Bliv systemadministrator i Fødevarestyrelsen og understøt fødevaresikkerheden

dato

Kunne du tænke dig at blive én af vores nøglepersoner i forhold til drift, support og udvikling af forretningskritiske fagsystemer, der understøtter fødevaresikkerhed, dyrevelfærd og eksport af fødevarer, foder mv? Hvis du kan svare ja til dette, så er denne stilling noget for dig.

Om arbejdsopgaverne
Som systemadministrator i Fødevarestyrelsen kommer du til at udføre drift og support af vores fagsystemer, men du kommer også til at bidrage til vores udvikling og vil selv få faglig sparring og mulighed for udvikling indenfor et bredt spænd af it-udfordringer. Konkret søger vi en med interesse for drift af fagsystemer, hvor du kommer til at arbejde tæt sammen med de fagligt ansvarlige for vores kernesystemer.

Du vil i særdeleshed blive involvereret i systemet DIX, som vi i februar 2024 lancerede til brug for udstedelse af eksportcertifikater. Her får du en helt central rolle i forhold til at sikre stabil drift samt ambitiøs udvikling, så danske virksomheder kan eksportere fødevarer og lignende til lande uden for EU.

Vi forventer, at du:
• Har bred erfaring med it-drift og -support og dybere fejlfinding af systemer på Windowsserver.
• Du trives med bruger-support og fejlfinding.
• Er nysgerrig og har evnen til at forstå komplekse systemer.
• Trives med både at arbejde selvstændigt og i teams.

Det er en fordel, hvis du:
• Har erfaring med SQL Server Management Studio.
• Har erfaring med anvendelse af DevOps
• Har erfaring med forvaltning af offentlige it-systemer.

Om Fødevarestyrelsens IT
It-enheden består af tre sektioner, der i det daglige arbejder tæt sammen. Samlet set er vi ca. 40 medarbejdere.

Stillingen er placeret i it-drift, der består af 17 medarbejdere, der favner roller som systemvedligeholdelsesansvarlige samt drifts- og supportansvarlige. En del af vores kernedrift har siden 2016 været leveret af Statens IT. Fødevarestyrelsen er glade for det gode samarbejde, vi har med Statens IT, og det er samtidig et samarbejde, der
giver dig mulighed for at udvikle dig inden for kompetencer som problem management og leverandørstyring. Vi stræber mod at vedligeholde en faglighed, som gør det muligt for os at udfordre vores leverandører i kraft af en solid it-faglig dialog.

It-enheden har en central rolle både i den digitale udvikling og den digitale governance i Fødevarestyrelsen og er samtidigt drivende i forhold til at leve op til de stigende sikkerhedsmæssige krav, der stilles til brugen af informationsteknologi. Vi løfter i flok, og du bliver en del af et stærkt fagligt miljø. Initativer i forbindelse med vores digitale transfomation betyder, at enheden i øjeblikket vokser.

Hvornår skal du starte?
Vi forventer opstart senest 1.august 2025.

Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes efter relevant gældende overenskomst i staten.

Afhængig af din erfaring og dine kvalifikationer kan der være mulighed for ansættelse som specialkonsulent.

Din ansøgning
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV, kopi af eksamensbevis og evt. andet relevant materiale online i vores rekrutteringssystem senest den 2. maj 2025.

Vi forventer at holde samtaler i uge 20-21 på vores adresse i Glostrup.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingsopslaget er du velkommen til at kontakte sektionsleder Nicolai Ørsted på nico@fvst.dk eller telefon 7227 6808.

Læs mere om Fødevarestyrelsen på www.fvst.dk

Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Fødevarestyrelsen, Glostrup, Stationsparken, 2600 Glostrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-05-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/a529e7c8-8e3a-4f9b-aaec-9a9421d379d6

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet