Regnskabsmedarbejder søges til spændende og selvstændig rolle ved Retten i Glostrup

dato

Retten i Glostrup søger en regnskabsmedarbejder til en fast stilling med spændende stillingsindhold til tiltrædelse den 1. januar 2026.

Idet vores gode kollega gennem mere end 40 år går på pension, søger vi en ny medarbejder til vores bogholderi. Rettens administrationsafdeling består af 24 energiske og dygtige kollegaer, -heraf arbejder to i bogholderiet, hvilket du bliver en del af. Vi lægger vægt på god trivsel og forventer, at du også vil bidrage hertil.

Om jobbet

Du får som medarbejder i bogholderiet et selvstændigt og varieret arbejde hvor nogle af dine arbejdsopgaver blandt andet vil være at:

  • Sikre, at driftsopgaverne prioriteres og behandles nøjagtigt og rettidigt på daglig basis.
  • Varetage bogføring og rapportering, herunder debitor, kreditor, indbetalinger og udbetalinger.
  • Diverse afstemninger og overblik over vores konti
  • Udarbejdelse af månedsrapportering og årsafslutning.
  • Afstemme balancekonti, bankkonti og interne mellemregninger
  • Diverse administrative ad hoc-opgaver
Du får dagligt ansvar for egen kasse, med mulighed for god faglig sparring med dine nærmeste kollegaer. Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du på forhånd har kendskab til arbejdsopgaverne.

Du kan på www.domstol.dk læse mere om arbejdet ved Danmarks Domstole.

Vi tilbyder

  • en stilling, hvor opgaver og ansvar følges ad
  • spændende og varieret arbejde
  • mulighed for kompetenceudvikling
  • tæt samarbejde på tværs af afdelinger
  • et godt arbejdsmiljø blandt gode kolleger
  • mulighed for at sætte præg på vores organisation og arbejdsgange
Retten i Glostrup er Danmarks næststørste byret med ca. 100 kontorfunktionærer, vagter og servicefunktionærer, samt 48 jurister. Vi bor 5 minutters gang fra Glostrup Station og har fine parkeringsforhold, hvis du er i bil. Hvis du cykler, har vi gode badeforhold. Vi har en velfungerende personaleforening, der arrangerer aktiviteter efter arbejdstid i løbet af året.

Vi forventer

  • at du har stor regnskabsmæssig forståelse, og gerne men ikke nødvendigvis har erfaring med Danmarks Domstoles kassesystem samt erfaring med Office-pakken.
  • at du har et godt kendskab til generelle danske bogføringsprincipper og moms.
  • at du som person er serviceminded, imødekommende og en god teamplayer, der indgår i driften med engagement og høj faglighed.
  • at du er struktureret og befinder dig godt med skarpe deadlines og tidsfrister samtidig med, at du formår at have blik for detaljer og at være nøjagtig.
  • at du er engageret, ansvarsbevidst og kan arbejde selvstændigt
  • at du har lyst og evne til at lære nyt
  • at du har flair og interesse for IT
Løn og ansættelsesvilkår

Jobbet er med tiltrædelse den 1. januar 2026.

Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flekstidsordning.

Du bliver ansat efter fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og OAO samt organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere, medmindre du i forvejen er tjenestemand.

Vi indplacerer dig som retsassistent eller kontorfuldmægtig afhængig af dine kvalifikationer og erfaring.

Basislønnen for en retsassistent i løngruppe 2, sats 2 er 29.371,50 kr. pr. måned eksl. pension. Afhængig af din anciennitet og tidligere beskæftigelse kan den samlede basisløn som retsassistent blive 34.070,94 kr. pr. måned inkl. 16 % pension.

Basislønnen for en kontorfuldmægtig i løngruppe 3, sats 1 er 30.747,67 kr. pr. måned eksl. pension. Afhængig af din anciennitet og tidligere beskæftigelse kan den samlede basisløn som kontorfuldmægtig blive 35.667,30 kr. pr. måned inkl. 16 % pension.

Evt. tillæg forhandles i henhold til retningslinjerne for Ny løn.

Vi indhenter med dit samtykke straffeattest.

Ansøgning

Du sender din ansøgning online via vores rekrutteringssystem på hjemmesiden www.domstol.dk/glostrup. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden.

Vi skal som minimum have din motiverede ansøgning og dit CV, men vi vil også gerne læse udtalelser og relevante eksamenspapirer m.v.

Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest den 11. november 2025.

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold m.v.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen kan du kontakte teamleder Nadia Edimar-Kanlund på tlf. 43 23 15 67. Du kan også besøge vores hjemmeside www.domstol.dk/glostrup.

Ansættelsessamtaler
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 20. november 2025

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Retten i Glostrup, Stationsparken , 2600 Glostrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-11-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/fc293c8d-f417-4c74-9b3b-1b33a2b1fd6e

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet