BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vores SoMe-ansvarlige skal på barsel, og derfor søger vi nu en skarp SoMe-nørd, som kan overtage stafetten i en periode og sørge for, at vi fortsat ligger først i feltet. Bare rolig, du skal ikke løfte opgaven alene. Du får masser af god hjælp fra skarpe kollegaer i Fødevarestyrelsen. Så har du erfaring med at arbejde strategisk med sociale medier? Og kan du lave reels og skrive opslag som rammer direkte i algoritmerne? Så er du måske vores nye SoMe-ansvarlige.
I Fødevarestyrelsen er vi stærkt tilstede på sociale medier. Med knap 40.000 følgere på Instagram og 61.000 følgere på Facebook er vi en af de styrelser med flest følgere. Vi arbejder hver dag aktivt med at bruge vores sociale kanaler til at komme ud med vores budskaber og være i dialog med forbrugere og virksomheder.
Det, vi laver, har stor betydning for borgere og virksomheder. Hvad enten vi sørger for, at du trygt kan gå ud og spise, rådgiver danskerne om hvordan de kan spise efter kostrådene eller kontrollerer og vejleder om dyrevelfærd ude i de danske stalde. Derfor kan du med et job hos os være med til at gøre en stor forskel.
Om jobbet
Som SoMe-ansvarlig hos os skal du sammen med gode kollegaer drive og udvikle vores profiler på Facebook, Instagram, LinkedIn og X. Du vil dagligt arbejde tæt sammen med en kollega, der er halv tid på sociale medier, en studentermedhjælper samt medarbejdere fra andre afdelinger som har ansvaret for indholdet på deres stofområder.
Du skal være god til at tænke i anledninger/timing og hjælpe os med hver dag at finde gode løsninger til, hvordan vi bedst i sociale medier når ud til borgere, virksomheder, presse og interessenter. Hvad enten det er med tips og tricks til borgere om at spise sundt og bæredygtigt eller at undgå uønsket kemi i deres mad eller med information til restauranter om, hvordan de undgår at gøre deres gæster syge af maden samt generel branding af Fødevarestyrelsen som arbejdsplads.
Vi er i gang med at udarbejde en ny kanalstrategi, hvor vi bl.a. fusionerer nogle af vores SoMe-kanaler. Du kommer til at spille en vigtig rolle i at få udrullet nye ændringer på vores sociale medier i det daglige samt som tovholder for vores SoMe-redaktionsgruppe at skabe et godt samarbejde på tværs af styrelsen. Du bliver også medansvarlig for vores studentermedhjælper ift. at sætte opgaver i gang samt sparring.
Som SoMe-ansvarlig bliver dine opgaver bl.a. at:
• Skrive opslag, filme reels, tage billeder og lave grafikker sammen med vores grafikere til vores sociale medier
• Lave community management og gå i dialog med forbrugerne på vores platforme
• Være vores SoMe-ekspert og rådgive kollegaer i hele huset om sociale medier.
• Udvikle samt fuldføre kampagneindsatser på de sociale medier i samarbejde med dine kolleger
• Sparre med vores presseteam om brugen af X
• Måle og afrapportere på vores indsatser, så vi hele tiden gør det, der virker bedst
Om dig
Vi forestiller os, at du:
• Har en relevant uddannelse som f.eks. journalist, cand.comm. eller lignende
• Har erfaring med arbejde med sociale medier – meget gerne i en politisk styret organisation. Alternativt har politisk tæft og forstår de særlige vilkår, der er i en offentlig styrelse
• Er god på skrift og kan formidle komplicerede sager, så alle kan forstå det
• Har styr på reels og kan lave enkle SoMe-grafikker i Canva
• Tager initiativ og selv har idéer til opslag, koncepter og kampagner
• Er både strategisk, opfindsom og i stand til at bevare det store overblik
• Arbejder selvstændigt samtidig med at du er en holdspiller, der kan skabe gode samarbejdsrelationer i teamet og til vores kollegaer i fagenhederne
Det får du
En arbejdsplads hvor du i høj grad kan påvirke dine opgaver og din hverdag. Du får et fleksibelt arbejde med gode kollegaer i et team, hvor vi hjælper hinanden og har en frisk og uformel tone, der gør hverdagen i teamet både sjov og rar samtidig med, at vi når vores resultater.
Du bliver en del af vores Kommunikations- og presseteam, hvor vi er 16 medarbejdere, der arbejder med alle former for kommunikationsopgaver. Organisatorisk er vi en del af Direktionssekretariatet, der fungerer som bindeled mellem direktionen og resten af huset – og mellem Fødevarestyrelsen og vores departement på Slotsholmen.
Din daglige arbejdsgang er på Fødevarestyrelsens adresse i Glostrup tæt på Glostrup Station.
Hvornår skal du starte?
Vi har brug for dig i teamet fra den 1. november 2024, men gerne tidligere. Vores nuværende SoMe-ansvarlige vil være her i begyndelsen til at sætte dig godt ind i din nye rolle.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling på gns. 37 timer ugentligt.
Ansættelse vil ske efter relevante overenskomst.
Fortæl os, hvorfor du er den perfekte til jobbet
Passer du til beskrivelsen og er du parat til at tage udfordringen op, så glæder vi os til at modtage din ansøgning, CV, kopi af eksamensbevis og andre relevante bilag i vores rekrutteringssystem på fvm.dk/job senest den 31. august 2024.
Vi forventer at holde samtaler i uge 36-37.
Er du interesseret, og vil du vide mere?
Så tag et kig på vores sociale medier. Du er også velkommen til at kontakte Kommunikations- og pressechef Sidsel Gjøl på tlf. 72 27 67 48.
Du kan læse mere om Fødevarestyrelsen som arbejdsplads på fvst.dk/job.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Fødevarestyrelsen, Glostrup, Stationsparken, 2600 Glostrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 31-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6085816