BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du ambitioner som leder både ift. faglige resultater og som personaleleder? Vil du gerne prøve dig selv af som leder, hvor du kommer rundt i mange ledelsesdiscipliner, herunder udvikling, driftsledelse og økonomistyring i en styrelse med mange politiske dagsordener? Så læs videre!
Da den tidligere teamleder har fået mulighed for at være teamleder i et departement, søger Kontor for Prøver, Eksamen og Test en ny ambitiøs teamleder, der får ansvar for opgaver i forbindelse med udvikling og drift af prøver og eksamen på erhvervs- og voksenuddannelserne (eud, avu, fvu, fgu) samt for kontorets tværgående økonomistyring på prøveområdet. Som teamleder får du mulighed for at udøve ledelse både i dybden og tværgående i et stort kontor, og dit ansvar for økonomistyring vil være gavnligt i andre kommende lederstillinger, ligesom dit ansvar for dele af prøveområdet vil give dig faglig ballast inden for kontorets kerneopgave.
Dine arbejdsopgaver
Kontor for Prøver, Eksamen og Test er et ambitiøst drift- og udviklingskontor. Dit team består af seks medarbejdere, hvor nogle er kontoruddannet og andre er akademikere. Du vil indgå i kontorets ledelsesgruppe, som består af tre teamledere og en kontorchef, og du vil referere til kontorchefen.
Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være:
- Det personalemæssige ansvar ved bl.a. at formidle rammer for opgaver, prioritere og fordele opgaver, definere mål og retning for opgaver, give sparring og feedback i forhold til opgaveløsningen samt afholde MUS og lønsamtaler
- Det faglige ansvar for teamets eksamensfaglige arbejde på erhvervs- og voksenområdet, herunder bidrage til at udarbejde og koordinere teamets arbejde med ministerbetjening, pressesager og centrale eksamensfaglige sager
- Bidrage til og sætte rammerne for udvikling og implementering af politiske aftaler
- Deltage i projekt- og arbejdsgrupper på tværs af ministeriets uddannelsesområder bl.a. i forhold til digitalisering af prøveområdet samt tilsyn med prøver
- Bidrage til og have ansvaret for eksamensberedskab og -vagt i forhold til prøverne.
Om dig
Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse, fx cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.oecon. eller lignende. Det er en fordel men ikke et krav, hvis du kender til uddannelsesområdet og har erfaring med ledelse.
For at lykkedes i stillingen skal du:
- Have lyst til personaleledelse
- Have styr på din driftsledelse og være meget velstruktureret, da der er mange forskelligartede opgaver og flere af dem med mange interessenter og med korte frister
- Have erfaring med ministerbetjening
- Have erfaring med eller mod på at sætte dig ind i økonomistyring og de statslige budgetregler
- Kunne skrive kort, præcist og korrekt samt kunne kvalitetssikre dine medarbejderes skriftlige produkter
- Være analytisk stærk og ikke være bange for data, tal og it
- Være udviklingsorienteret og tænke i løsninger når der kommer politiske bestillinger.
Om Kontor for Prøver, Eksamen og Test
Kontoret er et tværgående kontor med det samlede ansvar for prøver, eksamen og test på alle uddannelsesområder under Børne- og Undervisningsministeriet. Vi arbejder blandt andet med de nationale test i folkeskolen, folkeskolens prøver, prøver på erhvervsuddannelserne, almen voksenuddannelse og forberedende voksenundervisning samt prøver og eksaminer på de gymnasiale uddannelser. I alt bliver det til mere end 1.500.000 prøve- og testbegivenheder om året. Vi arbejder på tværs af mange faggrupper, både med indholdet (i samarbejde med fagkonsulenter, læringskonsulenter og opgavekommissioner) og med værktøjer og processer, som understøtter prøve- og testafholdelse. I Kontor for Prøver, Eksamen og Test er vi 38 medarbejdere. Vi har et travlt miljø, en uformel omgangstone og lægger vægt på at have det sjovt, mens vi arbejder.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat som chefkonsulent med personaleledelse efter fællesoverenskomst for akademikere i staten eller anden relevant overenskomst mellem forhandlingsberettiget organisation og Finansministeriet.
Vi ser gerne, at du kan starte hurtigst muligt og senest den 1. august 2023.
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Camilla Springborg på tlf. 29641864.
Du kan også læse mere om Børne- og undervisningsministeriet på vores hjemmeside www.uvm.dk og om STUK på www.stukuvm.dk.
Sådan søger du
Send din ansøgning, cv og eksamensbevis senest d. 22. maj 2023 via stillingsopslaget på vores hjemmeside på www.uvm.dk/job
Vi holder 1. samtaler løbende og senest den 31. maj. 2. samtaler vil foregå i uge 24.
Der vil indgå case og test i forbindelse med ansættelsessamtalerne.
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet er en styrelse i Undervisningsministeriets koncern. Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets, og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund – vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, København, Teglholmsgade 1, 2450 København SV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168575&DepartmentId=10351&MediaId=3809&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5827452