BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af den digitale transformation i Fødevarestyrelsen? Vi er i gang med en stor og ambitiøs udviklingsindsats, så vi kan imødekomme en moderne understøttelse af vores samfundskritiske opgaver med at arbejde for en bæredygtig fødevareproduktion.
Vi søger derfor en motiverende og inspirerende product owner til at blive en del af vores team IT-udvikling.
Vi tilbyder
Et udfordrende job, hvor du er med til at tage ansvar for den store udviklingsopgave, der fortsat ligger foran os. Vi giver dig samtidig mulighed for at påvirke og udvikle vores udviklingsprocesser med udgangspunkt i dine faglige erfaringer. Og så får du oveni også mulighed for at granske og udvikle dine egne kompetencer indenfor kommunikation, portefølje- og backlogstyring.
I Fødevarestyrelsen er vi ikke agile for agilitetens skyld, men fordi vi tror på, at det på længere sigt er den måde, hvorpå vi kan opnå den nødvendige båndbredde, kompleksitet og hastighed, som er nødvendig for at nå i mål. Vi har et innovativt miljø hvor vi arbejder i retning af en mere dynamisk matrixorganisering i det daglige
arbejde.
Om stillingen
Som product owner vil du være omdrejningspunktet for udvikling af nye og moderne løsninger afklaret i tæt samarbejde med vores forretning. Du vil have en central rolle i at definere produktvisionen, prioritere opgaver og i særdeleshed være ansvarlig tovholder i dialogen med de mange forskellige interessenter som er i og omkring teamet.
Dine opgaver vil blandt andet være at:
- Drive og modne dit teams backlog af udviklingsaktiviteter, herunder indgå i refinement med teamets business analyst
- Afholde agile ceremonier, herunder PI-Planning, Sprint Planning, retrospektiv, stand-up mv. sammen med teamets Scrum master
- Være bindeled mellem udvikling, forretning, drift og øvrige ledelse
- Tage aktiv del i den refinementopgave, som ligger i nedbrydningen af udviklingsarbejdet
- Udarbejde releaseplaner sammen med Product management
- Rapportere på fremdrift i teamet til solutionsledelsen
Din indgangsvinkel til stillingen kan være mange!
Måske har du været business analyst og siddet med refinement, service delivery manager, agil coach, product manager, IT-projektleder, product owner, Release Train Engineer eller arkitekt. Men mere afgørende er det, at du kan genkende dig selv i flere af disse punkter, som beskriver din profil:
Du trives med at skabe rammerne for, at teamet kan levere værdi, bla. ved at fjerne forhindringer og coache teamet til løbende at identificere og implementere forbedringer.
Du har flair for at være inkluderende og du vægter din kommunikative indsats højt.
Du er god til at skabe og vedligeholde relationer på tværs af en stor arbejdsplads.
Du agerer troværdigt i et bredt interessentlandskab med mange blandede faggrupper og erfaringsniveauer.
Du har en realistisk tilgang til den agile ideologi vs. praksis.
Om os i IT – din nye arbejdsplads
Du vil blive en del af IT-enhedens projektsektion hvor vi er 24 fantastiske medarbejdere. I sektionen har vi b.la. ansvaret for drive vores interne udviklingsindsats, Informationssikkerhed, arkitektur, testmanagement, Product management, et digitalt PMO samt systemvedligeholdelsesansvaret for en række af styrelsens større samfundskritiske systemer.
I den samlede IT-enhed er der 40 personer, og vi er kendetegnet ved et tværfagligt miljø med en uformel atmosfære, engagerede kolleger og en høj grad af trivsel. Vi lægger vægt på at sikre et alsidigt, selvstændigt og udfordrende arbejde. Vi har fokus på, at vi har dygtige medarbejdere, og derfor tilbyder vi løbende kompetenceudvikling og opdatering inden for dine ansvarsområder.
Vi sørger for et gennemprøvet onboardingforløb, der introducerer dig bredt til IT i Fødevarestyrelsen samt til relevante dele af vores forretning.
Om arbejdspladsen
Dit arbejdssted vil være i Glostrup, fem minutters gang fra Glostrup Station eller med mulighed for gratis parkering. Vi har en god kantine, gratis fitnesscenter, fleksible mødetider og en velfungerende personaleforening, der står for flere arrangementer hvert år.
Hvornår skal du starte
Der er brug for dig fra 1. december 2023.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling med en arbejdstid på gennemsnitlig 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår vil være efter gældende overenskomst for akademikere i staten. Afhængig af din erfaring og kvalifikationer er der mulighed for ansættelse som special- eller chefkonsulent.
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte sektionsleder Gustav Lockenwitz På tlf. +45 72 27 68 83.
Du kan også se mere om Fødevarestyrelsen på vores jobsite: https://www.foedevarestyrelsen.dk/OmFoedevarestyrelsen/Jobsite eller via sociale medier
Din ansøgning
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV, kopi af eksamensbevis og evt. andet relevant materiale online i vores rekrutteringssystem på www.fvm.dk/job senest den 1. oktober 2023.
Samtaler forventes afholdt i uge 40-42.
Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Fødevarestyrelsen, Glostrup, Stationsparken 31, 2600 Glostrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=172390&DepartmentId=8020&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5908850