Sundhedsadministrativ leder søges til at lede sekretærteamet i børne- og ungdomspsykiatrisk center

dato

Har du lyst til at gøre en forskel for børn og unge med psykiatriske vanskeligheder, være en del af den samlede ledelse i Danmarks største Børne- og Ungdomspsykiatri, og stå i spidsen for en meget vigtig faggruppe sammen med fire dygtige lederkollegaer? Så har vi en spændende stilling til dig.

I Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center (BUC) søger vi lige nu en sundhedsadministrativ leder, der kan stå i spidsen for de i alt 23 sekretærer der er ansat på vores 4 ambulatorie-afsnit i Det Ambulante Hus på Sydvestvej i Glostrup.

Sammen med de tre øvrige sundhedsadministrative ledere og en sekretariatsleder vil du stå i spidsen for BUC’s i alt 80 sekretærer, som er organiseret i et Klinisk Sekretariat.

Klinisk Sekretariat går en spændende og afgørende periode i møde, hvor faglighed, processer og organisatoriske rammer skal ændres og styrkes, så vi som samlet BUC kommer bedre og hurtigere i mål med den store udrednings- og behandlingsopgave, vi står overfor. Her får du en vigtig rolle i at sætte retning og sikre fremdrift.


Om dig

Vi leder efter en lederkollega som har et solidt fagligt kendskab til sekretæropgaverne, et stærkt ønske om at bedrive tæt, tydelig og nærværende ledelse, og som formår at se muligheder og udviklingspotentialer, i det meste. Som sundhedsadministrativ leder i BUC forventes du nemlig at være med til løbende at udvikle sekretærfaglighed, kerneopgaver og arbejdsgange i takt med at nye behov opstår og organisatoriske rammer er under forandring.

Vi ønsker en leder som via involvering og smittende motivation kan sikre medarbejdere, der hver dag understøtter gode, velkoordinerende og -planlagte patientforløb og møder patienter og familier venligt, rummeligt og imødekommende.

Ledelse, udvikling og samarbejde

Sekretærerne i Det Ambulante Hus er fordelt på fire afsnit. Som leder for gruppen er det din rolle at binde alle sekretærerne sammen gennem daglig ledelse, fællesmøder og sparring og udvikling på tværs.

Det vil også blive forventet af dig, at du bidrager aktivt og ambitiøst ind i udviklingen af sekretærernes arbejdsopgaver og -metoder generelt, da vi i de kommende år skal arbejde målrettet på at effektivisere, digitalisere og modernisere vores arbejdsopgaver og -ansvarsområder. Her skal du kunne udvise idérigdom og mod til forandring, men også tålmodighed og stærke samarbejdsevner, så hele organisationen kommer med ombord.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være:

  • Personaleledelse af 23 lægesekretærer
  • Ansvar for den daglige tilrettelæggelse af arbejdsopgaver og arbejdsrul
  • Ansvar for samarbejde og koordinering med afsnitslederne
  • Ansvar for sekretærernes individuelle faglige udvikling, bl.a. med hjælp fra faglige nøglepersoner blandt sekretærerne
  • Sikre sammenhænge og bedst mulig ressourceudnyttelse af sekretærgruppen på tværs af afsnit
  • Ansvar for korrekt varetagelse af registreringsopgaver og øvrige administrative funktioner, der relaterer sig til patienter og patientforløb i BUC
  • Tovholder på implementering og videreudvikling af udvalgte særindsatser, fx arbejdet med digitalisering af det patientadministrative område, optimering og justering af den eksisterende bookingproces, opgaveflyt fra klinik til sekretærområdet
  • Løbende at udvikle fagområdet og opgaveløsningen i tæt samarbejde med dine lederkollegaer i Klinisk Sekretariat
Vores forventninger til dig

Vi forventer, at du har et indgående kendskab til sundhedsvæsnet og sekretærfunktionen og/eller det administrative arbejde på et stort hospital. Derudover ønsker vi at du:

  • Har en stærk organisationsforståelse, stærke samarbejdsevner og formår at navigere fornuftigt i en politisk styret organisation
  • Kan tænke strategisk, arbejde systematisk og spotte nye muligheder og opgavebehov
  • Følger opgaver til dørs i tæt dialog med dine samarbejdspartnere, herunder din ledelse
  • Er en nærværende leder, der kommunikerer klart og tydeligt
  • Er velbevandret i patientens vej rundt i systemet og behersker arbejdet i Sundhedsplatformen på et fornuftigt niveau
  • Ønsker at være med til at gøre en mærkbar forskel for både medarbejdere og de mange børn og familier, vi hver dag hjælper i BUC
  • Har lyst til at være en del af en stærk ledergruppe, hvor beslutninger tages i fællesskab og sparring bådes gives og modtages med kyshånd

Om Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center

​Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center (BUC) er en del af Region Hovedstadens Psykiatri. Centeret foretager udredning og behandling af børn og unge med alle former for alvorlige psykiske lidelser, der kræver en tværfaglig indsats i hospitalsregi. Centeret har to kliniske afdelinger Afdeling Ambulant og Afdeling Døgn fordelt på flere matrikler i Regionen, samt en stor forskningsenhed.

Herudover har centeret en række støttefunktioner, herunder en administration og en kvalitets- og forbedringsenhed. Samlet er vi næsten 950 medarbejdere – heraf ca. 80 lægesekretærer - der indgår i et tæt tværfagligt samarbejde om de næsten 15.000 børn og unge i alderen 0-17 år, der årligt ses i centeret (2023-tal). Nærmere information om Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center kan findes på BUC hjemmeside www.buc-regionh.dk.


Om Klinisk Sekretariat – fælles ledelse, mission og vision

Klinisk Sekretariat består af 80 sekretærer, fire sundhedsadministrative ledere og en sekretariatsleder. Organiseringen sikrer, at der er tydelig sammenhæng og ensartethed i driften i sekretariaterne på tværs af de fire matrikler i BUC. Som faggruppe står vi stærkt samlet og har rig mulighed for at komme til orde og sætte vores præg på udviklingen i BUC. I Klinisk Sekretariats ledelse mødes vi fast til ledermøder hver 14. dag, ligesom du ugentligt vil mødes med dine lederkollegaer fra de andre matrikler til driftsledermøder. Du vil i opstartsperioden have ugentlig 1:1 med sekretariatsleder. Vi afholder sekretærmøder en gang om måneden samt fælles undervisning ved behov.

Ledergruppen er kendetegnet ved et godt arbejdsmiljø og en faglig og uformel omgangstone. Vi arbejder tæt sammen og ser os selv som en del af et hold med en fælles opgave. Vi sætter retningen i fællesskab og afstemmer og koordinerer vores indsatser på tværs, så vi aldrig står helt alene i marken. Vi forventer af hinanden at vi tager fælles ansvar, at vi løfter i flok, og at vi udviser ordentlighed i alle arbejdssammenhænge.


Løn- og ansættelsesforhold:

Dit daglige arbejde vil udspringe fra Sydvestvej 102 i Glostrup. Du refererer til sekretariatslederen for Klinisk Sekretariat og vil i hverdagen have et tæt samarbejde med denne og resten af administrationen, afsnitslederne på centeret og centerledelsen.

Stillingen er til besættelse hurtigst muligt.

Du vil blive ansat efter gældende overenskomst indgået mellem forhandlingsberettigede organisation og Regionernes Lønnings- og Takstnævn.


Vil du vide mere?

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatsleder Laura Rømer Weirsøe på telefon: 21 20 37 94.

Ansøgningsfristen er 27. november 2024. Ansættelsessamtaler afholdes løbende.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center, Glostrup, Nordre Ringvej , 2600 Glostrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6149135

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet