BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at fremme dansk eksport af fødevarer, foder og levende dyr? Har du en relevant akademisk uddannelse og interesse for fødevareklyngen, og er du interesseret i myndighedsarbejde med stort erhvervsmæssigt fokus? Så er du måske en af vores nye medarbejdere til 2 tidsbegrænsede stillinger i International Handel.
Vi er stærkt optaget af at skabe værdi til gavn for danske virksomheder. Vores kerneopgaver er at give erhvervet de bedst mulige betingelser for eksport og import af fødevareklyngens produkter.
Vi spænder over en bred vifte af arbejdsopgaver og en stor kontaktflade til hele organisationen, men også 3. landsmyndigheder, ambassader, Kommissionen og brancheforeninger. Vores opgaver afspejler erhvervets behov, problemstillinger og den veterinærfaglige situation.
En større opgave i kontoret pt. er udrulningen af vores nye digitale eksportcertifikatsystem, DIX. Vi står midt i - og overfor et spændende og udfordrende forløb, hvor DIX-systemet skal vedligeholdes og optimeres, ligesom de sidste eksportcertifikater skal digitalt transformeres indenfor de næste par år.
En hverdag i International Handel er varieret og udfordrende og foregår i et tværfagligt miljø med en uformel atmosfære blandt engagerede kollegaer. Vi har en høj faglig standard, hvor sparring på tværs af fagområder er en naturlig del af hverdagen.
Konkret har vi brug for dig til blandt andet at løfte opgaver som:
• Forhandling af eksportbetingelser
• Udarbejdelse af eksportcertifikater med bl.a. attestationer for dyresundhedsstatus og fødevaresikkerhed
• Vejledning og undervisning af Fødevarestyrelsens kontrolpersonale
• Udarbejdelse af bekendtgørelser og vejledninger
• Kriseberedskab
• Arbejdet med udrulningen af DIX-systemet
Om dig
Du har en relevant naturfaglig eller samfundsvidenskabelig uddannelse og synes, at arbejdet med at skabe de bedste betingelser for eksport fra fødevareklyngen er spændende.
Det er en fordel, men ikke et krav, at du har kompetencer inden for eksportområdet, gerne kombineret med erfaring med relevant lovgivning eksempelvis fra tilsyn.
Vi forventer, at du:
• Er initiativrig og tager selvstændigt ansvar for at sikre kvalitet og fremdrift i dine opgaver
• Arbejder struktureret, effektivt og lægger vægt på at overholde frister
• Har sans for detaljen uden at fortabe dig i den
• Formår at formidle komplicerede emner på en let forståelig måde til en bred målgruppe
• Favner det danske og engelske sprog godt både skriftligt og mundtligt
• Har flair for Power Point, Excel og lign. Programmer – gerne også lidt bredere interesse for IT
• Er positiv, har et godt humør og trives i en travl hverdag, hvor dagene sjældent ligner hinanden
Om os
International Handel består for nuværende af godt 35 engagerede og dygtige medarbejdere med en blandet uddannelsesmæssig baggrund. Vi sætter stor pris på godt samarbejde, vægter faglig udvikling og har altid plads til gode grin og nysgerrige diskussioner.
Ud over eksport- og importarbejdet koordinerer vi Fødevarestyrelsens opgaver i Grønland samt koordinering af inspektioner fra Kommissionen.
I Fødevarestyrelsen har vi gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Vi har fleksible arbejdstider og fokus på sundhed og trivsel.
Hvornår skal du starte?
Der er brug for dig hurtigst muligt og helst pr. 16. september 2024. Stillingerne er tidsbegrænsede og udløber den 31. august 2025.
Vi forventer at holde jobsamtaler i uge 35, 2024.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingerne er fuldtidsstillinger på gns. 37 timer om ugen. Ansættelse sker efter gældende overenskomst for akademikere i staten mellem Skatteministeriet og en række AC-organisationer.
Ansættelsesområdet er Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri med tilhørende institutioner. Dit tjenestested vil være Fødevarestyrelsen, International Handel beliggende i Glostrup.
Fortæl os, hvorfor du er den perfekte til jobbet
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV, kopi af eksamensbevis og andre relevante bilag i vores rekrutteringssystem på fvm.dk/job senest den 22. august 2024.
Er du interesseret, og vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte souschef Line Garbøl på telefon 72 27 64 67.
Du kan også læse mere om at arbejde i Fødevarestyrelsen på www.fvst.dk/job.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Fødevarestyrelsen, Glostrup, Stationsparken, 2600 Glostrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6085369