Spændende karrieremulighed som forretningsanalytiker med dataanalytiske kompetencer hos Rigspolitiet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Glostrup

Er du klar til at tage din karriere til nye højder? Vi søger en erfaren og dedikeret forretningsanalytiker med flair for dataanalyse til vores nyoprettede sektion Forretningsanalyse og Compliance i Center for Forretningssystemejerskaber. Du får en unik chance for at præge din egen rolle og være med til at udvikle sektionen.

Dine nye arbejdsopgaver
Din primære opgave bliver at styrke sektionens forretningsanalytiske kapacitet og bidrage til opbygningen af viden om de tre sammenhængende værdikæder: sammenhængende applikationer, sammenhængende data og sammenhængende forretningsadfærd.

Vi leder efter en kollega, der kan:
• Udvikle og implementere dataanalysestrategier.
• Være brobygger mellem politiets IT og politiets operative virkelighed, herunder at kunne oversætte behov og ændringstiltag mellem medarbejdere og IT-afdelingen samt juridisk afdeling.
• Samarbejde med nøgleinteressenter om mål og formål.
• Bidrage til opbygningen af sektionens processer.
• Analysere og forstå de forretningsmæssige datasammenhænge på tværs af de politioperative applikationer.
• Opbygge controlling.

Vi søger en profil med følgende kvalifikationer:
• Bachelor- eller kandidatgrad inden for datalogi, statistik, informationsteknologi eller beslægtede områder.
• Erfaring med dataanalyse og statistiske metoder.
• Teknisk forståelse og kendskab til politiets operative systemer.
• Færdigheder i SQL, Python eller R, samt kendskab til BI-systemer, politiet benytter Qlik.
• Evne til at samarbejde med mange forskellige interessenter både tekniske eller ikke tekniske, herunder fungere som tolk og brobygger mellem IT og forretningsenheder.
• Evne til at arbejde selvstændigt og i teams.
• Fremragende kommunikationsfærdigheder såvel mundtlige som skriftlige.
• Samarbejdsorienteret og dedikeret til opgaveløsning.
• Fordel at have kendskab til politiet.

Du trives med at arbejde i et politisk styret miljø, hvor Rigspolitiet arbejder tæt på det politiske niveau og samtidig lægger du stor vægt på at understøtte politikredsene. Du er afklaret med – og finder det måske motiverende – at ikke alle organisatoriske rammer er givet, men skal udvikles over tid for at kunne understøtte en succesfuld opgaveløsning.

Vi tilbyder en unik mulighed for at være med til at opbygge en sektion fra bunden, med mulighed for at præge dine egne arbejdsopgaver og bidrage til sektionens udvikling, samt arbejde med komplekse og meningsfulde data- og forretningsprocessor.
Din nye arbejdsplads
Som en del af Rigspolitiets Center for Forretningssystemejerskaber skal du i tæt samarbejde med dine kolleger opbygge og sikre en robust forretningsdrevet drift og videreudvikling af politiets operative it-systemer. Systemerne bruges i den daglige operation inden for blandt andet beredskab og efterforskning. Du er derfor med til at understøtte politiet ”i den skarpe ende” i at virke for tryghed og sikkerhed i samfundet. I centeret varetager vi den forretningsmæssige drift og videreudvikling af de politioperative it-systemer gennem alt fra fx beskrivelse og prioritering af udviklingsbehov til vedligeholdelse af brugervejledninger. Vi arbejder i tæt samarbejde med bl.a. Koncern IT, som til gengæld varetager den it-tekniske drift af IT-systemerne.

Du bliver en del af et stærkt fagligt fællesskab, hvor vi sparrer om opgaverne og sikrer faglig udvikling gennem temadage samt intern og ekstern uddannelse. Centeret består af knap 30 medarbejdere med politifaglig, akademisk og administrativ baggrund.

Centeret blev etableret for mindre end to år siden og er derfor stadig under udvikling. Det betyder blandt andet, at vi hjælper hinanden og løser opgaver på tværs, når det kræves. Dette kan både være relateret til andre it-systemer inden for de beredskabs- og efterforskningsmæssige områder eller være mere tværgående, strategisk prioriterede udviklingsopgaver for centeret som helhed. Vi har et dynamisk miljø med plads til både arbejde og sjov.

Løn- og ansættelsesvilkår

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Du indplaceret på baggrund af kvalifikationer.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Dit arbejdssted bliver indtil videre Rigspolitiet med adresse på Ejby Industrivej 123-125, 2600 Glostrup.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt og ansøgning

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte politiinspektør Johannes Sølvsten Jönsson på 4122 7411 E-mail: jbj022@politi.dk (vi gør opmærksom på at ansøgninger sendt pr. mail IKKE kommer i betragtning. Ansøgning sendes via linket nedenfor).Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Vi forventer at afholde samtaler ultimo januar 2024.

Ansøgningsfrist: 14. januar 2024

I politiet arbejder vi alle sammen for tryghed og sikkerhed

I politiet arbejder mere end 16.000 medarbejdere sammen om at forebygge og forhindre kriminalitet. Vi er alle dybt engagerede i at sikre, at Danmark er et trygt og sikkert sted at bo og leve – uanset om vi arbejder med den nære politiindsats som betjent, som efterforsker eller om vi bidrager til en af de mange andre vigtige funktioner i politiet.

Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks i alt 15 politikredse fordelt på 12 kredse i Danmark, politiet i Grønland og på Færøerne samt National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK). I Rigspolitiet udvikler vi strategier, koordinerer politiets arbejde på landsplan og arbejder med en lang række opgaver blandt andet økonomistyring, it-udvikling, juridisk rådgivning, presse og kommunikation, politisk betjening, indkøb af politiets udstyr og køretøjer samt HR-opgaver.

Lær os bedre at kende på www.jobipolitiet.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Politiområdet, Ejby , Ejby Industrivej, 2600 Glostrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5963929

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet