BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Du arbejder for at gøre en forskel for udsatte børn og unge. Du er stærk kommunikativt, ansvarlig og god til at skabe relationer. Du leverer myndighedsarbejde med empati, administrativt overblik og tydelighed. – Så håber vi det kan være sammen med os.
Der er flere baby’er på vej, og vi vil gerne sikre mere kontinuitet og søger derfor nye kollegaer! (fast stilling og barselsvikariat)
Vi søger børne- og ungerådgivere, som vil have en hverdag med børneinddragelse, sagsbehandling, akutopgaver, designede løsninger, faglig dialog og udvikling, latter og travlhed.
Om FamilieafsnittetFamilieafsnittet består af 36 medarbejdere og varetager myndighedsopgaver, forebyggende opgaver og behandlingsindsatser.
Vi er forskellige faggrupper i afsnittet, som arbejder i et tværprofessionelt miljø, hvor udfordringerne ofte mødes med designede løsninger. Du skal være parat til at lade dig forstyrre, blive inspireret af andre fagligheder og skabe/følge nye indsatser på et stadigt mere komplekst område. Vi har gjort op med indsatstrapper og hyldevarer og anerkender kompleksiteten i opgaveløsningen ved designede indsatser og tæt samarbejde. Vi arbejder aktivt på at inddragelse også betyder transparens og åben kommunikation, så vi kan skabe de bedste rammer for arbejdet med Barnets lov, og vores indsatser og sagsbehandling er dynamisk og inddragende.
Alle faggrupper er samlet på én etage, så der er fysisk nærhed, som understøtter den tværprofessionelle tilgang til opgaveløsningen.
Vi vil relationel velfærd, og flytter os endnu tættere på vores primære samarbejdspartnere, så der er kort afstand til alle i det tværsektorielle samarbejde. Vi er opmærksomme på at styrke vores relationer til interne lokale samarbejdspartnere, forældre, børn og unge ved at være mere fysisk til stede i deres primære arenaer. Vi ønsker tættere relationer, styrket kontinuitet og færre skift.
Vi er organiseret i 2 distrikter/klynger, der indgår i en lokal klynge med almentilbud og andre tilbud. Der arbejdes med sagsbehandling for 0-18/23 år i alle aspekter af sagsprocesserne, herunder også akutvagtopgaver, underretninger og råd og vejledning. Vi har derudover 2 myndighedsteams med specialisering i børn med funktionsnedsættelser og anbringelser, samt et Forebyggelses, behandlings og indsatsteam.
Ambition og metodeAlle i Glostrup Kommune arbejder ud fra to kerneopgaver- mestring og udfoldelse. De rammesætter sammen med den systemiske/narrative tilgang arbejdet i Familieafsnittet.
Metodisk arbejdes der med det løsningsfokuserede (LØFT) i skoler, dagtilbud, PPR og sundhedsplejen. Så der er et fælles mindset og sprog på tværs.
Om dig- Du er uddannet socialrådgiver eller lignende
- Du kan kommunikere klart, tydeligt og anerkendende overfor familier, kolleger og samarbejdspartnere
- Du har ambitioner om høj faglighed og ordentlighed
- Du besidder stærke relationelle egenskaber
- Du kan arbejde netværks-inddragende og styre større netværksmøder
- Du kan arbejde kreativt og innovativt indenfor de økonomiske og juridiske rammer
- Du har mod på ukendte og uplanlagte opgaver
- Du vil og forstår at arbejde i en politisk styret organisation
Vi tilbyder
- En arbejdsplads med høj faglighed, og faglig opbakning til opgaveløsningen og kompetenceudvikling.
- Dygtige, engagerede, kreative og modige kollegaer i ambitiøse teams, som prioriterer samarbejde og det gode humør
- En nærværende og tydelig ledelse, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet, samt arbejder med psykologisk tryghed.
- Onboarding med tæt opfølgning, intro og plads til at være ny.
- Et spændende mono- og tværfagligt miljø med vide rammer for udvikling og nytænkning inden for børne- og ungdomsområdet
- Kort og ubureaukratisk afstand til de interne samarbejdspartnere og ledelse
- Tæt faglig og kollegial sparring og dialog, samt ekstern supervision
- Politisk bevågenhed og forståelse for dit arbejdsområde
- Fleksible arbejdsvilkår med høj grad af selvledelse og god Work-life-balance
- Ansøgningsfristen er onsdag d. 25.9. kl. 12 2024.
- Vi afholder samtaler løbende.
- Stillingerne er på 37 timer om ugen, og forventes besat fra 1. november.
- Glostrup Kommune indhenter udvidet straffeattest og børneattest.
- Løn- og ansættelsesvilkår følger den gældende overenskomst.
- Sammen med din ansøgning skal du sende dokumentation for afsluttet uddannelse og andre relevante bilag.
Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte faglig leder Siri Mosbech på telefon 91 17 18 59 eller faglig koordinator Olivia Frydendahl på tlf. nr. 23420484.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Glostrup Kommune, Rådhusparken, 1, 2600 Glostrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6112297