Lederstilling ved Retten i Glostrup: Ledelse og sagsbehandling i familie- og skifteafdelinger

dato

Har du lyst til at arbejde med ledelse og sagsbehandling i en organisation med stor samfundsmæssig betydning?

Vi søger en afdelingsleder til vores familie- og skifteafdelinger.

Domstolene værner om retssamfundet, demokratiet og den enkeltes retssikkerhed. Ved domstolene arbejder vi hver dag for ret og retfærdighed med udgangspunkt i vores vision, vores stærke værdier og vores fælles mål.

Du kan læse om Retten i Glostrup på www.domstol.dk/glostrup/

Afdelingernes arbejdsopgaver

Familie- og skifteafdelingerne er to afdelinger, som behandler rettens familiesager og skiftesager.

I skifteafdelingen behandler vi dødsboskifter og ægtefælleskifter, mens retskredsens insolvenssager er henlagt til Sø- og Handelsretten. Retten i Glostrup har Danmarks største dødsboskifteret, der behandler over 4.000 sager årligt. Vi er samtidig Danmarks mest effektive dødsboskifteret. Der er et tæt samarbejde mellem afdelingens sagsbehandlere og jurister. Sagsbehandlerne arbejder selvstændigt og udleverer alle typer af boer efter afholdelse af telefonmøder, samt laver løbende ekspedition i sagerne og udarbejder boafgiftsberegninger i de private skifter, mens juristerne tager stilling til tvivlsspørgsmål og behandler de vanskeligere sager. Sagsbehandlingen foregår udelukkende digitalt. Ved afholdelse af telefonmøder er vi overgået til et bookningssystem, der tilgodeser en smidig sagsafvikling.

I familieafdelingen behandles rettens familiesager. Også på familiesagsområdet er Retten i Glostrup landets største. Familiesagerne omfatter afgørelser om forældremyndighed, bopæl og samvær, tvangsfuldbyrdelsen i disse sager, prøvelsessager om samvær, bidrag og navn, faderskabssager, børnefjernelsessager, værgemålssager samt stillingtagen til administrativ bestemt frihedsberøvelse.

Afdelingslederens arbejdsopgaver

Som afdelingsleder for de to afdelinger får du sammen med funktionscheferne for hhv. familieafdelingen og skifteafdelingen ledelsesansvaret for afdelingens kontoransatte medarbejdere og er ansvarlig for tilrettelæggelse af arbejdet med behandlingen af sagerne. Afdelingslederen forestår sammen med funktionscheferne den daglige personaleledelse og planlægning af opgaveløsningen, som afdelingslederen også i et vist omfang deltager i. Familieafdelingen består af fem kontormedarbejdere og skifteafdelingen af seks kontormedarbejdere. Der er herudover tilknyttet jurister til begge afdelinger.

Der er en lang række af forskelligartede opgaver, der skal løses på daglig basis, hvilket giver en til tider meget travl hverdag og stiller store krav til afdelingslederen og medarbejderne. Afdelingerne består hovedsagelig at meget erfarne medarbejdere, der forventer, at en afdelingsleder er synlig, tilgængelig, handlekraftig og nærværende.

Udover det daglige ansvar for familie- og skifteafdelingerne indgår du i ledergruppen, der består af lederkollegaer med forskellige funktioner og uddannelsesmæssig baggrund. Du skal således være med til at tage ansvar for retten på tværs af afdelinger og kan forvente tæt samarbejde og sparring med dine lederkollegaer.

Kvalifikationer

Der vil blive lagt vægt på, at du har erfaring med personaleledelse eller er et ledertalent samt, at du har kendskab til og interesse for behandling af en eller begge sagsområder.

Vi lægger vægt på, at du har interesse for og flair for værdibaseret ledelse. Det betyder blandt andet, at du ikke alene skal være god til at eksekvere, men at du skal gøre det med brug af intuition og empati.

Vi lægger desuden vægt på, at du har en anerkendende, tillidsfuld og respektfuld ledelsesstil. Som menneske er du nærværende, lyttende og inddragende i samarbejdet med andre, ligesom du har en rolig og positiv løsningsorienteret tilgang, så tingene lykkes i hverdagen.

Vi har en god og munter tone i omgangen med hinanden, og du skal derfor kunne indgå i samarbejdet med humor og godt humør.

Løn- og ansættelsesvilkår

Jobbet er med tiltrædelse 1. september 2025 eller efter nærmere aftale.

Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flekstidsordning.

Du bliver ansat efter fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og OAO samt organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere, medmindre du i forvejen er tjenestemand.

Basislønnen i løngruppe 3, sats 4 er kr. 37.979,92 pr. måned med tillæg af pension. Der vil kunne ydes tillæg afhængig af kvalifikationer.

Evt. tillæg forhandles i henhold til retningslinjerne for Ny løn.

Yderligere oplysninger

Du er velkommen til at kontakte administrationschef Lars Stengaard på telefon 51801491 eller e-mail lst@domstol.dk

Ansøgning

Du sender din ansøgning via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden.

Vi skal som minimum have din motiverede ansøgning og dit CV, men vi vil også gerne læse udtalelser og relevante eksamenspapirer m.v.

Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest den 18. juni 2025. Vi forventer at holde samtaler løbende.

Vi indhenter med dit samtykke straffeattest.

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold m.v.









INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Retten i Glostrup, Stationsparken , 2600 Glostrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/fd7ba41b-431b-4217-a045-eec3fdb195d7

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet