Økonomisk konsulent til økonomistyring i Danmarks største forvaltning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre en god og effektiv økonomistyring i Danmarks største forvaltning? Er du faglig nysgerrig og en god sparringspartner?

Så er du måske vores nye økonomikonsulent.

Vi søger en fagligt dygtig og engageret medarbejder med stærke samarbejdsevner, som kan være med til at sikre høj kvalitet i driften, og som samtidig har fokus på udvikling og optimering af processerne omkring Børne- og Ungdomsforvaltningens økonomistyring.

Sammen med andre dygtige og engagerede medarbejdere bliver din primære opgave at varetage den overordnede økonomiopfølgning på en række af vores centrale kontorer. Du kommer til at fungere som sparringspartner for lederne af de pågældende enheder, og du bliver afgørende i forhold til at sikre, at deres budgetter er retvisende.

Det er en stilling, som spænder vidt, hvor du både skal kunne fungere som rådgiver og sparringspartner for ledelsen og samtidig have evnen til at dykke ned i data, forstå forudsætningerne for budgetterne og kunne forklare og formidle mekanismerne bag.

Af primære opgaver kan nævnes:

  • økonomiopfølgning på de pågældende enheder
  • kvalitetssikring og styring af de enkelte enheders budgetter
  • levering af input til forvaltningens samlede prognoser og regnskab
  • løbende koordinering med forvaltningens øvrige økonomimedarbejdere
Jobbet passer lige til dig, fordi du:

  • brænder for at arbejde med tal, regneark og økonomistyring i mange forskellige afskygninger og gerne af en vis kompleksitet
  • er faglig nysgerrig
  • kan se dig selv i rollen som rådgiver og sparringspartner
  • elsker udfordringer og en hverdag med afveksling
  • får et tæt samarbejde med gode kolleger og ledelse
  • vil arbejde med konsekvensberegninger, analyser og beslutningsoplæg vedr. økonomiske problemstillinger til centerchefer, politikere, direktion m.fl.
Det vil være en fordel med en relevant erfaringsmæssig baggrund fx som økonomikonsulent, controller eller lignende, men det er ikke et krav. Nyuddannede vil også komme i betragtning.

Københavns Kommunes økonomisystem er baseret på SAP og lønsystemet er KMD Opus Løn. Det vil være en fordel men ikke et krav, at du har kendskab til disse systemer. Vi skal nok lære dig det nødvendige, hvis du ikke har kendskab til systemerne. Herudover skal du kunne formulere dig præcist og målrettet såvel mundtligt som skriftligt og kunne formidle din faglighed i øjenhøjde.

Vi tilbyder
Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune er Danmarks største kommunale forvaltning med et årligt budget på ca. 12 mia. kr. Stillingen er placeret i forvaltningens centrale budgetkontor, hvor der er 25 medarbejdere. Herudover kommer du også til at arbejde tæt sammen med regnskabsafdelingen samt de administrative medarbejdere på de pågældende enheder, som du varetager økonomiopfølgningen for. Budgetkontoret er en del af Administrativt Ressourcecenter. Centeret har ca. 250 dygtige og engagerede medarbejdere, der håndterer en bred opgaveportefølje, bl.a. med fokus på styring af økonomi, administration, it, anlæg og kapacitet.

Du bliver ansat i en stor organisation med gode muligheder for både faglig- og karrieremæssig udvikling. Vi har et godt, fagligt og kollegialt arbejdsmiljø, hvor vi løfter i flok og brænder for at skabe de bedste rammer for byens børn. Vi har en uhøjtidelig omgangstone og lægger vægt på, at det skal være både spændende, udfordrende og lærerigt at arbejde hos os.

Ansættelsesforhold
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår sker efter erfaring og kvalifikationer og følger gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte budgetchef Martin Baunsgaard Schreiber på 2069 2489 eller specialkonsulent Mathias Gadegaard på 3069 6443.

Søg via linket senest søndag den 11. juni 2023
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 24 eller 25 med henblik på ansættelse hurtigst muligt eller 1. august 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192307&DepartmentId=20016&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5842306

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet