BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at kaste dig ud i en af statens mest spændende økonomier? Og trives du med en stejl læringskurve og masser af ansvar? Så kan det være, at du er vores nye kollega!
En hverdag hos os
Du vil blive en del af Fødevarestyrelsens Finansteam som hører til under Økonomienheden. Finansteamet har ansvaret for Fødevarestyrelsens regnskabsaflæggelse, og bidrager i hverdagen til en sikker økonomistyring på tværs af styrelsen.
Din kommende opgaveportefølje kunne se således ud:
• Orientering og implementering af nye regler og vejledninger
• Bidrage til arbejdet omkring intern finansiel kontrol og risikokortlægning
• Administration af eksternt finansierede projekter
• Assistere med fordelingen af fællesomkostninger mv.
• Bearbejdning af dataudtræk
• Udarbejdelse af kvartals- og årsrapporter
• Indgå i projekter og udarbejde forskellige analyser
Om dig
Du trives med kombinationen af faste drifts- og ad hoc-opgaver. Du er pligtopfyldende og trives med et stort ansvarsområde. Det er en fordel, hvis du en uddannelsesbaggrund som cand.merc.aud eller lignede. Du må også meget gerne have erfaring med dataudtræk, men det er ikke et krav.
Om os
Finansteamet er en del af Fødevarestyrelsens Økonomienhed. Økonomienheden består af ca. 40 medarbejdere, som arbejder med økonomistyring, virksomhedsstyring og regnskab.
Du vil blive en del af Finansteamet som består af tre andre kollegaer samt en økonomielev. Mange af opgaverne løses i fællesskab, og vi har en uformel omgangstone. Vi har en høj faglighed og ønsker at styrke den med endnu en kollega.
I Økonomienheden sætter vi pris på et godt kollegaskab, hvorfor vi prioriterer forskellige events i løbet af året for at styrke fællesskabet. Desuden spiser vi morgenbrød sammen hver fredag for dem, der har lyst.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst for akademikere i staten. Afhængig af dine erfaringer og kompetencer set i forhold til opgavevaretagelsen, vil du blive ansat som enten fuldmægtig eller konsulent.
Dit arbejdssted vil være i Glostrup 5 minutters gang fra Glostrup Station. Der er gode kørsels- og parkeringsforhold. Derudover er der ved at blive bygget en letbane, som starter med at køre i 2025.
Der er en god kantine og massageordning.
Stillingen er som udgangspunkt 37 timer, men vi er også åbne for 30 eller 32 timers arbejdstid om ugen.
Stillingen ønskes besat senest 1. februar 2025.
Din ansøgning
Vi glæder os til at modtage din ansøgning sammen med CV, kopi af eksamensbevis og eventuelt andre relevante bilag via vores rekrutteringssystem på senest den 28. oktober 2024. Vi forventer at holde samtaler i primo november.
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte sektionsleder Stine D. Lorentzen på telefon 7226 6626.
Læse mere om Fødevarestyrelsen på www.fvst.dk
Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Fødevarestyrelsen, Glostrup, Stationsparken, 2600 Glostrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6127889