BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Genopslag
Er du uddannet pædagog eller pædagogisk assistent, og brænder du for at understøtte unge menneskers udvikling? Alt fra hverdagssituationer, hvor du støtter borger i praktiske opgaver i hjemmet, til motiverende samtaler, ledsagelse til møder, støtte til at indgå i sociale fællesskaber og til at komme tættere på beskæftigelse.
Så er dette jobbet, du skal søge!
Vi har fået ansat de første vejledere. Vi mangler stadig at finde de sidste vejledere, som kan begynde pr. 1. august 2023 i den nyoprettet bostøtteindsats til borgere med handicap. Vi søger to vejledere til faste stillinger på 37 timer om ugen, som har lyst til at arbejde i et lille, men stærkt, fagligt team med tæt borgerkontakt til borgere, som bor i hele København.
Vi forventer, målgruppen til Bostøtte+ vil være voksne over 18 år med en autismediagnose, som bor i egen bolig og har behov for støtte og hjælp til udvikling af færdigheder (SEL § 85) samt behov for praktisk hjælp og støtte til nødvendige opgaver i hjemmet (SEL § 83). Fordelen for borgerne er, at det bliver et team af få, kendte personer, der kommer i borgers hjem, flere borgere støttes i egen bolig, og behov for længerevarende støtte i fx et botilbud forebygges.
Din rolle består i, at du skal understøtte, vejlede og motivere, så borgerne får den rette hjælp til deres udfordringer. Din opgave vil være at støtte borgere i forskellige pakkeforløb i egen bolig eller ledsagelse til fx lægebehandling, møder i jobcenter, netværkstilbud etc. Borgerne vil også blive tilbudt et onlinegruppeforløb en gang ugentligt, hvor I på skift vil facilitere gruppeforløbet i tidsrummet fx kl. 19-20 på hverdage.
Du skal kunne se dig selv i en støttende rolle, hvor din vigtigste opgave ligger i det motiverende og vejledende. Vi arbejder ud fra en rehabiliterende tilgang.
Vi leder efter dig, som
- Er uddannet pædagogisk assistent eller pædagog
- Har stort fagligt overblik og er god til at strukturere dine arbejdsopgaver
- Gerne har erfaring i arbejdet med unge og voksne borgere med autisme
- Kan arbejde i respektfuldt samarbejde med borgere og pårørende
- Kan arbejde selvstændigt indenfor dit fagområde
- Kan indgå i et tværfagligt samarbejde med kollegaer og samarbejdspartnere
- Er stabil og har en positiv tilgang til dit arbejdsliv
- Kan bruge din faglighed i samarbejdet med mennesker, der har brug for støtte
- Kan arbejde rehabiliterende med borgerne
- Ser muligheder frem for begrænsninger og kan lide at arbejde i et spændende og afvekslende job i et dynamisk team
Du kan forvente, at arbejdstiderne ligger i tidsrummet 8.00 til ca. 18.00. Én gang om ugen forventer vi, borgerne får leveret støtte i onlinegruppeforløb, så du må forvente arbejdstider engang i mellem til klokken ca. 20.
Dine nærmeste samarbejdspartnere er dine kollegaer i teamet og leder af Bostøtte. Men du har også samarbejde med sagsbehandlere, hjemmevejledere og øvrige koordinatorer i Ungområdets tilbud. Vi har en forventning om, at du kan understøtte metodeudvikling indenfor handicapområdet og skabe en høj borgertilfredshed med opgaveløsningen.
Om Borgercenter Handicap
I Borgercenter Handicap har vi til opgave at understøtte københavnere med handicap, så den enkeltes ressourcer aktiveres, og borgerne opnår et aktivt, meningsfyldt og selvstændigt liv med sociale fællesskaber og gennemførelse af uddannelse.
Om Ungeområdet
Ungeområdet er Borgercenter Handicaps myndigheds- og tilbudsområde for unge mellem 15-26 år. I Ungeområdet leverer vi også tilbud til flere af Borgercentrets målgrupper. Myndighedsdelen yder rådgivning og vejledning samt sagsbehandling og opfølgninger til unge med handicap i Københavns kommune. Det er tilknyttet ca. 1.000 unge til myndighedsdelen og ca. 1.200 børn, unge og voksne til Ungeområdets tilbudsdel. I Ungeområdets tilbud løser vi opgaver for hele Borgercenter Handicap.
Ungeområdet har samlet set ca. 100 fastansatte og ca. 300 timelønsansatte. Ungeområdet ledes af en områdechef og 4 afdelingsledere, 2 på myndighedsdelen og 2 på tilbudsdelen.
Vi tilbyder:
- En spændende arbejdsplads i forandring med udvikling af helt nye tilbud, hvor du kan være med til at udvikle din funktion og sætte dit præg
- Et job med spændende og skiftende arbejdsopgaver i tæt samarbejde med kollegaer, afdelingsledere, koordinatorer og øvrige samarbejdspartnere
- Et arbejde med fokus på at sikre udvikling sammen med borgerne ved at arbejde med dét, der virker
- Samarbejde med superdygtige og engagerede kollegaer i Borgercenter Handicap
- Et arbejdsmiljø med en uformel tone og en varieret og spændende arbejdsdag og fleksible arbejdstider med brede rammer for tilrettelæggelse af arbejdsopgaverne
- Faglig sparring og kompetenceudvikling
Løn og ansættelse er i henhold til gældende overenskomst og efter principper om Lokal Løndannelse. Stillingerne ønskes besat pr 1. august 2023. Der vil blive indhentet referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen. Borgercenter Handicap er en røgfri arbejdsplads.
Adresse: Borgercenter Handicap har adresse på Borups Allé 43, 2200 København N.
Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Christine Pehrson 2166 4704 eller socialfaglig koordinator Rikke Møller Eriksen på 2974 2381.
Søg via linket senest tirsdag den 20. juni 2023
Ansættelsessamtaler vil blive afholdt onsdag 21. juni 2023.
Om Borgercenter Handicap
Vores målgruppe er københavnere med betydeligt varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 333 medarbejdere og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2.200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialstrategien, en by med plads til alle, under overskrifterne et værdigt liv, et selvstændigt liv, en helstøbt og langsigtet løsning samt en sund og faglig stærk organisation. Du kan læse om Socialforvaltningen og om Borgercenter Handicaps vision og målsætninger på Københavns Kommunes hjemmeside www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på handicap.kk.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192451&DepartmentId=19900&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5846230