BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Nu har du mulighed for at blive en del af en spændende arbejdsplads i landets største kommune. Koncern HR i Økonomiforvaltningen søger en kollega, der skal være med til at styrke vores indsatser inden for ledelses- og organisationsudvikling.
Koncern HR er HR-funktion for Økonomiforvaltningens fem enheder. Vi understøtter enhederne inden for ledelses- og organisationsudvikling, arbejdsmiljø, sygefravær, personalepolitikker og MED-sekretariatsbetjening. Samtidig er vi ansvarlige for en række opgaver på tværs af de syv forvaltninger i Københavns Kommune fx ligestilling, trivselsundersøgelser, sygefraværsstrategi, kommunens fælles lederonboardingprogram og sekretariatsbetjening på HR-området.
Koncern HR består af et HR-team og et Ligestillingsteam. Du vil blive ansat i HR-teamet, der varetager et mangfoldigt felt af HR-opgaver.
Om jobbet som HR-konsulent
Som HR-konsulent indgår du i opgaveløsninger både på tværs af enhederne i Økonomiforvaltningen og i hele Københavns Kommune. Opgaverne udspringer især af strategiske beslutninger truffet på politisk eller på direktionsniveau. Andre gange udspringer opgaverne af et specifikt behov i en af Økonomiforvaltningens enheder. I Koncern HR er vi typisk med fra start i udvikling af opgaven fx i form af udarbejdelse af skriftlige beslutningsoplæg og sagsindstillinger frem til konceptudvikling og understøttelse med værktøjer til implementeringen i enheder og afdelinger. Opgaveløsningen finder sted i tæt samarbejde med de involverede kollegaer samt inddragelse af medarbejdere og ledere på forskellige måder.
Som HR-konsulent vil du blive involveret i opgaver, der bl.a. vedrører:
- Strategi og tiltag for fastholdelse af Økonomiforvaltningens medarbejdere – i første omgang med særligt fokus på seniorer.
- Justering af forvaltningens nuværende MUS/LUS-koncept.
- Udvikling af koncepter og oplæg til enhedernes direktioner med forslag til indsatser ift. ledelses- og organisationsudvikling.
- Tilrettelæggelse af møder, seminarer og lignende aktiviteter for ledere.
- Sekretariatsbetjening af Københavns Kommunes HR-kreds.
Du bliver en del af en moderne arbejdsplads med nyindrettede fælleskontorer og aktivitetsbaseret indretning. Samtidig får du en fleksibel hverdag med mulighed for hjemmearbejde.
Vores forventninger til dig
Fagligt og personligt er vi på udkig efter en kollega, som
- har en relevant kandidatuddannelse.
- har ca. fem års erhvervserfaring – gerne fra store og/eller politisk styrede organisationer.
- har erfaring med organisations- og ledelsesudvikling.
- er en god formidler både skriftligt og mundtligt fx ved udarbejdelse af indstillinger, beslutningsoplæg, analyser, mødemateriale, sekretariatsbetjening og fremlæggelser på møder.
- er god til at spotte og omsætte behov til konkrete indsatser eller koncepter til støtte til både ledere og medarbejdere.
- har god organisationsforståelse, er analytisk stærk og strategisk tænkende.
- arbejder selvstændigt og struktureret.
- trives i en hverdag med forskellige typer opgaver og uventede bestillinger.
- bidrager til et positivt arbejdsmiljø og indgår konstruktivt i professionelle relationer og samarbejder.
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Vi arbejder for overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget og understøtter derved kommunale beslutningsorganer på højeste niveau. Sideløbende varetager vi de overordnede koordinerende opgaver vedrørende kommunens personale, administration, beredskab, kommunikation og den generelle udvikling af Københavns Kommune som arbejdsplads. Vores mål er at fastholde og udvikle København som en af verdens bedste byer at bo i – og skabe øget vækst gennem viden, innovation og beskæftigelse.
Økonomiforvaltningen består af fem enheder og har ca. 3.200 ansatte. Koncern HR understøtter forvaltningens enheder og er organisatorisk forankret i Koncernservice. Vi udvikler løbende vores processer og leverancer, og vi har fokus på at være en professionel, værdiskabende og proaktiv samarbejdspartner, som leverer HR-ydelser af høj kvalitet.
Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Forventet tiltrædelse den 1. august 2023.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte HR-teamleder Anne Mette Green Lauridsen på 3089 3793.
Søg via linket senest tirsdag den 13. juni 2023
Vi forventer at holde 1. samtale den 19. juni 2023 og 2. samtale den 22. juni 2023.
Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 600 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192157&DepartmentId=22360&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838790