BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du erfaring med eller særlig interesse for børn og unge med varig nedsat funktionsevne? Har du administrativ tæft og er du er stærk i relationer og leverer myndighedsarbejde med empati og tydelighed, så kan du være vores nye kollega.
Da en af vores børn- og ungerådgivere flytter til Færøerne, søger Familieafsnittet en ny kollega i vores børne- og handicapteam.
Hvem er vi og hvordan arbejder vi?
Familieafsnittet består af 36 medarbejdere og varetager myndighedsopgaver, forebyggende opgaver og behandlingsindsatser.
Vi er forskellige faggrupper i afsnittet, som arbejder i et tværprofessionelt miljø, hvor udfordringerne ofte mødes med designede løsninger. Du skal være parat til at lade dig forstyrre, blive inspireret af andre fagligheder og skabe/følge nye indsatser på et stadigt mere komplekst område. Vi har taget et opgør med indsatstrapper og hyldevarer og anerkender kompleksiteten i opgaveløsningen ved designede indsatser og tæt samarbejde. Vi arbejder aktivt på at skabe de bedste rammer for arbejdet med Barnets lov, så vores indsatser og sagsbehandling er dynamisk og borgerinddragende.
Alle faggrupperne er samlet på én etage, så der er fysisk nærhed, som understøtter den tværprofessionelle tilgang til opgaveløsningen.
Vi vil relationel velfærd, og flytter os endnu tættere på vores primære samarbejdspartnere, så der er kort afstand til alle i det tværsektorielle samarbejde. Vi er opmærksomme på at styrke relationerne til de interne lokale samarbejdspartnere, forældrene, børnene og de unge ved at være mere fysisk til stede i deres primære arenaer. Vi ønsker tættere relationer, styrket kontinuitet og færre skift.
Vi er organiseret i 2 distrikter, der indgår i en lokal klynge med almentilbud og andre tilbud. Der arbejdes med sagsbehandling for 0-18/23 år i alle aspekter af sagsprocesserne. Vi har derudover 2 myndighedsteams med specialisering i børn med funktionsnedsættelser og anbringelser, samt et Forebyggelses- og Indsatsteam.
Stillingen i specialteamet - Børn og unge med nedsat funktionsevne.
3 rådgivere og en deltids administrativ medarbejder, udgør sammen med fagkoordinator og ekstern jurist - specialteamet. Der er et sundt sagsstal, og i særligt komplekse sager arbejdes der tæt sammen med rådgivere fra de andre teams.
Ambition og metode
Alle i Glostrup Kommune arbejder ud fra to kerneopgaver- mestring og udfoldelse. De rammesætter sammen med den systemiske/narrative tilgang arbejdet i Familieafsnittet.
Metodisk arbejdes der med det løsningsfokuserede (LØFT) i skoler, dagtilbud, PPR og sundhedsplejen. Så der er et fælles mindset og sprog på tværs.
Om dig
- Du er uddannet socialrådgiver eller anden relevant uddannelse
- Du kan kommunikere klart, tydeligt og anerkendende overfor borgere, kolleger og samarbejdspartnere
- Du har ambitioner om høj faglighed og ordentlighed
- Du besidder stærke relationelle egenskaber
- Du har styr på det administrative i myndighedsarbejdet og kan afstemme det med din rolle som socialarbejder
- Du kan arbejde netværks-inddragende og styre større netværksmøder
- Du kan arbejde kreativt og innovativt indenfor de økonomiske og juridiske rammer
- Du er i balance og har mod på uplanlagte opgaver
- Du vil og forstår at arbejde i en politisk styret organisation
Vi tilbyder
- En arbejdsplads med høj faglighed, og faglig opbakning til opgaveløsningen og kompetenceudvikling.
- Dygtige, engagerede, kreative og modige kollegaer i ambitiøse teams, som prioriterer samarbejde og det gode humør
- En nærværende og tydelig ledelse, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet, samt arbejder med psykologisk tryghed.
- Onboarding med tæt opfølgning, intro og plads til at være ny.
- Et spændende mono- og tværfagligt miljø med vide rammer for udvikling og nytænkning inden for børne- og ungdomsområdet
- Kort og ubureaukratisk afstand til de interne samarbejdspartnere
- Tæt faglig og kollegial sparring og dialog, samt ekstern supervision
- Politisk bevågenhed og forståelse for dit arbejdsområde
- Fleksible arbejdsvilkår med høj grad af selvledelse og god Work-life-balance
- Arbejdsplads tæt på Glostrup Station, med tværgående tog/bus forbindelser
Det praktiske
- Ansøgningsfristen er mandag d. 23.8. kl. 12 2024.
- Vi afholder samtaler løbende, dog senest onsdag d. 28.8.2024
- Stillingerne er på 37 timer om ugen, og forventes besat fra 1. oktober, eller ved tidligere mulighed.
- Glostrup Kommune indhenter udvidet straffeattest og børneattest.
- Løn- og ansættelsesvilkår følger den gældende overenskomst.
- Sammen med din ansøgning skal du sende dokumentation for afsluttet uddannelse og andre relevante bilag.
Spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte faglig leder Siri Mosbech på telefon 91 17 18 59.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Glostrup Kommune, Rådhusparken, 1, 2600 Glostrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6091447