BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Økonomichef med stor samarbejdsflade
GB er en lovbestemt non-profit almen boligorganisation, hvor omkostningsbestemt husleje og andre regler, danner rammen for økonomien i organisationen og i boligafdelingerne. Med det som vores udgangspunkt, arbejder vi for at skabe gode rammer for vores beboere og vores beboerdemokrati.
Mange økonomiske prioriteringer gennemgås, afklares og besluttes i samarbejde med kolleger udenfor økonomiafdelingen og med repræsentanter for vores beboere samt med vores samarbejdspartnere. Vi søger en ny økonomichef, som kan spille en stærk rolle i relationer, som både kan formidle og omsætte svær økonomi til relevante informationer og forklaringer, og som også formår at præsentere budgetter og regnskaber på en god og forståelig måde.
Økonomichef med central rolle i chefgruppen
Internt i organisationen er økonomichefen en vigtig medspiller som sammen med chefgruppen, styrker samarbejdsfladerne i hele organisationen. Derfor søger vi en økonomichef, der har erfaring med tværfagligt samarbejde, som kan byde ind, tænke strategisk og medvirke i god ledelse af hele boligorganisationen.
Ansvar og opgaver
- Med reference til og i tæt samarbejde med direktøren er økonomichefens primære ansvarsopgaver:
- Overordnet ansvar for budgetlægning, regnskab og økonomistyring af organisationens og alle boligafdelingernes selvstændige økonomier
- Risikostyring og intern kontrol
- Kapitalforvaltning
- Økonomiske analyser
- Afdelingsbudgetter, regnskaber og forbrugsregnskaber
- Debitor- og kreditorstyring
- Likviditetsbudgettering og optimering af likviditetsstyring
- Projektøkonomi ved renoveringer og byggeri inkl. myndighedsbehandling
- Bidrag til strategiske input vedr. økonomien og til samarbejdsflader
- Samarbejde med GB’s andre afdelinger om styring og udvikling af økonomien og IT-systemer
- At bidrage til koordinering af diverse projekter
- At sikre samarbejde med og værktøjer til afdelingskonsulenters virke
- At bidrage til at udvikle kolleger i andre afdelinger på det økonomiske område.
Økonomichefen medvirker også på møder med beboerdemokratiet og står dermed til rådighed udenfor almindelig arbejdstid og på et mindre antal aftenmøder.
Økonomiafdelingen servicerer og samarbejder bredt
Du bliver fag- og personaleleder for selvstændige medarbejdere, der nyder sparring, klare holdninger, humor i samarbejdet, stor fleksibilitet og som værdsætter et socialt, kollegialt og trygt miljø.
Vi ønsker en imødekommende og rummelig leder, som er til rådighed. Du er dygtig til at kommunikere, kan inkludere, give feedback og uddelegere, mens du udvikler og former økonomiafdelingen sammen med dine medarbejdere og kolleger.
Vi leder efter en erfaren og dygtig fagperson, der er stærk i detaljen såvel som i det store overblik. Du indgår som naturligsparringspartner i både udviklings- og effektiviseringsprocesser, hvor du som person og med din faglighed bidrager med struktur, med- og modspil, kvalitet og opfølgning uanset, hvem du samarbejder med.
Erfaren faglig leder
Du kommer med en relevant økonomisk uddannelsesbaggrund indenfor finans eller økonomi og god erfaring fra en økonomifunktion og som leder. Du har stærke IT-kompetencer og mestrer brugen af data og systemer. Erfaring fra den almene boligsektor er en fordel men ikke et krav.
Ønsker du at vide mere
Stillingen søges besat d. 1. januar 2025 eller snarest derefter.
Arbejdsstedet er GB’s administration i Glostrup.
Løn og ansættelsesvilkår forhandles individuelt.
Samtaler gennemføres d. 12.-13. november.
Kandidater der går videre til 2. runde, gennemfører analyse og test inkl. ekstra interviewsamtale i uge 47. Herefter gennemføres 2. runde samtaler d. 25. november.
Har du spørgsmål vedr. stillingen, er du velkommen til at kontakte partner Gitte Hodde, BAGLÆNS: tlf. 2141 3032.
Ansøgning med CV sendes til partner Gitte Hodde, BAGLÆNS via knappen "Ansøg dette job" senest d. 29. oktober 2024.
Glostrup Boligselskab har 2.856 bolig- og erhvervslejemål i Glostrup og Hvidovre med 21 boligafdelinger. Derudover administreres selvejende og kommunalt ejede almene ældreboliger. Vi er 56 medarbejdere fordelt på Direktion, Beboerservice, Forvaltning og projekter, Økonomi, Drift, Proces, Udvikling og IT.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=50b11fbf)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
BAGLÆNS, Jelshøjvænget, 8270 Højbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 29-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6127121