Studentermedhjælp til Københavns Stadsarkiv

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du vores nye studentermedhjælper?

Københavns Stadsarkiv søger lige nu en studentermedhjælper 13 timer pr. uge til vejledning af brugerne på læsesalen samt til opgaver i Stadsarkivets publikumsafdeling.

Arbejdsopgaver
Nogle af de vigtigste arbejdsopgaver for dig bliver:

  • vejledning af brugere af den fysiske læsesal og brugen af Stadsarkivets digitale platforme
  • fysiske og telefoniske besvarelse af forespørgsler og udførelse af mindre arkivundersøgelser, fx opslag i kilder
  • udarbejdelse af hjælpemidler og registre, skanning og kopiering
Om dig

  • vi forestiller os, at du studerer historie eller etnologi
  • du har lyst til og mod på at påtage dig en professionel vejlederrolle
  • du fremstår åben og er imødekommende overfor mennesker generelt og bliver oplevet som værende serviceminded
  • du er vant til at arbejde selvstændigt og mister ikke overblikket, når det går stærkt
  • du har gode it-kompetencer – gerne erfaring med databaser
  • dine evner inden for kommunikation og samarbejdsevner er i top, skriftligt kommunikerer du ubesværet og kan med lethed tyde håndskrift
Hvis du også er interesseret i Københavns kulturhistorie og har erfaring med registrering af arkivmateriale og fotos, er det en klar fordel.

Løn- og ansættelsesvilkår
Fysisk kommer du til at arbejde midt i København. Vi tilbyder løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst (HK-overenskomst).

Stadsarkivets læsesal er åben tirsdag, onsdag (9-15) og torsdag (10-17). Vi forventer, at dine arbejdstimer fleksibelt kan lægges indenfor denne tidsramme efter aftale. Du bliver en del af et team med to andre studentermedhjælpere, hvor I er to på vagt samtidig.

Tiltrædelse den 1. august 2023.

Yderligere informationer
Yderligere oplysninger kan indhentes hos arkivar Eva Greve Mortensen på 2154 3690.

Søg via linket senest fredag den 9. juni 2023
Samtaler afholdes den 19. juni 2023.

Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København - og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192137&DepartmentId=19205&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5837920

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet