BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af den digitale transformation i Fødevarestyrelsen? Vi er i gang med en stor og ambitiøs udviklingsindsats, så vi kan imødekomme en moderne understøttelse af vores samfundskritiske opgaver med at arbejde for en bæredygtig fødevareproduktion.
Vi søger en erfaren profil til rollen som Agil Scrum Master med en coachende tilgang til at blive en del af vores IT-udviklingsorganisation.
Vi tilbyder
Et udfordrende job, hvor du er med til at tage ansvar for den store udviklingsopgave, der fortsat ligger foran os. Vi giver dig samtidig mulighed for at påvirke og udvikle vores udviklingsprocesser med udgangspunkt i dine faglige erfaringer. Og så får du oveni også mulighed for at granske og udvikle dine egne kompetencer indenfor kommunikation, team-management og agile metoder.
I Fødevarestyrelsen er vi ikke agile for agilitetens skyld, men fordi vi tror på, at det på længere sigt er den måde, hvorpå vi kan opnå den nødvendige båndbredde, kompleksitet og hastighed, som er nødvendig for at nå i mål. Vi er et innovativt miljø i rivende udvikling og er pt. 3 udviklingsteams, et infrastrukturteam samt diverse andre udviklingsområder. Vi har ikke et full-stack setup for hvert team, men i stedet en testmanager, arkitekter mfl. som fungerer på tværs af alle teams. Udviklingsorganisationen udgør rundt regnet 50 mennesker; men det er hele FVST, som bakker op om det vigtige arbejde.
Om stillingen
Din primære opgave vil være som Scrum Master på tværs af to udviklingsteams med omtrent 8 i hver team. I tillæg til dette vil du fungere som Agil Coach i sammenhænge også udenfor teams’ene. Du vil sammen med Product Owneren for teamet være ansvarlige for at sørge for en smidig hverdag ift. afholdelse af diverse agile ceremonier, fjerne bump på vejen, sørge for god kommunikation til og fra vores forretning samt at løfte nødvendige udfordringer og beslutninger op til overfladen.
Dine opgaver vil blandt andet være at:
- Afholde agile ceremonier, herunder PI-Planning, Sprint Planning, retrospektiv, stand-up mv. sammen med teamets Product Owner
- Være bindeled mellem udvikling, forretning, drift og øvrig ledelse
- Fungere som sparringspartner for Product Management ift. design af vores end-to-end proces (E2E), Ways-of-Working (WoW) mv.
- Udarbejde releaseplaner sammen med Product Management
- Rapportere på fremdrift i teamet til solutionsledelsen
- Undervise interne samarbejdspartnere og interessenter i agile metoder
Din indgangsvinkel til stillingen kan være mange…
Måske har du været business analyst og siddet med refinement, agil projektleder, product manager, product owner, Release Train Engineer, udvikler eller arkitekt. Men mere afgørende er det, at du kan genkende dig selv i flere af disse punkter, som beskriver din profil:
Du trives med at skabe rammerne for at teamet kan levere værdi, bla. ved at fjerne forhindringer og coache teamet til løbende at identificere og implementere forbedringer.
Du har flair for at være inkluderende og du vægter din kommunikative indsats højt.
Du er god til at skabe og vedligeholde relationer på tværs af en stor arbejdsplads.
Du agerer troværdigt i et bredt interessentlandskab med mange blandede faggrupper og erfaringsniveauer. Hvis du samtidig har teknisk flair kan det være en stor fordel.
Du har en realistisk tilgang til den agile ideologi vs. praksis
Om os i IT
IT-området i Fødevarestyrelsen har ansvaret for digitalisering, drift, vedligehold og videreudvikling af styrelsens forretningssystemer samt informationssikkerhed. Vi bidrager endvidere til en række større projekter, der rækker bredt ud i hele organisationen og har desuden ansvaret for ministerområdets fælles web- og intranetplatform. Drift af vores IT-infrastruktur varetages af Statens IT.
Vi er 40 personer i hele enheden og er kendetegnet ved et tværfagligt miljø med en uformel atmosfære, engagerede kolleger og en høj grad af trivsel. Vi lægger vægt på at sikre et alsidigt, selvstændigt og udfordrende arbejde. Vi har fokus på, at vi har dygtige medarbejdere og derfor tilbyder vi løbende kompetenceudvikling og opdatering inden for dine ansvarsområder.
Vi sørger for et gennemprøvet onboardingforløb, der introducerer dig bredt til IT i Fødevarestyrelsen samt til relevante dele af vores forretning.
Om arbejdspladsen
Dit arbejdssted vil være i Glostrup, fem minutters gang fra Glostrup Station eller med mulighed for gratis parkering. Vi har en god kantine, gratis fitnesscenter, fleksible mødetider og en velfungerende personaleforening, der står for flere arrangementer hvert år.
Hvornår skal du starte
Der er brug for dig snarest eller fra 1. marts 2024.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling med en arbejdstid på gennemsnitlig 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår vil være efter gældende statslig overenskomst.
Afhængig af din erfaring og kvalifikationer vil der være mulighed for ansættelse som special- eller chefkonsulent.
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte sektionsleder Gustav Arthur Lockenwitz på tlf. 72 27 68 83.
Du kan også se mere om Fødevarestyrelsen på vores jobsite eller via sociale medier
Din ansøgning
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV, kopi af eksamensbevis og evt. andet relevant materiale online i vores rekrutteringssystem på www.fvm.dk/job senest 2. januar 2024.
Samtaler forventes gennemført løbende.
Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Fødevarestyrelsen, Glostrup, Stationsparken, 2600 Glostrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5949794