Sektionsleder til International Handel i Fødevarestyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du have en central rolle i Fødevarestyrelsens arbejde for at fremme dansk eksport og import af fødevarer, foder mm.? Vil du være en del af ledelsen i vores spændende enhed, hvor vi hver dag arbejder for fremme og understøtte handlen med varer over grænserne gennem forhandling og vedligeholdelse af markedsadgange?

Vi tilbyder
Fødevarestyrelsen er en dynamisk arbejdsplads, hvor vi er stærkt optaget af at skabe værdi af vores indsats. Vi tilbyder spændende og alsidige arbejdsopgaver, hvor dine kompetencer og erfaringer inden for styring og ledelse bliver udnyttet og udfordret. Du får en varieret arbejdsdag i et godt arbejdsmiljø med uformel atmosfære og engagerede kollegaer. Vi sætter en høj faglig standard, værdsætter tværgående samarbejde og inddragelse og vigtigst af alt, så har vi fokus på godt lederskab.

Du kommer til et indgå i et lederteam i enheden International Handel, som aktuelt består af en enhedschef og yderligere to sektionsledere, som sammen tager det tværgående ansvar for hele enhedens opgavevaretagelse.

Om dig og stillingen
Ledelseserfaring er en fordel, men det vigtigste er, at du har lyst til og brænder for god ledelse, udvikling af medarbejdere, opgaver og stabil drift. Du har kendskab til offentlig styring og forvaltning og har fra tidligere jobs vist, at du er politisk tænkende og kan omsætte strategier til konkrete mål og praksis. Det vil være en fordel, hvis du er vant til at begå dig i et internationalt miljø og har erfaring med forhandlinger i EU-regi eller andre internationale fora.

Du omgås mennesker på en anerkendende, respektfuld og venlig måde. Du ser potentialet hos den enkelte medarbejder, lægger vægt på faglig sparring om opgaverne og forstår at udvikle og motivere på en empatisk måde. Det indebærer blandt andet, at du er proaktiv, udadvendt, initiativrig og lyttende. Og så lægger vi vægt på frisk energi og godt humør.

Dine vigtigste opgaver bliver at:
• Prioritere og at skære opgaverne til, så de passer til ressourcerne.
• Sikre fremdrift i opgaverne gennem uddelegering og opfølgning på driften.
• Sikre at opgaverne løses i et tværgående samarbejde med resten af organisationen med blik for, hvordan dine medarbejdere bedst kan indgå i relevante faglige sammenhænge.
• Inspirere til og understøtte medarbejdernes løbende kompetenceudvikling og videndeling og være sparringspartner for medarbejderne i det daglige.
• Være tydelig i din kommunikation, når du sætter retning for opgaveløsning og prioritering mellem opgaver.
• Udvikle enhedens opgaveportefølje i en strategisk sammenhæng.

Du har en relevant samfundsfaglig eller naturfaglig akademisk uddannelse. Det vil være en fordel, hvis du allerede har kendskab til fødevare- og veterinærområdet.

Som person er du drevet af at gøre en forskel og finde løsninger på nye udfordringer. Du er nysgerrig og opsøgende, og du udfordrer vanetænkning på en konstruktiv måde. Du evner at skabe relationer og løse opgaver på tværs i organisationen, hvor du balancerer forskellige faglige hensyn.
Som leder er du struktureret og uddelegerende, og kommunikation og åbenhed er centralt i din ledelsesstil. Du er handlekraftig, kan bevare roen og træffe ansvarlige beslutninger - også i pressede situationer.

Om os i International Handel
Kontoret består af 2 teams bestående af i alt 40 engagerede medarbejdere med forskellige faglige profiler. Det ene team varetager opgaver i forbindelse import af fødevarer, grænsekontrol, samt IUU (som er ”Illegalt, Urapporteret og Ureguleret fiskeri”). Det andet team varetager opgaver vedr. eksport af fødevarer, foder, levende dyr og biprodukter, herunder forhandling af eksportvilkår, udarbejdelse af certifikater samt tilrettelæggelse af internationale inspektioner. Kontoret er herudover ansvarlig for koordinering af Fødevarestyrelsens opgaver i Grønland, koordinering af EU-kommissionens årlige Sante F inspektioner og juridiske opgaver relateret til både import og eksport.

Til kontorets opgaver hører også departementsbetjening, forhandlinger i EU-regi og i øvrige internationale sammenhænge samt samarbejde med brancheorganisationer og andre myndigheder.

En større opgave pt. er udrulningen af vores nye digitale eksportcertifikatsystem, DIX. Vi står derfor foran et spændende og udfordrende forløb, hvor DIX-systemet skal vedligeholdes og optimeres, ligesom de sidste eksportcertifikater skal digitalt transformeres. Det forventes at ske de næste par år.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte enhedschef Lilian Noer på telefon 7227 6929.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker som chefkonsulent med personaleansvar efter den gældende overenskomst for akademikere i staten mellem Skatteministeriet og en række AC-organisationer. Der vil være mulighed for tillæg efter kvalifikationer.

Din ansøgning
Vi glæder os til at modtage din ansøgning vedlagt CV, kopi af eksamensbevis og eventuelle andre relevante bilag online i vores rekrutteringssystem på fvm.dk/job senest den 25. februar 2024.

Vi forventer at afholde to samtalerunder, henholdsvis fredag den 1. marts og tirsdag den 12. marts. Test vil indgå som en del af rekrutteringsprocessen.

Læs mere om Fødevarestyrelsen på www.fvst.dk.

Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Fødevarestyrelsen, Glostrup, Stationsparken, 2600 Glostrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5981880

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet