Løsningsarkitekt søges til udvikling af samfundsrelevante IT-systemer, med en national og international berøringsflade

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sætte rammerne for udviklingen af samfundsrelevante systemer? Vil du arbejde i et automatiseret og moderne DevSecOps miljø, hvor du indgår i tæt samarbejde med faglige specialister? Så er stillingen som løsningsarkitekt måske det rette for dig.

Som løsningsarkitekt i ”EEE Systemer og Udvikling 2” får du mulighed for at arbejde med it-arkitektur i bred forstand og har en afgørende rolle med at samle trådene og opbygge viden om det nuværende systemlandskab. Der vil være behov for at du, som løsningsarkitekt kan sætte en retning for, hvordan erhverv, eIndkomst og eKapital systemerne arkitektonisk skal bygges og sammensættes fremadrettet. Samtidig har du også indsigt i den overordnede målarkitektur, hvor du er med til at tegne og formidle til det tekniske team. Dette vil også udarbejdes i samarbejde med Entreprise arkitekterne.

Derudover arbejdes der med decentral udvikling, hvilket betyder at kontoret har udviklet og arbejder i vores egen cloud.

Der arbejdes med nye teknologier og processer, som bl.a.:

  • DevSecOps
  • Kubernets, Docker
  • GitHub, GitHub Actions
  • Graddle og Springboot
Du kommer til at arbejde i et agilt miljø inden for SAFe og SCRUM, hvorfor der også i afdelingen bl.a. er tilknyttet Udviklere, Testere, Test Managers, Scrum Masters, Product Owners og Løsningsarkitekter.

Du vil arbejde med en portefølje af projekter indenfor domænet - erhverv, eIndkomst og eKapital, som kontoret er tilknyttet. Kontoret er i tæt samarbejde med Skattestyrelsen for at forberede Skatteforvaltningen til den nye verden indenfor deleøkonomi, samt at verden også ift. skat bliver globaliseret. Kontoret kommer til at arbejde med flere forskellige løsninger til indberetning af data, som benyttes til beregning af personers årsopgørelse samt understøtte Skatteforvaltningens kontrol og sagsbehandling.

Det er bl.a. din opgave at udvikle handlingsplaner og tekniske roadmaps for domænet, hvor du udvikler systemernes arkitektur, forretningsniveau samt dokumentation. Udover dit faste tilhørsforhold i kontoret, vil du også samarbejde tæt med en specialiseret arkitektgruppe, som udgør 4 udviklingskontorer. Her er der mulighed for at spare med andre arkitekter og Entreprise arkitekter, hvor i samarbejder om bl.a. arkitekturboards. Der er derfor god grobund for at kunne danne sig et bredt netværk.

Som løsningsarkitekt får du ansvaret for følgende arbejdsopgaver:

  • Forstå de tekniske aspekter af systemområdet og herunder teknologistakken
  • Indgå i udviklingen af metodeapparatet (processer, værktøjer m.m.) for arkitekturområdet
  • Skabe og vedligeholde arkitekturen, jf. Udviklings- og Forenklingsstyrelsens dokumentationsframework
  • Designe, dokumentere og deltage i konstruktion af eksisterende og flere nye systemer sammen med Tech-leads, herunder rådgive på tværs af domænets it-systemer ift. videreudviklingsopgaver og andre interessenter
  • Måle og følge udviklingen i teknisk gæld og løbende mitigere teknisk gæld
  • Deltage i PoC, afklaring og scoping af MVP-løsninger samt løsningsalternativer
  • Bistå med at oversætte use cases til arkitektur, løsninger og teknologi
  • Dokumentere arkitektur, teknologi og integrationer inden for domænet, samt håndtering af non-funktionelle krav
Om dig
Vi forestiller os at du har erfaring med følgende:

  • Minimum 3-5 års erfaring som arkitekt
  • Erfaring med decentral udvikling
  • Erfaring med en eller flere af følgende:
  • Java
  • C++
  • Groovy
  • DevsecOps
Det er derudover en fordel hvis du har erfaring eller kendskab med en eller flere af følgende:

  • Kubernetes og Docker.
  • GITHub eller GITHub Action
  • Udarbejdelse af applikationsarkitektur eller driftsarkitektur
  • Udviklingsprocesser
Derudover motiveres du af at have ansvar og drive mange typer opgaver. Du er udadvendt og kan let formidle teknisk sprog til forskellige faggrupper. Derudover er du struktureret, koordinerende og motiveres af både selvstændigt arbejde og samarbejde ift. større udviklingsprojekter.

Om kontoret
I kontoret hersker der en uformel omgangstone, hvor balancen mellem fritid og job vægtes højt. Det er et kontor i vækst, hvilket betyder at de på nuværende tidspunkt er 15 medarbejdere og på sigt gerne ser at de skal være 20-25 medarbejdere.

Afdelingen har til formål at sikre drift, udvikling og vedligehold af it-systemerne ift. beskatningsrelevante data, nationalt såvel som internationalt. Teamet består af en række udviklere – som udvikler og drifter alt selv - i et automatiseret moderne DevSecOps miljø med end-to-end ydelser, hvor forretningsdomænet er omdrejningspunktet. Der er tale om full life-cycle produktudvikling med perioder af både udvikling, videreudvikling og drift, som samlet løfter viden og udvikling til et endnu højere niveau.

Udover større it-udviklingsprojekter arbejdes der ligeledes med mindre udvikling og forbedringsprint. I disse sprints dykker man ned i forretningsbehov og kombinerer disse med teknologi for at designe nye løsninger på svære problemstillinger.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer samt relevant dokumentation bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 24. maj 2023. Samtaler afholdes løbende.

I denne rekrutteringsproces samarbejder vi med Capax Recruitment. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte recruitment consultant, Maria Benedicte Lind på telefon +45 93 80 91 85.

Du skal være opmærksom på, at der kan blive anvendt test og case som led i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=163003&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5834203

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet