Erfaren projektleder til databearbejdning og energioptimering i Kultur- og Fritidsforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for arbejdet med energidata som grundlag for energioptimering? Motiveres du af strategisk arbejde i forhold til energirigtig drift og optimering? Tager du ansvar og er klar til at reducere energiforbruget i Københavns Kommunes bygninger? Navigerer du let i både kendte som nye systemer og databaser? Så er du måske vores nye kollega i KFF Faciliteter.

Om projektet
Som en del af arbejdet med Københavns Kommunes Klimaplan skal energiforbruget i kommunale bygninger reduceres med 40 pct. gennem energieffektiviseringer. Bygningens energiforbrug er en kompleks sammenhæng mellem konstruktion, tekniske systemer (varme, ventilation, belysning mv.), forsyningens sammensætning og anvendelsen.

KFF Faciliteter driver og vedligeholder ca. 180 fysiske lokationer, der bl.a. omfatter biblioteker, kulturhuse, spillesteder, museer, svømmehaller, havnebade, badezoner, idrætshaller, skøjtehaller og udendørs idrætsanlæg, herunder Børne- og Ungdomsforvaltningens udendørs skolebaner og Københavns parker, hvor der foregår organiseret idræt.

Intensivering af arbejdet med data baserer sig på indhentning og analyse af energidata og driftsgennemgange af de tekniske anlæg på alle faciliteter. Intensiveringen af arbejdet med data sker ved en udvidelse af datagrundlaget igennem en inddragelse af flere kilder og krydstjek med data såsom besøgstal samt ved at automatisere overvågning gennem daglige og ugentlige rapporter. Dette skal hjælpe energiteamet til at kunne identificere flere energiforbedringer, agere hurtigere på udsving i energiforbrug og prioritere deres indsats.

Om stillingen
Du vil blive en del af Team Strategi og Projekter i Kontor for Stab og Forretningsudvikling. Teamet samler enhedens projektledere og håndterer en bred portefølje af strategiske digitaliserings- og implementeringsprojekter, som spænder over alle serviceområder i enheden. Det er et team, som prioriterer videndeling og samarbejde på tværs og har fokus på at styrke den enkeltes faglighed og spidskompetencer.

Du kommer også til at arbejde tæt sammen med medarbejderne i Sekretariat, Byggeri og Miljø, hvor energioptimeringsopgaven er forankret i Energiteamet. Derudover skal du arbejde tæt sammen med vores viceværtsorganisation, som kender faciliteterne i detaljer og er en vigtig del af at sikre energirigtig drift af bygningerne samt med Københavns Ejendomme.

Dine primære arbejdsopgaver er at spotte potentialer gennem en intensivering af arbejdet med data og sammen med energiteamet at sikre, at de strategiske forbedringer kan realiseres.

Dine primære opgaver er

  • afklaring af databehov til understøttelse af energiområdet
  • kvalificering og opbygning af datakilder
  • afklaring af den rette systemunderstøttelse til forretningens behov
  • opbygning af processer for løbende opdatering af data og analyser
Vi forventer, at du har en relevant uddannelse med baggrund som energiingeniør, energiteknolog, maskinmester eller et lignende felt med stærke datakompetencer. Du har interesse for opbygning af dataunderstøttelse eller dataunderstøttende IT-systemer. Det er en fordel, hvis du har relevant erhvervsfaring fra lignende opgaver.

Vi lægger vægt på, at du

  • har kendskab til energirigtig drift og optimering
  • er handlings- og løsningsorienteret med et stærkt blik for at opnå målsætningerne
  • er god til at samarbejde og være i dialog med mange faggrupper
  • er interesseret i detaljen og nysgerrig på sammenhænge og faglige områder udover dit eget
  • kender til simple databaseforespørgsler, modellering, repræsentation og manipulation af data
  • har kendskab til og interesse i arbejdet med data i Excel, PowerBI og andre relevante energidatasystemer såsom EnergyKey
Ansættelsesvilkår
Vi tilbyder løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer og gældende overenskomst.

Stillingen er en fastansættelse. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt med mulighed for fleksibel arbejdstid.

Stillingen ønskes besat den 1. august 2023 eller snarest muligt derefter.

Yderligere informationer
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte leder Katharina Hekkelman på 2465 4386.

Søg via linket senest torsdag den 15. juni 2023
Vi afholder første samtalerunde i uge 25.

Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192051&DepartmentId=22927&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5836040

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet