BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med frivillighed og engagement i en af Danmarks største patientforeninger? Trives du med at være en del af de mange dagsordener, der opererer i en større sundhedsorganisation og at bygge bro mellem foreningens mange organisatoriske interessenter, så kan du blive Diabetesforeningens nye foreningskonsulent.
I Diabetesforeningen er vi inde i en meget spændende periode med et øget fokus på vores frivilligdrevne aktiviteter. Vi er i gang med en større foreningsudvikling, som bl.a. har betydning for opbygningen af hele vores foreningsstruktur - og du kan få lov til at være en del af processen.
Vi søger lige nu en kollega, der får en vigtig rolle i at udvikle og understøtte foreningens mange lokalforeninger og regionale grupper bl.a. ved at rekruttere, onboarde og fastholde frivillige til nye og eksisterende aktiviteter. Ikke mindst forventer vi, at du trives med at understøtte bestyrelser i deres virke i foreningslivet. Vi forventer, at du kan og har lyst til at bidrage med spændende input til hele vores opgaveportefølje, der omfatter både unge og ældre målgrupper.
Dine primære arbejdsopgaver bliver at
Understøtte vores frivillige ifm. deres foreningspolitiske opgaver, herunder processen ifm. generalforsamlinger, onboarding af nye bestyrelsesfrivillige osv.
Besøge vores frivillige ude i lokalforeningerne
Planlægge og afvikle de årlige frivilligdage, introkurser for nye bestyrelser og lign.
Koordinere opgaver ifm. frivilligarrangementer, klargøre præsentationsmateriale til de forskellige foreningspolitiske lag, herunder Hovedbestyrelse mv.
Udvikle, implementere og vedligeholde vores interne processer, fx interne it-systemer
Bidrage og deltage i udviklingen af foreningens kommende frivilligdrevne foreningsstruktur
Kort sagt; Du skal lære vores frivillige at kende og de skal kende dig - alt sammen i tæt samarbejde og parløb med vores andre konsulenter.
Din profil
Du har en videregående uddannelse - for eksempel indenfor social-, sundhed- og samfundsvidenskabelig retning eller kommunikation og har minimum 3 års erfaring
Har forståelse for arbejdet i en politisk ledet organisation og trives med at have vedtægterne med under armen
Du kan lide at stå på gulvet og være de frivilliges kontaktperson og inspirator
Erfaring med frivilligt engagement er et must
Du er serviceorienteret og finder det nemt at møde andre mennesker
Du arbejder proaktivt og struktureret og tager naturligt ansvar for din opgaver
Har flair for IT-systemer i større organisationer
Vi tilbyder
Et spændende og udviklende job med dygtige og dedikerede kolleger og mange aktive medlemmer, der arbejder for en vigtig sag
Særdeles god mulighed for at påvirke opgaverne og opgaveløsningen
En arbejdsplads, hvor vi kommer hinanden ved, hvor vi hjælper hinanden og griner meget
Et fleksibelt arbejdsliv på en arbejdsplads, hvor trivslen er i top og højt prioriteret
Det praktiske
Du bliver en del af teamet Medlemmer, der laver medlemsaktiviteter og understøtter vores frivillige organisation. Stillingen er på fuld tid 37 timer/uge med mulighed for hjemmearbejde. Dit primære arbejdssted er på vores sekretariat i Glostrup - lige ved stationen - og ude hos vores frivillige. Der vil forekomme aften- og weekendarbejde.
Ansøgningsfristen er den 17. november.
Vi afholder ansættelsessamtaler i uge 46-47 med henblik på tiltrædelse 1. januar 2024.
Yderligere information
Du kan få yderligere oplysninger ved henvendelse til Chef for Medlemmer, Tina Langerskov Buchhave på tbu@diabetes.dk på 4191 8839.
Læs mere om Diabetesforeningen på www.diabetes.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Diabetesforeningen, Stationsparken, 2600 Glostrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6137751