Projektledere til Kultur- og Fritidsforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med projekter i forvaltningens nyetablerede PMO-funktion? Brænder du for at drive tværgående organisationsprojekter? Har du erfaring fra projekter med mange interessenter i en politisk styret organisation? Vi udvider og har to spændende stillinger i Center for Økonomi, Digitalisering og Organisation, der måske er noget for dig!

Hvad tilbyder vi vores nye projektledere?
Du bliver en del af et kontor af effektive og professionelle projektledere og forretningspartnere. Sammen har vi stort fokus på konkrete forretningsbehov og på at understøtte vores kolleger, hvor du vil arbejde tæt sammen med resten af centeret og forretningsområderne i forvaltningen. Du får rig mulighed for at tage ansvar og være med til at sikre, at kontoret og vores samlede leverancer bliver en succes.

Vi har et godt socialt miljø med en uformel tone, høj faglighed og god sparringskultur, og vi bakker hinanden op i både projekter og driftsopgaver.

Du vil blive en del af vores PMO-funktion og være projektleder på forskellige tværgående styrings- og organisationsprojekter i forvaltningen, der styres ud fra kommunens fælles projektmodel- og værktøjer.

Dine primære arbejdsområder er at

  • nedbryde projektet til konkrete arbejdsopgaver og planer, der kan eksekveres på.
  • sikre organisatorisk forankring af projektets leverancer og gevinster.
  • arbejde med standardiserede projektmetoder og -værktøjer.
  • håndtere interessenter, styregrupper mv. og holde en konstruktiv tone.
  • assistere med udarbejdelse af indstillinger, planer og rapporter til ledelsen.
  • bidrage til at fjerne forhindringer og sikre, at deadlines bliver nået.
  • aktivt deltage i kompetenceudvikling og faglig sparring med øvrige projektledere.
Kompetencer
For at lykkes i rollen er du især god til at samarbejde og begå dig i en kompleks, politisk styret organisation.

Som person trives du med at arbejde i teams med andre fagligheder såvel som at arbejde selvstændigt. Du er god til at motivere kolleger i et projektteam, skabe fremdrift i projekter og strukturere samarbejde med andre. Du er resultatorienteret og serviceminded.

Fagligt forventer vi, at du

  • har en relevant uddannelse og erfaring med projektledelse af organisationsprojekter.
  • har erfaring med facilitering af møder, workshops mv. i relation til projektmetoder.
  • er vant til eller har interesse for at drive projekter med mange interessenter og skabe relationer på tværs af organisationen.
  • er tillidsskabende og i stand til at engagere interessenter på alle niveauer af organisationen.
Det er en fordel, hvis du har certificeringer i projektledelse og erfaring med Scrum samt erfaring med projektledelse i politisk styrede organisationer.

Vi lægger vægt på, at du

  • har en analytisk og struktureret tilgang til dine opgaver.
  • er proaktiv og løser selvstændigt dine opgaver i en travl hverdag.
  • har det drive, der gør det muligt at nå resultater inden for fastsatte deadlines.
  • evner at kommunikere problemstillinger kort og præcist – til forskellige målgrupper.
  • har et positivt og nysgerrigt mindset.
  • er nysgerrig og interesseret i at indgå i et center med mange forskellige opgaver.
Om Organisation
Organisations fornemmeste opgave er at være med til at skabe organisatorisk sammenhæng i forvaltningen, bl.a. som forretningspartner for centrene, ved at styre direktionens projektportefølje samt gennem linje-og ledelseskommunikation. Samarbejde er et nøgleord for os, internt og på tværs af KFF.

I Organisation er vi mennesker med stærke fagligheder og forskellige kompetencer. Dagligdagen på kontoret er præget af sammenhold, gode dialoger og snakke. Hos os er du ikke alene med dine opgaver. Vi har stor indflydelse på vores arbejde, og har ofte mulighed for at afprøve nye ideer til at løse opgaverne. Ledelsen udviser tillid og støtter teamet og den enkelte medarbejder, både fagligt og menneskeligt. Vi har en fleksibel dagligdag med mulighed for at balancere arbejds- og privatliv.

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om to faste stillinger på fuld tid, og arbejdsstedet er Kultur- og Fritidsforvaltningen i Nyropsgade.
Vi tilbyder løn- og ansættelse efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst. Der indhentes reference i forbindelse med ansættelsen.

Tiltrædelse ønskes pr. 1 august 2023.

Yderligere information
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef for Organisation Karina Nelsing på mobil 2133 9830 eller PMO Kira Stick på mobil 2924 5962.

Søg via linket senest mandag den 19. juni 2023
Første samtale afholdes i uge 25, og anden samtale afholdes i uge 26. I forbindelse med anden samtale vil der være en mindre opgave.

Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192240&DepartmentId=19830&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5840978

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet