BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at styrke den digitale udvikling af tilsynet med fødevaresikkerhed og dyrevelfærd samt skabe digital service i verdensklasse? Vil du være med til at koordinere vores digitale transformation og arbejde med agile metoder og porteføljestyring? Så er du måske vores nye kollega i Fødevarestyrelsens IT- og digitaliseringsenhed.
Om Fødevarestyrelsens IT- og digitaliseringsenhed
Fødevarestyrelsen gennemgår en spændende digital transformation, hvor vi udvikler og genopfinder vores digitale løsninger med fokus på brugernes behov og de teknologiske muligheder. Vores Digitale Project Management Office (D-PMO) spiller en central rolle i denne udvikling. Vi søger en ny kollega til at styrke vores team og i fællesskab hjælpe med at opnå vores ambitiøse mål.
Vores mål med D-PMO’et er at etablere en central adgang til digitale ressourcer for alle medarbejdere, øge forståelsen for vores governance-processer og lede og koordinere opstarten af nye initiativer sammen med forretningen og andre nøgleinteressenter. Effektivt dagligt samarbejde med product management er nødvendigt for at sikre vores succes.
Du vil blive primær på
• Budgettering, økonomistyring og prognoser og opfølgning herpå sammen med it-ledelsen, product management, projektledere og product ownere.
• Styring og afrapportering af projektporteføljen og indsatser til direktionen.
• Sikre gode strukturerede rammer for økonomistyringen i en agil udviklingsverden.
• Tæt opfølgning på leverandørsamarbejde og kontrakthåndtering både ved eksisterende kontrakter og indgåelse af nye.
Øvrige opgaver, som I løser i PMO-teamet
• Vedligeholdelse og udarbejdelse af nyhedsindhold og intern kommunikation for it og udviklingsindsatserne.
• Planlægning og gennemførelse af roadshows/besøg i enheder og digitale aktiviteter.
• Facilitering af diverse agile events.
• Udarbejdelse og vedligeholdelse af styrelsens digitale roadmap.
• Forberedelse af materiale til følgegruppe- og direktionsmøder.
• Besvarelse af henvendelser og koordinering af opstartsmøder vedr. digitale initiativer.
Vi søger dig, som:
• Har erfaring med porteføljestyring, budgettering og procesoptimering.
• Gerne har kendskab til økonomistyring i agile projekter og lysten til at få det til at fungere i fællesskab med vores økonomienhed og vores teams.
• Er struktureret og kan navigere mellem strategisk og operationelt niveau.
• Er glad for samarbejdet med eksterne leverandører og drives af at få det til at lykkes.
• Er en stærk kommunikator, både mundtligt og skriftligt.
• Har lyst til og er glad for samarbejde.
• Gør en dyd ud af at koble forretning og digital udvikling sammen – digital nysgerrighed.
Du har en relevant akademisk uddannelse, eksempelvis inden for it og gerne kombineret med en projektlederuddannelse, scrum master certificering eller uddannelser med fokus på brugeren i centrum.
Om Fødevarestyrelsens IT
IT-enheden består af tre sektioner, der arbejder tæt sammen. Samlet set er vi ca. 45 medarbejdere. Stillingerne er placeret i IT-udvikling og porteføljestyring, som består af 15 medarbejdere. Vi samarbejder tæt med Statens IT, hvilket giver mulighed for at udvikle kompetencer inden for problem management og leverandørstyring. Vi stræber efter at opretholde en høj faglig standard, som gør det muligt for os at udfordre vores leverandører gennem en solid it-faglig dialog.
Fordele og goder
Vi tilbyder fleksible arbejdstider, mulighed for hjemmearbejde, efteruddannelse og deltagelse i sociale arrangementer. Vi har et stærkt fokus på medarbejdertrivsel og arbejder i et innovativt og samarbejdsorienteret miljø.
Udviklingsmuligheder
Der er rig mulighed for karriereudvikling og efteruddannelse inden for organisationen. Vi støtter dine professionelle mål og tilbyder et miljø, hvor du kan vokse og udvikle dig.
Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelsen er på fuld tid og sker efter relevant overenskomst. Ansættelsesområdet er Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri, og tjenestestedet er Fødevarestyrelsen, IT-enheden, Glostrup. Afhængig af dine erfaringer og kompetencer er der mulighed for ansættelse som specialkonsulent.
Din ansøgning
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV, kopi af eksamensbevis og evt. andet relevant materiale online i vores rekrutteringssystem senest søndag den 3. november 2024.
Vi forventer at holde 1. samtale fredag den 8. november og 2. samtale den 14. november, på vores adresse i Glostrup, med opstart hurtigst muligt.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingsopslaget, er du velkommen til at kontakte it-chef Pernille Sølje Weiglin på 72276354.
Læs mere om at arbejde i Fødevarestyrelsen på www.fvst.dk/job.
Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Fødevarestyrelsen, Glostrup, Stationsparken, 2600 Glostrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6130242