • Du besidder stærke relationelle egenskaber
  • Du kan arbejde netværks-inddragende og styre større netværksmøder
  • Du kan arbejde kreativt og innovativt indenfor de økonomiske og juridiske rammer, der er for arbejdet
  • Du er i balance og har mod på opgaver der til tider vil falde udenfor ”I like”
  • Du vil og forstår at arbejde i en politisk styret organisation

Vi tilbyder:

  • En arbejdsplads, hvor der er ro og fokus på kerneopgaven
  • Høj faglighed, hvor flertallet har videreuddannelse på diplomniveau
  • Ledelse der er certificeret i Psykologisk Tryghed og arbejder med dette på medarbejderniveau
  • En arbejdsplads, hvor du kan være medskaber af udviklingen
  • Et spændende mono- og tværfagligt miljø med vide rammer for udvikling og nytænkning inden for børne- og ungdomsområdet
  • Kort og ubureaukratisk afstand til de interne samarbejdspartnere
  • Tæt faglig og kollegial sparring og dialog, samt ekstern supervision
  • Politisk bevågenhed og forståelse for dit arbejdsområde
  • Fleksible arbejdsvilkår med høj grad af selvledelse og god Work-life-balance
  • Arbejdsplads tæt på Glostrup Station, med tværgående tog/bus forbindelser

Det praktiske:

  • Ansøgningsfristen er mandag d. 22.7. kl. 12 2024. Vi afholder samtaler løbende fra torsdag d. 25.7.24 til tirsdag d. 30.7.2024. 
  • Stillingerne er på 37 timer om ugen, og forventes besat fra 1. september evt. 1.august, eller snarest derefter.
  • Glostrup Kommune indhenter udvidet straffeattest og børneattest.
  • Løn- og ansættelsesvilkår følger den gældende overenskomst.
  • Sammen med din ansøgning skal du sende dokumentation for afsluttet uddannelse og andre relevante bilag.

Spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte faglig leder Siri Mosbech på tlf. 91 17 18 59, eller faglig koordinator Olivia Frydendahl på tlf. 23 42 04 84

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Glostrup Kommune, Rådhusparken, 1, 2600 Glostrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6070682

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet