BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Visitationen i Glostrup Kommune søger en ny visitationsleder pr. 1. december 2023 eller snarest muligt.
I Visitationen visiterer vi blandt andet til personlig pleje og praktisk hjælp, hjælpemidler, rehabilitering, aflastning samt visitation til plejeboliger og midlertidige døgnpladser. Herudover varetager vi tillige myndighedsopgaven omkring BPA og merudgifter, træning jf. §86 og Flextrafik fritid.
Vi søger en leder, der drives af ledelsesopgaven til gavn for borgeren, hvor kvalitetssikring og videreudvikling af myndighedsområdet, med afsæt i data og styringsværktøjer prioriteres. Vi ønsker en leder der forstår at arbejde i en politisk styret organisation med høj kompleksitet og mange forandringer. Du har lysten og evnen til at løse opgaverne i tæt tværfagligt samarbejde internt som eksternt og formår at integrere arbejdsmiljøet i arbejdet.
I Glostrup Kommune arbejder vi med fire faste, tværfaglige og selvstyrende teams i den udekørende hjemmepleje. Visitationsenheden er tæt tilknyttet disse borgerteams, så frontpersonalet i hjemmeplejen frisættes til at træffe de valg, de ud fra deres faglighed og kontakt med borgeren mener, er bedst for borgeren.
Denne udvikling samt andre tværgående projekter og indsatser, skal du sammen med de øvrige ledere i Sundhed og Velfærd arbejde konstruktivt videre med, ved at se årsager og sammenhænge og på tværs via din indgående organisationsforståelse.
Som leder af Visitationsenheden får du for nuværende ansvaret for 13 medarbejdere, men skal forvente, at Glostrup kommunes fremtidige rehabiliteringsindsats kan påvirke medarbejderantallet i en positiv retning.
Vi søger dig:
- Som står i spidsen for udviklingen af myndighedsfunktionen, så vi når i mål sammen – både med strategiske ambitioner, et godt arbejdsmiljø og en stabil drift. Du skal kunne lede opad, nedad samt horisontalt, når der er behov for det.
- Som har en ledelsesstil der afspejler et menneskesyn hvor menneskeligt ligeværd er en grundsten og er insisterende på et konstruktivt samarbejde – både i forhold til dine medarbejdere, men også i forhold til lederkolleger og samarbejdspartnere. Som leder af visitationen, skal du understøtte medarbejderne i dén rejse og sikre de faglige indsatser samt et godt arbejdsmiljø.
- Som lykkes i jobbet ved at sikre en stabil drift, hvor der leveres det lovgivningsmæssige og politisk fastlagte serviceniveau indenfor den økonomiske ramme. Du er derfor også en driftsorienteret leder, der går analytisk til værks i at anvende datadreven ledelse til at identificere indsatser og fokusområder.
- Som er bevidst om en udviklingsorienteret styring koblet med hensynet til en omkostningseffektiv prioritering i en tid, hvor sundheds- og ældreområdet udfordres af en demografisk betinget efterspørgsel og en større kompleksitet i opgaveløsningen.
Som person er du:
- Lyttende, handlekraftig, robust og vedholdende. Du betragter forandringsprocesser som et grundvilkår og som en del af kernen i ledelsesopgaven og kan stå i krydsfeltet mellem faglighed, arbejdsmiljø, service, effektiviseringer, værdier og lovgivning.
- Tillidsfuld og indlevende, og er derfor en nærværende og autentisk og uhøjtidelig personaleleder, der skaber et motiverende arbejdsmiljø, hvor ligeværdighed er et grundprincip, men hvor kompetencer er individuelle.
Derudover er det vigtigt for os at du:
- Kan og vil gå forrest og vise retning når der er behov.
- Kan jonglere med tre overordnede bolde: Arbejdsmiljø, monofaglighed og tværfaglighed med interne samt eksterne aktører.
- Har viden og erfaring fra myndighedsområdet. Du er stærk i sagsbehandlerhåndværket og har et indgående kendskab til god forvaltningsskik
- Har dokumenteret ledelseserfaring og gerne en relevant lederuddannelse
- Du har formegentlig en sundhedsfaglig baggrund.
- Har en god forståelse for, hvad der driver økonomien, en analytisk kapacitet samt forståelse for, hvilke beslutninger og handlinger der skal gennemføres for at bevare en sund økonomi.
- Har forståelse for betydningen af at arbejde i en politisk styret organisation.
- Kan sikre, at borgerne og samarbejdspartnere oplever et professionelt og ordentligt samarbejde med myndigheden.
Vi Tilbyder:
- Engagerede og selvtilrettelæggende medarbejdere med høj faglighed.
- Et arbejdsfelt, hvor styring og forandring går hånd i hånd.
- En stilling i en kommune, der søger at møde økonomiske og demografiske udfordringer med rehabilitering, teknologi, udvikling og nytænkning.
- Samarbejde med en ledergruppe, der trækker i samme retning, og hvor du kan få støtte og opbakning.
- Mulighed for at sætte dit præg på den strategiske udvikling af området.
- En stilling, hvor du har stor indflydelse på dit eget ledelsesrum.
Du får reference til Chef for Visitation, sygepleje og hjemmepleje Jacob Clausen og kommer til at indgå i den samlede ledergruppe på tværs af Sundhed og Velfærd, hvor vi hele tiden udvikler på fremtidens Sundhed og Ældre, vores indsatser og samarbejdet, internt og eksternt, for at opnå en stærk og koordineret indsats for borgeren.
Vi arbejder på tværs af hele kommunen, og Visitationen har til huse på Dommervangen i Glostrup, hvor du vil få din daglige gang. I samme bygning hører hjælpemidler, træningsenheden Sygeplejen, hjemmeplejen også til, hvilket giver mulighed for tæt og agilt samarbejde.
Processen bliver af tre seancer:
1. Første samtale d. 30. oktober.
2. Møde centerchef for Sundhed og Velfærd: Karina Nørby.
3. Anden samtale d. 7. november.
Vi glæder os til at høre fra dig og mødes til jobinterview.
Du er meget velkommen til at kontakte mig for yderligere oplysninger på telefon: 2979 8150 eller komme forbi til en kop kaffe.
Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og med principperne for Ny Løn.
På vegne af ansættelsesudvalget.
Venlig hilsen
Jacob Clausen
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Glostrup Kommune, Dommervangen, 4, 2600 Glostrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5913256