Skarp økonomisk controller til Hotel- og Restaurantskolen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Skarp økonomisk controller til Hotel- og Restaurantskolen

 

Forstår du dig både på tal og på mennesker? Sætter du en ære i at levere de rigtige regnskabstal på det rigtige tidspunkt? Kan du koge store datamængder ned til det væsentlige. Så er du måske vores nye kollega.

 

Som økonomisk controller på Hotel- og Restaurantskolen bliver du en del af vores ambitiøse målsætning om at løfte gastronomien, hverdagsmaden og gæstgiveriet til nye højder. Det kræver styr på økonomien at lykkes med vores mål.

 

Du kommer til at arbejde bredt med økonomi og dit særlige felt bliver indtægtssiden. Hvis du ikke allerede er ekspert i kompleks taxameterøkonomi og budgettering/rapportering om aktivitet og årselever, vil du hurtigt blive det.

 

Teamet
Du bliver en del af et lille økonomiteam, som ud over dig består af en anden controller, der har det store overblik over budget, estimat og regnskab, samt skolens vicedirektør for ressourcer. Du har det godt med at være en del af et lille team, hvor opgaverne skifter ofte og vi hjælpes ad. Det kræver fleksibilitet og evnen til at tage det med et smil.

 

Du arbejder tæt sammen med de pædagogiske afdelinger og de andre ressourceafdelinger, særligt vores elevadministration, hvor den løbende grundregistrering af vores elevtal sker. Du har det godt med at have en bred kontakt- og samarbejdsflade, både på skolen og til det fælles skolesamarbejde, der står for vores bogholderi og lønnen.

 

Ansvarsområder og arbejdsopgaver
Som økonomisk controller vil du stå for, at den daglige økonomifunktion understøtter kerneforretningen.

Dit primære ansvar være den daglige økonomiske håndtering samtidig med, at du også medvirker til at sikre løbende overblik over skolens samlede økonomi.

 

Dine primære arbejdsopgaver:

  • Sikre at skolens indtægter kommer i hus ved tæt opfølgning på aktiviteten og indberetning til Børne- og Undervisningsministeriet
  • Fakturering af andre rekvirenter, bogføring af tilskudsbreve og afstemning af relevante balancekonti
  • Medvirke ved budgettering og opfølgning ved perioderapportering og ved udarbejdelse af årsregnskab
  • Budgettering, controlling og rapportering på Børne- og Undervisningsministeriets puljer.

 

Desuden medvirker du til:

  • Beskrivelse af forretningsgange og kontroller, så vi altid administrerer effektivt og i overensstemmelse med gældende regler
  • At udvikle og udarbejde relevant ledelsesinformation, særligt om aktivitet/årselever, der er skolens helt afgørende nøgletal
  • Økonomiske analyser
  • Ad hoc økonomiopgaver

 

Om dig
Du har en relevant økonomisk uddannelse f.eks. akademiuddannelse, HD, HA eller tilsvarende.
 

Derudover forventer vi, at du:

  • Har en analytisk tilgang til økonomi.
  • Har godt kendskab til økonomiværktøjerne, herunder Navision, og et højt niveau i Excel.
  • Er analytisk, struktureret og initiativrig med udgangspunkt i økonomien.
  • Kendskab til erhvervsuddannelser og -skoler er en fordel, men ikke et krav.

 

Vi tilbyder dig

Et udfordrende job med spændende opgaver på en skole, hvor gastronomi, mennesker og læring er i centrum - og hvor vi har et stort fokus på forandring og udvikling. Vi byder på et uformelt miljø med engagerede kolleger, fleksible arbejdstider, en aktiv personaleforening og ikke mindst en frokostordning, der er værd at prale af.

Når du har lært opgaverne at kende, vil der være mulighed for hjemmearbejdsdage.


Ansættelsesvilkår

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

Du ansættes og aflønnes i henhold til gældende overenskomst. Der er til stillingen knyttet en pensionsordning efter overenskomstbestemmelserne.

Stillingen er på 37 timer om ugen inkl. frokost. Vi gør opmærksom på, at vi har røgfri arbejdstid og, at der i forbindelse med ansættelsen indhentes børneattest.

 

Interesseret?

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte controller Kirstine Linhart Mortensen på mail klm@hrs.dk eller telefon 25503701.


Ansøgning og deadline

Send os en motiveret ansøgning og CV senest den 12. juni 2023.

Vi modtager kun ansøgninger via link på vores hjemmeside.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold.
 

Om Hotel- og Restaurantskolen

Vi vil berige og glæde verden med bæredygtig gastronomi og værtskab. For at nå målet har vi brug for forandringer – i verden og på skolen. Vores 140 medarbejdere står midt i en udviklingsproces og arbejdet med at skabe studenter og håndværkere, der modigt, arbejdsomt og kreativt mestrer bæredygtig gastronomi, madhåndværk og hospitality. På vores skole har det lige siden 1922 handlet om mad og værtskab. Vi er branchens skole med erhvervsfaglige uddannelser, 10. klasse, EUX, og kursusvirksomhed og uddanner dagligt 850 elever og kursister. Læs mere om os i vores strategi her.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Hotel- og Restaurantskolen, Vigerslev Allé, 2500 Valby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.innomate.com/InnomatePublicPagesMedarb/JobNotice.aspx?CompanyId=hrs&JobNoticeId=325

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5839744

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet