BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du knivskarp til udvalgsbetjening og rådgivning i dagsordener til det politiske niveau? Så er du måske vores nye chefkonsulent i Borgmester- og Direktionssekretariatet.
Om os
Borgmester- og Direktionssekretariatet varetager opgaver for borgmesteren, Kultur- og Fritidsudvalget og direktionen. Der er tillid til den enkelte og gode muligheder for at udvikle sig i jobbet. Der er et tæt og godt samarbejde med direktionen og forvaltningens centre og enheder.
Om stillingen
Opgaven med betjening af Kultur- og Fritidsudvalget løftes i et team med 1-2 kolleger. Vi har derfor brug for en chefkonsulent, der kan samarbejde og stå i spidsen for betjeningen af Kultur- og Fritidsudvalget. Du skal være det faglige fyrtårn og kunne sætte retningen for arbejdet.
Opgaverne omfatter bl.a. dagsordner til udvalgsmøderne, mødeforberedelse og udarbejdelse af protokol. Du kommer derfor til at deltage i udvalgsmøderne. Desuden omfatter opgaven med udvalgsbetjening et løbende overblik over sager på vej, løbende orienteringer fra forvaltningen til udvalgets medlemmer samt besvarelse af politikerspørgsmål.
Du skal kunne navigere indenfor de kommunalretlige rammer herunder styrelseslovens og med afsæt heri finde pragmatiske og politisk gangbare løsninger, ligesom du skal kunne rådgive såvel borgmester og udvalg som direktionen i problemstillinger om dagsordener.
Derudover vil der også blive tale om ad hoc-opgaver af mere generel akademisk karakter.
Om dig
Vi forventer, at du
- kan finde løsninger på problemstillinger i forhold til politisk udvalgsbetjening
- har politisk tæft og forståelse
- har konkret, praktisk erfaring med udvalgsbetjening og et indgående kendskab til de kommunalretlige rammer herunder styrelsesloven
- har forståelse for værdien af velskrevne sager, selv skriver præcist og forståeligt og kan rådgive andre heri
- kan skabe vedvarende gode relationer på tværs i forvaltningen
Løn - og ansættelsesforhold
Stillingen ønskes besat senest den 1. august 2023. Du vil blive ansat i henhold til gældende overenskomst og efter kvalifikationer. Dit arbejdssted bliver på Rådhuset, 1550 København V.
Yderligere information
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af Borgmester- og Direktionssekretariatet Rikke Egelund på 3147 9497 eller plan- og tilskudschef Mads Kamp Hansen på 2632 1385.
Du kan læse mere om Københavns Kommune og Kultur- og Fritidsforvaltningen på www.kk.dk
Søg via linket senest søndag den 18. juni 2023
Vi vil holde samtaler i uge 25. Du vil i forbindelse med samtalen få udleveret en case, du skal besvare ved samtalen.
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192421&DepartmentId=19028&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5845505