BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Beredskab Banedanmark søger en medarbejder med stærke kompetencer inden for analyse og krisehåndtering samt med stor viden om beredskab.
Når der sker uforudsete hændelser på jernbanen, påvirker det ofte punktligheden for de rejsende i en negativ retning. Beredskab Banedanmark er Banedanmarks operationelle ”blåblink-beredskab” som har til opgave – sammen med andre aktører – at håndtere disse hændelser så trafikken påvirkes mindst muligt.
Beredskab Banedanmark befinder sig lige nu i en udviklingsproces, hvor vi ønsker at styrke vores fokus på de opgaver, vi allerede løser, samt på en række nye udviklingsområder. Vi ønsker derfor en medarbejder, der skal være med til at understøtte dette sammen med ledelsen og vores medarbejdere.
Som udgangspunkt vil du få mødested i Glostrup, hvor vores dygtige beredskabsmedarbejdere og den lokale ledelse også er placeret. I dagligdagen vil du referere til sektionschefen. Du vil blive en del af området Materiel & beredskab, som ligger i Banedanmarks infrastrukturdivision.
Du vil få en bred berøringsflade og du vil komme til at beskæftige dig med et område, som er underlagt mange regler og lovgivning, som er kendetegnende for jernbanebranchen. En af dine primære opgaver i den sammenhæng bliver at medvirke til, at området lever op til alle de krav der er til os, men også få vores egen vinkel på det som beredskab.
Din dagligdag vil bære præg af opgaver som f.eks.:
- At udarbejde og vedligeholde vores planer for forsat drift.
- At sikre, at alt indhold omkring beskrivelser, instrukser og ulykke-index er opdateret og relevant i samarbejde med ledelsen.
- At vedligeholde og udvikle beredskabsmedarbejdernes øvelses set up.
- At forestå evalueringer og hændelsesudredning.
- At medvirke til analyseopgaver omkring Beredskab Banedanmark og formidle budskaber enkelt og skarpt, både skriftlig og mundtligt.
- At udarbejde indstillinger, notater, redegørelser til rette ledelsesniveau.
- At bidrage til udviklingen af Beredskab Banedanmarks fremtid i forhold til klimaberedskab.
- At håndtere diverse ad hoc-opgaver og give generel ledelsessupport.
Du er initiativrig, handlekraftig og fordomsfri i mødet med både interne og eksterne samarbejdspartnere, og du er optaget at finde gode tværgående løsninger. Du arbejder struktureret og har overblik over dine ansvarsområder praktisk og administrativt.
Du er typen, der trives med en bred kontaktflade, men samtidig også nyder friheden ved at kunne være alene om opgaver.
Vi tilbyder en virksomhedskultur præget af åbenhed og kompetente kollegaer med høj faglig stolthed og en dagligdag som er præget af en fri, humoristisk og uformel tone, samt en høj faglighed. Vi har gode muligheder for personlig og faglig udvikling og særdeles stor variation i de daglige opgaver. Du får ansvar for egne opgaver, men du har altid mulighed for at spørge en kollega om hjælp til at løse dem.
Hvem er du?
- Du Kommer med en mellemlang- eller lang videregående uddannelse, gerne med kendskab til beredskabet og f.eks. med en uddannelse som Katastrofe- & Risikomanager.
- Du er analytisk i din tankegang og kan se udviklingsmuligheder.
- Vi ser gerne at du har erfaring med at yde ledelsessupport fx som medarbejder i et sekretariat i en politisk ledet organisation.
- Du har gode skriftlige kommunikationsevner og flair for at udarbejde notater og oplæg.
- Har evne til at sætte dig ind i komplekse problemstillinger og komme med løsningsforslag.
- Er rutineret bruger af hele MSOffice pakken, især Outlook, Excel & PowerPoint.
- Gerne har erfaring med F2 (journalisering- & sagsbehandlingsprogram).
Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.
For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.
Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 3, sats 3, Hovedstad.
For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer, samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.
Ansøgning og kontakt
Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kontakt sektionschef Aksel Christensen. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt, da vi løbende indkalder til samtaler.
For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.
Går du videre fra de indledende samtaler, vil der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43, Banemarksvej , 2600 Glostrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5979098