Sektionsleder til Center for Politifaglig Styring i Rigspolitiet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Glostrup

Vil du være med til at stå i spidsen for strategiske udviklingsopgaver og analyser, der understøtter politiets operative opgaveløsning? Og har du arbejdet med driftsstyringsprojekter i en større virksomhed eller organisation? Så er du måske den sektionsleder, vi mangler.

OM STILLINGEN
Politiområdet er Rigspolitiets politifaglige område, der beskæftiger godt 200 medarbejdere med primært politimæssig eller akademisk baggrund. Vi søger en sektionsleder, som har erfaring med at drive udviklingsprojekter og udarbejde driftsanalyser til understøttelse af beslutninger på strategisk niveau.

Vi søger en sektionsleder til Operativ Drift og Kvalitet. Du vil blive en del af Center for Politifaglig Styring, som arbejder for at udvikle dansk politi ved at understøtte politikredsene og de centrale beslutningsfora i den politifaglige opgaveløsning. Centeret bistår bl.a. politikredsene i den løbende forbedring af organisationen fra længerevarende udviklingsprojekter på strategisk niveau til optimering af processer på praktisk niveau. Centeret understøtter desuden med viden og analyser og sikrer udmøntning af strategiske initiativer.

Du vil som sektionsleder skulle lede arbejdet med at drive projekter, der understøtter politikredsenes styring af de operative kerneopgaver. Du vil endvidere blive ansvarlig for at sikre, at kompetencer, arbejdskultur og samarbejdsformer udvikles internt i sektionen og i relation til sektionens samarbejdspartnere – herunder også centreret to øvrige sektioner. Som sektionsleder vil du have direkte personaleledelse.

Sektionen har endvidere en bærende forretningsmæssig rolle i forbindelse med udviklingen af it-værktøjer til politikredsene, og det er derfor en fordel, hvis du har erfaring med udvikling af f.eks. ledelsesinformation.

OM DIG
• Du har erfaring med driftsstyring og at drive større udviklingsopgaver
• Du kan lede tværgående udviklingsopgaver, hvor der ofte er mange interessenter involveret
• Du har en grundlæggende forståelse for anvendelse af data til brug for analyser, ledelsesinformation mv.
• Du har forståelse for det at arbejde i en politisk styret organisation
• Du skriver godt og kommunikerer klart og præcist
• Du arbejder struktureret, evner at finde løsninger og kommer i mål med dine opgaver
• Du kan lede både yngre konsulenter og erfarne specialister.

VI TILBYDER
I Center for Politifaglig Styring vil du indgå i et team af dedikerede kollegaer, som med forskellige fagligheder arbejder for at udvikle dansk politi. Centerets opgaver fordrer generelt en stor grad af selvstændig opgaveløsning samtidig med, at vi arbejder i mindre teams og på tværs af kompetencer. Vi har mange samarbejdspartnere både i og uden for organisationen.

Løn- og ansættelsesvilkår

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Du bliver indplaceret som chefkonsulent med personaleledelse. Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet, Politiområdet med aktuel adresse på Ejby Industrivej 125-135, 2600 Glostrup. I løbet af 2024 flytter Politiområdet til Ejby Industrivej 33. Endvidere er der planer om, at Politiområdet skal flytte til en ny lokation i Københavns Sydhavn i 2026.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt og ansøgning

Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at ringe til Centerchef Camilla Laursen på 4174-6526. Du kan finde mere information om politiet generelt på www.politi.dk og politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Ansøgningsfrist: 25. marts 2024

I politiet arbejder vi alle sammen for tryghed og sikkerhed

I politiet arbejder mere end 16.000 medarbejdere sammen om at forebygge og forhindre kriminalitet. Vi er alle dybt engagerede i at sikre, at Danmark er et trygt og sikkert sted at bo og leve – uanset om vi arbejder med den nære politiindsats som betjent, som efterforsker eller om vi bidrager til en af de mange andre vigtige funktioner i politiet.

Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks i alt 15 politikredse fordelt på 12 kredse i Danmark, politiet i Grønland og på Færøerne samt National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK). I Rigspolitiet udvikler vi strategier, koordinerer politiets arbejde på landsplan og arbejder med en lang række opgaver blandt andet økonomistyring, it-udvikling, juridisk rådgivning, presse og kommunikation, politisk betjening, indkøb af politiets udstyr og køretøjer samt HR-opgaver.

Lær os bedre at kende på www.jobipolitiet.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Politiområdet, Ejby , Ejby Industrivej, 2600 Glostrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6013807

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet