BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Bliv en del af Fødevarestyrelsens digitale transformation – Vi søger to dygtige medarbejdere til vores PMO-team
Vil du være med til at styrke den digitale udvikling af tilsynet med fødevaresikkerhed og dyrevelfærd samt skabe digital service i verdensklasse? Vil du være med til at koordinere vores digitale transformation og arbejde med agile metoder og porteføljestyring? Så er du måske vores nye kollega i Fødevarestyrelsens IT- og digitaliseringsenhed.
Om Fødevarestyrelsens IT- og digitaliseringsenhed
Fødevarestyrelsen gennemgår en spændende digital transformation, hvor vi udvikler og genopfinder vores digitale løsninger med fokus på brugernes behov og de teknologiske muligheder. Vores nyetablerede digitale Project Management Office (PMO) spiller en central rolle i denne udvikling. Vi søger to nye medarbejdere til at styrke vores team og i fællesskab hjælpe med at opnå vores ambitiøse mål.
Vores mål med PMO’et er at etablere en central adgang til digitale ressourcer for alle medarbejdere, øge forståelsen for vores governance-processer og lede og koordinere nye initiativer sammen med forretningen og andre nøgleinteressenter. Effektivt dagligt samarbejde med product management er nødvendigt for at sikre vores succes.
Stilling 1: PMO-konsulent med fokus på kommunikation
Dine opgaver, i tæt samarbejde med dine kollegaer:
• Vedligeholdelse og udarbejdelse af nyhedsindhold for IT-enheden.
• Planlægning og gennemførelse af roadshows og digitale aktiviteter.
• Facilitering af diverse agile events.
• Udarbejdelse og vedligeholdelse af styrelsens digitale roadmap.
• Forberedelse af materiale til følgegruppe- og direktionsmøder.
• Besvarelse af henvendelser og koordinering af opstartsmøder vedr. digitale initiativer.
Vi søger dig, som:
• Har erfaring med kommunikation og planlægning af vores tværgående agile events.
• Er struktureret og god til at skabe overblik.
• Er en stærk kommunikator, både mundtligt og skriftligt.
• Har lyst til og er glad for samarbejde.
• Gør en dyd ud af at koble forretning og digital udvikling sammen – digital nysgerrighed.
Stilling 2: PMO-konsulent med fokus på økonomi- og leverandørstyring
Dine opgaver, i tæt samarbejde med dine kollegaer:
• Budgettering, økonomistyring og prognoser og opfølgning herpå sammen med it-ledelsen, product management, projektledere og product ownere.
• Styring og afrapportering af projektporteføljen og indsatser til direktionen.
• Forberedelse af materiale til følgegruppe- og direktionsmøder.
• Sikre gode strukturerede rammer for økonomistyringen i en agil udviklingsverden.
• Tæt opfølgning på leverandørsamarbejde og kontrakthåndtering både ved eksisterende kontrakter og indgåelse af nye.
Vi søger dig, som:
• Har erfaring med porteføljestyring, budgettering og procesoptimering.
• Gerne har kendskab til økonomistyring i agile projekter og lysten til at få det til at fungere i fællesskab med vores økonomienhed og vores teams.
• Er struktureret og kan navigere mellem strategisk og operationelt niveau.
• Er glad for samarbejdet med eksterne leverandører og drives af at få det til at lykkes.
• Er en stærk kommunikator, både mundtligt og skriftligt.
Fælles for begge roller er, at indkomne opgaver løses i tæt samarbejde i PMO-teamet og sammen med vores product management.
Vi forestiller os, at du i de to stillinger kommer fra relevante funktioner. Du har en relevant akademisk uddannelse, eksempelvis inden for kommunikation eller it og gerne kombineret med en projektlederuddannelse, scrummastercertificering eller uddannelser med fokus på brugeren i centrum.
Om Fødevarestyrelsens IT
IT-enheden består af tre sektioner, der arbejder tæt sammen. Samlet set er vi ca. 40 medarbejdere. Stillingerne er placeret i IT-udvikling og porteføljestyring, som består af 17 medarbejdere. Vi samarbejder tæt med Statens IT, hvilket giver mulighed for at udvikle kompetencer inden for problem management og leverandørstyring. Vi stræber efter at opretholde en høj faglig standard, som gør det muligt for os at udfordre vores leverandører gennem en solid it-faglig dialog.
Fordele og goder
Vi tilbyder fleksible arbejdstider, mulighed for hjemmearbejde, efteruddannelse og deltagelse i sociale arrangementer. Vi har et stærkt fokus på medarbejdertrivsel og arbejder i et innovativt og samarbejdsorienteret miljø.
Udviklingsmuligheder
Der er rig mulighed for karriereudvikling og efteruddannelse inden for organisationen. Vi støtter dine professionelle mål og tilbyder et miljø, hvor du kan vokse og udvikle dig.
Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker efter relevant overenskomst. Ansættelsesområdet er Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri, og tjenestestedet er Fødevarestyrelsen, IT-enheden. Afhængig af dine erfaringer og kompetencer er der mulighed for ansættelse som specialkonsulent.
Din ansøgning
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV, kopi af eksamensbevis og evt. andet relevant materiale online i vores rekrutteringssystem på fvm.dk/job senest mandag den 12. august 2024.
Vi forventer at holde samtaler i uge 34 og/eller 35 på vores adresse i Glostrup med opstart hurtigst muligt.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingsopslaget, er du velkommen til at kontakte it-chef Pernille Sølje Weiglin på 72276354. Vær opmærksom på, at det er i en sommerferieperiode, så skriv evt. en besked/sms, og du vil blive ringet op.
Læs mere om at arbejde i Fødevarestyrelsen på www.fvst.dk/job.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Fødevarestyrelsen, Glostrup, Stationsparken, 2600 Glostrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6084647