BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til ledelse eller er du allerede dygtig til ledelse? Er du også struktureret og har du lyst til at være en vigtig del af en stor retsafdeling og arbejde tæt sammen med en anden teamleder, en afdelingschef og landets bedste hold af søde og dygtige kontormedarbejdere og jurister? Så skriv til os med det samme!
Vi søger to teamledere der brænder for at lede vores nyoprettede teams i en retsafdeling med vokseværk. Som teamleder vil du have både personaleansvar og det faglige ansvar for teams bestående af 10-12 dygtige og motiverede medarbejdere. Du vil også selv skulle indgå i driftsopgaverne.
Retsafdelingen fungerer som sekretariat for rettens jurister vedrørende straffesager og civile sager. Vi er for tiden ved at omorganisere afdelingen, og opgavefordelingen står derfor endnu ikke hugget i sten. Det er dog fast, at afdelingen ledes af en funktionschef og en afdelingschef. De to teamledere refererer til afdelingschefen. Afdelingen består af 35-40 kontormedarbejdere og har herudover tilknyttet 35-40 jurister samt en administrerende dommer.
Retsafdelingen tager sig blandt andet af alt det praktiske, når politiet ringer om et grundlovsforhør. Vi finder tidspunktet, når en straffesag skal behandles i retten og indkalder parter og vidner. I både straffesager og civile sager opretter vi udkast til retsbøger og domme. Herudover har vi medarbejdere, som er protokolfører under større hovedforhandlinger. Endelig besvarer vi også mange henvendelser fra borgere og professionelle parter.
Retsafdelingen er en del af Retten i Glostrup, hvor vi hver dag arbejder for ret og retfærdighed.
Om jobbet
Du vil som teamleder have en travl og spændende hverdag, hvor du leder medarbejdere, som i høj grad er præget af selvstændighed i opgavevaretagelsen, og som har brug for faglig sparring og ledelsesmæssig støtte.
En vigtig del af dit arbejde vil, sammen med resten af afdelingsledelsen, bestå i at have overblikket, samt udarbejde nye og optimere eksisterende sagsgange i afdelingen for at understøtte kortere sagsbehandlingstider og større ensartethed. Endelig vil du have tæt og løbende kontakt til rettens jurister. Vi forventer, at du bruger ca. halvdelen af din arbejdstid på konkret sagsbehandling.
Vi lægger vægt på, at du som teamleder kan arbejde helhedsorienteret og kan prioritere opgaver på tværs, samt at du naturligvis kan bidrage til godt humør og trivsel i dine teams og afdelingen generelt.
Du kan læse mere om retsafdelingens opgaver på domstol.dk under ”straffesag” eller ”civil sag”.
Vi tilbyder
- muligheden for at arbejde med ledelse som fagdisciplin, hvor du har personaleledelsen og det faglige ansvar for dine medarbejdere
- spændende og varieret arbejde, herunder mulighed for at arbejde med sagsbehandling på et højt fagligt niveau
- tæt samarbejde med resten af afdelingens ledelse, samt rettens dommere og andre jurister
- efteruddannelse indenfor straffesagsområdet og det civile sagsområde og inden for de ledelsesdicipliner, hvor du har et selvstændigt ansvar
- et godt arbejdsmiljø blandt gode kolleger
- mulighed for at sætte præg på vores organisation og arbejdsgange
Retten i Glostrup er Danmarks næststørste byret med ca. 85 kontorfunktionærer, vagter og servicefunktionærer, samt 40 jurister. Vi bor 5 minutters gang fra Glostrup Station og har fine parkeringsforhold, hvis du er i bil. Hvis du cykler, har vi gode badeforhold. Vi har en velfungerende personaleforening, der arrangerer aktiviteter efter arbejdstid i løbet af året.
Kvalifikationer
Som teamleder forventer vi:
- at du har lyst til ledelse og kontinuerlig udvikling inden for ledelse som fagdisciplin
- at du er faglig dygtig og engageret
- at du har gode lederegenskaber med fokus på og flair for situationsbestemt og værdibaseret ledelse
- at du er dygtig til at kommunikere både mundtligt og skriftligt
- at du kan lede og indgå i et travlt team med ansvar og godt humør
- at du er god til at samarbejde på tværs af faggrupper og bidrage til en god trivsel
Løn- og ansættelsesvilkår
Jobbet er med tiltrædelse snarest muligt.
Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flekstidsordning.
Du bliver ansat efter fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og OAO samt organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere, medmindre du i forvejen er tjenestemand.
Du bliver indplaceret som kontorfuldmægtig i løngruppe 3, sats 3. Herudover er tilknyttet et funktionstillæg som teamleder.
Evt. tillæg forhandles i henhold til retningslinjerne for Ny løn.
Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte afdelingschef Signe Ljungdahl Hansen på telefon 43 23 14 49 eller mail slh@domstol.dk
Du kan læse mere om vores arbejdsplads på domstol.dk/glostrup
Ansøgning
Du sender din ansøgning via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden.
Vi skal som minimum have din motiverede ansøgning og dit CV, men vi vil også gerne læse udtalelser og relevante eksamenspapirer m.v.
Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest den 7. november 2023.
Vi indhenter med dit samtykke straffeattest.
Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold m.v.
Ansættelsessamtaler
Vi forventer at holde samtaler i uge 46 og derefter iværksætte tests før vi afholder anden samtale i uge 47.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Glostrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Retten i Glostrup, Stationsparken , 2600 Glostrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5927706