Er du praktisk anlagt, struktureret og trives i en alsidig hverdag?
Vi søger en ny kollega til vores administrationsafdeling, hvor vi er 24 energiske og dygtige kollegaer. Heraf arbejder 15 i Drift- og Serviceteamet, som du bliver en del af.
Administrationsafdelingen er en del af Retten i Glostrup, hvor vi hver dag arbejder for ret og retfærdighed.
Om jobbet
Vi tilbyder et spændende og afvekslende job, hvor du både løser administrative kontoropgaver, har daglig kontakt til rettens brugere, samt håndterer en række praktiske serviceopgaver.
Den brede vifte af opgaver vil hovedsageligt bestå af:
- Have overblikket over vores interne service herunder stå for mødeforplejning. Det omfatter bl.a. at bestille forplejning, sørge for opdækning og afrydning samt andre opgaver af praktisk karakter
- Administrative kontoropgaver herunder sagsbehandling i forbindelse med domsmænd og udenbys forkyndelser
- Efter et grundigt oplæringsforløb kan arbejde selvstændigt med notarforretninger
- Varetage opgaver i vores information herunder vejlede rettens mange brugere telefonisk og ved fysisk fremmøde
- Diverse ad hoc-opgaver af administrativ og praktisk karakter
Vi stræber efter, at medarbejderne i afdelingen kan løse forskellige typer opgaver, så vi kan hjælpe hinanden og sammen nå vores mål. Det er vigtigt for os, at vi både internt og overfor vores brugere arbejder ud fra domstolenes overordnede værdier om respekt, ansvarlighed og åbenhed.
Vores hverdag er travl, men præget af en uformel tone. Vi holder løbende afdelingsmøder, faglige og sociale arrangementer.
Retten i Glostrup er Danmarks næststørste byret med ca. 100 kontorfunktionærer, vagter og servicefunktionærer, samt 48 jurister. Vi bor 5 minutters gang fra Glostrup Station og har fine parkeringsforhold, hvis du er i bil. Hvis du cykler, har vi gode badeforhold. Vi har en velfungerende personaleforening, der arrangerer aktiviteter efter arbejdstid i løbet af året. Flekstidsordning, massageordning, samt kaffe/te og frugtordning.
Om dig
Vi forventer, at du:
- har gode samarbejdsevner og et positivt mindset
- er vant til at yde en god service
- arbejder selvstændigt og ansvarsbevidst
- har en rolig og venlig fremtoning
- har kendskab til – eller lyst til at lære – de relevante arbejdsområder
- trives i en dynamisk og omskiftelig hverdag
Jobbet er med tiltrædelse 1. oktober 2025 eller efter nærmere aftale. Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flekstidsordning.
Du bliver ansat efter fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og OAO samt organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere, medmindre du i forvejen er tjenestemand.
Basislønnen for en retsassistent i løngruppe 2, sats 2 er 29.371,50 kr. pr. måned eksl. pension. Afhængig af din anciennitet og tidligere beskæftigelse kan den samlede basisløn som retsassistent blive 34.070,94 kr. pr. måned inkl. 16 % pension.
Evt. tillæg forhandles i henhold til retningslinjerne for Ny løn.
Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen kan du kontakte teamleder Nadia Edimar-Kanlund på tlf. 43231567.
Du kan se mere på www.domstol.dk/glostrup.
Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest den 24. august 2025.
Vi skal som minimum have din motiverede ansøgning og dit CV, men vi vil også gerne læse udtalelser og relevante eksamenspapirer m.v.
Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold m.v.
Ansættelsessamtaler
Vi vil indkalde til samtaler løbende. Samtaler vil blive afholdt i uge 35.
Samtalen består af to dele. Først skal du løse en lille case, som vi udleverer på dagen. Bagefter holder vi ansættelsessamtalen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Retten i Glostrup, Stationsparken , 2600 Glostrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/355ac416-7442-46e4-98e3-0bc9c02a51c8