BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde for sunde, sikre og bæredygtige fødevarer og en god dyrevelfærd? Vil du arbejde med udvikling af organisationen og projektledelse af komplekse og betydningsfulde projekter?
Så kan du nu søge jobbet som generalist i Team forretningsanalyse og være med til at understøtte arbejdet med Fødevarestyrelsens strategiske og forretningsmæssige udvikling og design af fremtidige løsninger.
Om stillingen
Vi søger en generalist med lyst til projektledelse og forretningsudvikling. Du vil indgå i et team af projektledere og vil blive tilknyttet flere store projekter alt efter din erfaring og interesse.
Stillingen er oplagt til dig, der kan bevare et godt overblik og navigere i krydsfeltet mellem organisationens mange dagsordener og enhedens målsætninger.
Vi ser ind i en spændende tid, hvor Fødevarestyrelsen står over for flere spændende udviklingsopgaver. Den kommende tid byder blandt andet på en stor opgave med optimering af, hvordan styrelsen arbejder med tværgående processer, implementering og forankring af en projektmodel for forretningsprojekter, implementering af en ny organisationsstrategi, forankring af styrelsens digitale governance og større analyser og projektledelse af vigtige projekter koblet til drift og udvikling af styrelsens kontrol og økonomi
I dette job får du rig mulighed for at facilitere og styre udviklingsprocesser fra idé over pilotfase til implementering på tværs af styrelsens forretningsområder. Du gør det sammen med gode kollegaer i dit team eller på tværs af styrelsen, hvor I bruger hinandens viden og kompetencer for at lykkedes med opgaverne. Din præcise opgaveportefølje er ikke defineret på forhånd og afhænger af, hvor dine spidskompetencer og interesser er. Opgaverne kunne blandt andet være at:
• Arbejde med udviklingsopgaver i tæt dialog med medarbejdere og ledere
• Indgå som en del af styrelsens PMO-team ansvarlig for digitale projekter
• Arbejde med porteføljestyring og -udvikling
• Understøtte implementeringen af nye løsninger, herunder evaluering og justeringer
• Arbejde med løbende forbedring af både drift og tværgående processer
• Øge forståelsen for vores governance-processer og lede og koordinere nye initiativer sammen med forretningen og andre nøgleinteressenter
Om dig
Vi søger dig, som har et stærkt ønske om at arbejde med udviklingsprojekter og have et stort tværgående samarbejde med relevante enheder på tværs af Fødevarestyrelsen.
Da vores omverden er i hastig udvikling både hvad angår ny teknologi, nye produktionsformer og nye markeder stiller det løbende nye krav til Fødevarestyrelsens måde at arbejde på. Du skal derfor have lyst til at arbejde med at designe processer, der understøtter en digital og organisatorisk forandring.
Du kommer med en værktøjskasse, der kunne indeholde elementer inden for f.eks. projektledelse, innovation, facilitering, forandringsprocesser, gevinstrealisering, digitaliseringsprojekter og driftsoptimering.
Du får brug for at skabe gode relationer til styrelsens ledere og medarbejdere på alle niveauer.
Om dig
Du skal have lyst til at prøve kræfter med proces- og projektledelse i et spændende og energisk kontor. Du har en relevant akademisk uddannelse og har gerne erfaring fra en lignende stilling. Nyuddannede med relevant studiejob-erfaring kan også komme i betragtning. Som person er du nysgerrig og løsningsorienteret, og du brænder for at optimere og skabe meningsfuld og kundeorienteret opgaveløsning i en kompleks og politisk styret organisation.
Vi lægger vægt på følgende kompetencer og egenskaber:
• Du er helhedstænkende og kan arbejde stærkt med eksekvering på strategiske indsatsområder
• Du er erfaren i at understøtte interne forretningsområder med realisering af deres ideer til værdiskabelse for brugere og kunder
• Du er erfaren og tryg i at facilitere udviklingsprocesser i krydsfeltet af ekspert- og fagviden såvel som fra ledelse til medarbejderniveau
• Du sikrer fremdrift i flere indsatser på én gang og har generelt et godt overblik
• Du er god til at danne relationer og netværke for at sikre et godt samarbejde med relevante parter. Som person har du en god selvrefleksion, du er samarbejdsorienteret og du kan sætte retning og få følgeskab
Om os i Data og forretningsprocesser
Du bliver en del af enheden Data og forretningsanalyse. Vi arbejder med både projekt- og procesudvikling, og sammen med det andet team i enheden, som arbejder med data og machine learning, løser vi opgaver og projekter på tværs af hele styrelsen som et internt konsulenthus. Derudover har vi et tæt samarbejde med styrelsens
IT-kontor og porteføljestyring af digitale behov og projekter. Enheden består – ud over en enhedschef og to sektionsledere af 30 faglige og ambitiøse medarbejdere – teamet, du vil indgå i, består af en sektionsleder og ti engagerede kollegaer.
Vi fungerer som en tværgående enhed og understøtter den samlede styrelse på i alt ca.1800 medarbejdere, som spænder fra fagenhederne i Glostrup samt kontrolenheder fordelt rundt om i landet. Med fokus på værdiskabende resultater hjælper vi med at skabe sammenhængskraft og effektive processer, der skal modstå morgendagens udfordringer. Samtidig understøtter vi, at styrelsen arbejder datadrevet med at træffe de rigtige beslutninger.
Kulturen i enheden er præget af samarbejde, godt humør og fællesskab. Vi har fokus på trivsel og fleksibilitet. Vi tilbyder gode muligheder for udvikling og læring både via opgaver, sparring og kurser.
Hvornår skal du starte
Der er brug for dig snarest eller fra 1. januar 2025.
Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række AC-organisationer.
Du ansættes som udgangspunkt som fuldmægtig. Afhængig af dine erfaringer og kompetencer set i forhold til opgavevaretagelsen, er der mulighed for ansættelse som specialkonsulent.
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at ringe og høre mere om jobbet. Kontakt sektionsleder Benjamin Boesen på telefon 72 27 67 51.
Du kan også læse mere om Fødevarestyrelsen på vores jobsite.
Din ansøgning
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV, kopi af eksamensbevis og evt. andet relevant materiale online i vores rekrutteringssystem senest den 7. november 2024.
Processen vil forventet være følgende: 1. samtale afholdes i uge 46 og 2. samtale senest i uge 47.
Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Fødevarestyrelsen, Glostrup, Stationsparken, 2600 Glostrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6134005