BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at være en del af den samlede ledelse i Danmarks største Børne- og Ungdomspsykiatri? Og kan du se dig selv stå i spidsen for en meget vigtig faggruppe sammen med fire dygtige lederkollegaer? Så har vi en stilling til dig.
I Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center (BUC) søger vi lige nu en matrikelledende lægesekretær, der kan stå i spidsen for de 16 sekretærer og sundhedsadministrative koordinatorer, der er ansat på vores to ambulatorier og fire døgnafsnit på Nordstjernevej i Glostrup.
Rollen som matrikelledende lægesekretær
Sammen med de tre øvrige matrikelledende lægesekretærer og en sekretariatsleder vil du komme til at stå i spidsen for BUC’s i alt 80 lægesekretærer, som er organiseret i et Klinisk Sekretariat. Via Klinisk Sekretariat er sekretærgruppen en stærk og prioriteret medspiller i udviklingen af det samlede BUC.
Vi leder efter en lederkollega, som er har et solidt fagligt kendskab til sekretæropgaverne, et stærkt ønske om at bedrive tæt, tydelig og nærværende ledelse, og formår at se muligheder og udviklingspotentialer, når andre ser barrierer og benspænd.
Vi forventer, at du er med til løbende at udvikle sekretærfaglighed, kerneopgaver og arbejdsgange i takt med at nye behov opstår.
Vi ønsker derfor en leder som gennem tydelig og nærværende ledelse kan udvikle sekretærgruppen, så gruppen sammen kan understøtte gode, velkoordinerende og -planlagte patientforløb og sikre at hver patient og familie vi møder, føler sig ventet og velkommen.
Ledelse, udvikling og samarbejde
Lægesekretærerne i Glostrup er fordelt på flere afsnit. Som leder for gruppen på 16 lægesekretærer er det din rolle at binde gruppen sammen gennem daglig ledelse, fællesmøder og sparring på tværs.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være:
- Ansvar for den daglige tilrettelæggelse af arbejdsopgaver og arbejdsrul
- Ansvar for samarbejde og koordinering med afsnitslederne
- Ansvar for sekretærernes individuelle faglige udvikling, bl.a. med hjælp fra faglige nøglepersoner blandt sekretærerne
- Sikre sammenhænge og bedst mulig ressourceudnyttelse af sekretærgruppen på tværs af afsnit
Du bliver tovholder på implementering og videreudvikling af arbejdet med fx ny kompetencestrategi, bookingproces, tiltrækning og tilknytning og forsat udvikling af anvendelsen af vagtplanlægningssystemet Optima.
Desuden bliver det din opgave løbende at udvikle fagområdet og opgaveløsningen i tæt samarbejde med dine tre matrikelledende lægesekretær-kollegaer og din sekretariatsleder.
Dit daglige arbejde vil udspringe fra Nordstjernevej 17 i Glostrup. Du refererer til sekretariatslederen for Klinisk Sekretariat og vil i hverdagen have et tæt samarbejde med denne og resten af administrationen, afsnitslederne på centeret og centerledelsen.
Om Klinisk Sekretariat – fælles ledelse, mission og vision
Klinisk Sekretariat består af 80 sekretærer, fire matrikelledende lægesekretærer og en sekretariatsleder. Organiseringen sikrer, at der er tydelig sammenhæng og ensartethed i driften i sekretariaterne på tværs af de fire matrikler i BUC. Som faggruppe står vi stærkt samlet og har rig mulighed for at komme til orde og sætte vores præg på udviklingen i BUC via sekretariatslederfunktionen.
I Klinisk Sekretariats ledelse mødes vi fast til ledermøder hver 14. dag, ligesom du ugentligt vil mødes med dine lederkollegaer fra de andre matrikler til driftsledermøder. Du vil i opstartsperioden have ugentlig 1:1 med sekretariatsleder. Vi afholder sekretærmøder en gang om måneden samt fælles undervisning ved behov.
Ledergruppen er kendetegnet ved et godt arbejdsmiljø og en faglig og uformel omgangstone. Vi arbejder tæt sammen og ser os selv som en del af et hold med en fælles opgave. Vi sætter retningen i fællesskab og afstemmer og koordinerer vores indsatser på tværs, så vi aldrig står helt alene i marken’. Vi forventer af hinanden at vi tager fælles ansvar, og at vi løfter i flok.
Vores fælles vision er at skabe et sekretariat, hvor vi lærer af hinandens lokale løsninger og tilpasninger, hvor vi deler viden og kompetencer, og hvor alle bidrager med det de kan. Vi ønsker et sekretariat hvor medarbejdere føler sig set, inddraget og udviklet, men hvor retningen og forventningerne er tilsvarende tydelige.
Vi arbejder løbende på at sikre, at vi er en attraktiv og udviklende arbejdsplads man som medarbejder har lyst til at være en del af i mange år.
Alt dét stiller store krav til os som ledere: Vi skal være nærværende, afstemte, tydelige, lydhøre og omstillingsparate. Vi skal stå fast når det er muligt, og have mod til at ændre kurs, når det er nødvendigt. Sidst men ikke mindst, skal vi være ordentlige, også når det bliver svært.
Vores forventninger til dig
Vi vægter højt, at du har et indgående kendskab til sundhedsvæsnet og sekretærfunktionen og/eller det administrative arbejde på et stort hospital, og du har kendskab til arbejdet i både ambulatorier og døgnafsnit.
Du har erfaring med ledelse i en stor organisation, hvor tingene ofte går stærkt og situationer og behov kan ændre sig fra dag til dag. Derudover ønsker vi, at du:
- Har en stærk organisationsforståelse og kan navigere i en politisk styret organisation
- Kan tænke strategisk og arbejde systematisk
- Formår at spotte opgavebehov, og danner dig hurtigt et overblik over den bedst mulige opgaveløsning
- Er en nærværende leder, der kommunikerer klart og tydeligt
- Følger opgaver til dørs i tæt dialog med dine samarbejdspartnere
Og så har du lyst til at være en del af en stærk ledergruppe, hvor beslutninger tages i fællesskab og sparring bådes gives og modtages med kyshånd.
Ansættelsesforhold
Stillingen er til besættelse den 1. august 2024 eller snarest muligt derefter.
Du ansættes i henhold til overenskomst for administrations- og IT-personale m.fl. Du er under ansættelsen omfattet af de til enhver tid gældende arbejdstidsregler indgået mellem Regionernes Lønnings- og Takstnævn og HK Kommunal.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatsleder Laura Rømer Weirsøe på 21 20 37 94.
Læs og hør mere om Region Hovedstadens Psykiatri som arbejdsplads på job-i-psykiatrien.
Søg stillingen
Send din ansøgning, CV og uddannelsesbevis via linket på siden senest den 18. juni 2024.
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 20. juni 2024. En eventuel 2. samtale forventer at holde ugen efter.
Om Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center
Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center (BUC) er en del af Region Hovedstadens Psykiatri. Centeret foretager udredning og behandling af børn og unge med alle former for alvorlige psykiske lidelser, der kræver en tværfaglig indsats i hospitalsregi. Centeret har to kliniske afdelinger Afdeling Ambulant og Afdeling Døgn fordelt på flere matrikler i Regionen, samt en stor forskningsenhed.
Herudover har centeret en række støttefunktioner, herunder en administration og en kvalitets- og forbedringsenhed. Samlet er vi næsten 900 medarbejdere – heraf ca. 80 lægesekretærer - der indgår i et tæt tværfagligt samarbejde om de næsten 15.000 børn og unge i alderen 0-17 år, der årligt ses i centeret (2023-tal). Nærmere information om Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center kan findes på BUC hjemmeside www.buc-regionh.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center, Glostrup, Nordre Ringvej , 2600 Glostrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6063276