BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde for og understøtte en vigtig mission, der bidrager til sunde og bæredygtige fødevarer? Er du proaktiv og trives med at have mangeartede opgaver i et tværfagligt miljø, så har vi den rigtige stilling til dig som ledelsessupport i Data og Forretningsprocesser i Fødevarestyrelsen.
Data og Forretningsprocesser står overfor flere spændende udviklingsopgaver, der spænder bredt i hele organisationen. Den kommende tid byder blandt andet på en stor kommunikationsopgave, hvor enhedens værditilbud skal kommunikeres.
Vi søger en ny ledelsessupport til enheden, der kan varetage både drifts- og udviklingsopgaver og som kan fungere som koordinerende indgang for enhedens administrative opgaver. Du samarbejder med styrelsens tværfaglige enheder – vores ”kunder”. En stærk nysgerrighed på at kende vores forretningsområder og kerneopgave er et must for at skabe succes i stillingen.
Vi søger en kollega med solid formidlings- og koordineringsevne
Din primære rolle bliver at supportere enhedens to ledere og være med til at koordinere opgaver såsom afrapportering af enhedsplan og styringsmål, understøtte enhedens onboardingprocesser, tidsregistrering, rejseafregning, porteføljeoverblik mv. Vi forventer, at du sørger for opfølgning på udvalgte beslutninger fra ledelsesteamet, hvor du har mulighed for at få ansvar for udviklingsopgaver, der handler om enhedens udvikling og strategi.
Din præcise opgaveportefølje er ikke defineret på forhånd, og vi forventer, at du selv er med til at forme stillingen. Vi forventer, at du kommer til at:
- Arbejde med udviklingsopgaver i tæt dialog med medarbejdere og ledere
- Understøtte implementeringen af nye løsninger i enheden
- Arbejde med branding af enhedens værditilbud
- Kommunikation på intra og formidling til kunder/fagområder
- Formidling af succeshistorier samt formidling af porteføljen
- Mødeindkaldelse og udvikle dagsorden til interne møder
- Agere blæksprutte og understøtte workshops og forretningsprocesser
Du kommer med erfaring indenfor ledelsessupport og kan skabe overblik i porteføljen såvel som mødeaktiviteter. Du holder dig orienteret om organisationen som helhed og er i stand til at gøre opmærksom på udviklingspotentialer, når du ser dem. Stillingen har ophæng i Data og forretningsprocesser, som arbejder med både data, lean og procesudvikling, og som løser opgaver og projekter på tværs af hele styrelsen. Du vil komme til at referere til enhedens sektionsleder.
Om dig
Du har en kontoruddannelse og har erfaring fra lignende stillinger. Du kan også have en akademisk generalistuddannelse. Dine resultater skabes ved at hjælpe og understøtte ledelsesteamet og være opsøgende på tværs af styrelsen i det omfang det er relevant. Du skal drives af at skabe tillidsfulde relationer på tværs af organisationen og evne at se sammenhængskraften såvel som potentialer for samarbejde mellem de enkelte fagområder og Data og forretningsprocesser. Vigtigst er, at du som person er nysgerrig og løsningsorienteret, og at du brænder for at optimere og skabe værdi i en kompleks og politisk styret organisation.
Vi lægger vægt på, at du har:
• Let ved at være helhedstænkende
• Kan skabe overblik i en hektisk hverdag med mange dagsordner
• At du kan skabe fremdrift i opgaverne og afslutte
• At du har stærke kommunikationsevner og forstår at tilpasse dit budskab til forskellige målgrupper
Om os i Data og forretningsprocesser
Du bliver en del af Data og forretningsprocesser. Enheden består – ud over en enhedschef og sektionsleder (ledelsesteamet) af 30 faglige og ambitiøse medarbejdere. Vi fungerer som en tværgående enhed og understøtter den samlede styrelse på i alt 1800 medarbejdere, som spænder fra fagenhederne i Glostrup samt kontrolenheder fordelt rundt om i landet. Med fokus på værdiskabende resultater hjælper vi med at skabe sammenhængskraft og effektive drifts,- og arbejdsprocesser, som skal modstå morgendagens udfordringer. Samtidig understøtter vi, at styrelsen arbejder datadrevet som værktøj til at træffe de rigtige løsningsorienterede beslutninger.
Vil du vide mere om de spændende opgaver, der venter dig?
Du er meget velkommen til at ringe eller skrive til sektionsleder Karin Kindt-Larsen på 27 14 14 44 / karki@fvst.dk
Løn- og ansættelsesforhold
Ansættelse sker efter gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC gældende. Den endelige lønindplacering for både HK og AC vil bero på individuelle kompetencer og kvalifikationer.
Fortæl os, hvorfor du er den perfekte til jobbet
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV, kopi af eksamensbevis og evt. andet relevant materiale online i vores rekrutteringssystem på fvm.dk/job senest den 7. januar 2024. Vi holder to samtalerunder.
Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Fødevarestyrelsen, Glostrup, Stationsparken, 2600 Glostrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5957970