BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at skabe gode arbejdspladser for medarbejdere og ledere i Borgercenter Handicap? Har du solide kompetencer indenfor bl.a. rekruttering, fastholdelse og sygefraværsindsatser? Trives du med en stor kontaktflade og meget forskelligartede opgaver, der både tæller strategi, udvikling og drift? Så er du måske den HR-partner, vi savner.
Som HR-partner bliver du en del af vores HR-team, der består af 14 HR-konsulenter, fire HR-partnere, en HR-udviklingskonsulent, en HR-rekrutteringskonsulent, en HK-elev og en HR-chef.
Vores fornemmeste opgave er at hjælpe organisationen og dens ledere med at skabe gode arbejdspladser, så hele organisationen i sidste ende kan gøre det godt for de borgere, vi er sat i verden for at hjælpe. Mere konkret kommer du som HR-partner bl.a. til at arbejde med sparring og rådgivning af ledere, rekruttering og fastholdelse, sygefraværsindsatser, trivsel, kompetenceudvikling og håndtering af diverse ledelsesproblematikker og dilemmaer.
Som HR-partner vil du, alt efter de erfaringer du kommer med, selv medvirke til at videreudvikle din rolle som HR-partner. Det er vigtigt, at du både er indstillet på at arbejde med udvikling, at understøtte ledere i at træffe gode strategiske og ledelsesmæssige beslutninger, men også at du kan varetage driftsopgaver f.eks. at understøtte vores MED-udvalg med dagsordener, referater mv.
Du bliver ansat i Team HR, der er Borgercenter Handicaps centrale HR-afdeling. Her bliver du HR-partner for primært et center i Borgercenter Handicap. Du vil arbejde tæt sammen med dine HR-kolleger og andre samarbejdspartnere og specialister på tværs af organisationen.
Vores base er et storrumskontor på Nørrebro. Vores forskellige faglige baggrunde, aldersspredning, erfaringer og kompetencer bidrager aktivt til løsning af vores opgaver. Vi samarbejder i en uformel tone, hjælper hinanden og tænker i løsninger på tværs af HR-teamet og hele organisationen.
Dine opgaver som HR-partner bliver særligt at
- Støtte ledere i rekruttering af medarbejdere og lederkolleger, herunder at udarbejde jobannoncer, profiler og evt. teste kandidater
- Planlægge og udføre kompetenceudviklingsforløb for ledere og medarbejdere
- Understøtte onboarding og initiativer til fastholdelse af ledere og medarbejdere
- Rådgive, sparre og vejlede ledere på flere niveauer
- Facilitere strategiseminarer, ledermøder og temadage
- Være projektleder på forskellige HR-projekter
- Monitorere og systematisere indsatser omkring fastholdelse
- Udarbejde analyser og ledelsesinformation samt data på HR-området
- Understøtte arbejdet med sygefravær gennem tværgående og lokale initiativer
- Udvikle HR-koncepter, der kan bruges på tværs af organisationen
- Understøtte driften af vores MED-udvalg herunder, at de får taget de rigtige og vigtige drøftelser vedr. arbejdsmiljø og arbejdsforhold generelt
- Bidrage med tiltag, der kan højne trivsel
- At være fast deltager i centerledelsesmøder med særligt blik for HR
Det er afgørende for succes i jobbet, at du har gode relationelle kompetencer, og at du evner at tale med folk på alle niveauer. Du skal kende og forstå de rammer, lederne agerer indenfor på HR-området i en offentlig politisk styret organisation.
Du skal have en generel og solid viden om HR, og det er et stort plus, hvis du kommer med masser af erfaring på området. Du skal både kunne indgå og rådgive på et overordnet strategisk niveau men også kunne omsætte til helt konkret adfærd i praksis.
Du har en relevant videregående uddannelse på kandidatniveau og eventuelt en videreuddannelse som proceskonsulent eller projektleder. Du har i tidligere stillinger, f.eks. som HR-partner eller inden for HR-udvikling, vist gode resultater. Nævn gerne et par eksempler på noget, du er stolt af i din ansøgning eller i dit CV.
Vi tilbyder
- Faglig udvikling og løbende fokus på din kompetenceudvikling
- Et godt arbejdsmiljø med dygtige og engagerede kolleger
- Et stærkt team og løbende sparring
- Fleksibel arbejdstid i henhold til flekstidsaftale
- Mulighed for hjemmearbejde inden for kommunens regler og afhængig af opgaven
- Mulighed for at indgå i flere tværgående netværk og udviklingsfora
Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. august 2023 eller efter aftale.
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte HR-partner Mette Rasmussen på 2044 6815, HR-partner Louise Hegner Nielsen på 2113 7769, HR-partner Karin Hjort Christensen på 2493 4722 eller HR-chef Tine Aavang Jensen på 5143 0541.
Søg via linket senest søndag den 25. juni 2023
1. samtale afholdes den 27. juni 2023.
2. samtaler afholdes den 29. juni 2023, hvor du får udleveret en case som forberedelse til samtalen.
Om Borgercenter Handicap
Borgercenter Handicap er et af tre borgercentre i Københavns Kommunes socialforvaltning. Vi har ansvar for kommunens indsats over for borgere med handicap. Borgercentret har både myndighedsansvar for indsatsen samt ansvar for drift og udvikling af dag- og døgntilbud til borgere med handicap.
Du kan læse om Socialforvaltningen på Københavns Kommunes hjemmeside: Socialforvaltningen som arbejdsplads | Københavns Kommunes hjemmeside (kk.dk) og om Borgercenter Handicap på handicap.kk.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192650&DepartmentId=23242&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5850249