To analytiske og initiativrige økonomipartnere til Teknik- og Miljøforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af at understøtte både medarbejdere og chefer med professionel budgetlægning og -opfølgning, så de kan fokusere på deres faglighed og udvikle Danmarks største kommune?

Så har vi et job til dig i en af de to økonomipartnerenheder i Teknik- og Miljøforvaltningens centrale stab i Københavns Kommune.

I økonomipartnerenheden har vi ansvaret for den daglige understøttelse af økonomien i de to faglige afdelinger, der udgøres af Bygge,- Parkerings- og Miljømyndigheden samt Klima og Byudvikling. Vi søger en økonomipartner til begge afdelinger. Hertil har vi ansvar for understøttelse af Stab, Rådhussekretariatet og Direktionen.

Som økonomipartner ligger servicemindedhed i vores DNA, og vi arbejder på at styrke kommunikationen om økonomistyring i et klart sprog til forvaltningens politiske og administrative ledelse. Samtidigt fokuserer vi på at udvikle vores styringsværktøjer, så de bidrager til at øge forvaltningens produktion og skabe gode rammer for forretningen.

Du vil få en stor berøringsflade og være i tæt dialog med enheds- og afdelingschefer og medarbejdere i de faglige områder og internt i Stab. Du vil ad den vej få et unikt indblik i, hvad der rører sig i København. Det er derfor en fordel, hvis du er udadvendt og god til at skabe og vedligeholde relationer.

Dine opgaver vil omfatte

  • Budgetlægning og månedsopfølgning på budgettet sammen med de budgetansvarlige chefer
  • Controlling af økonomien i de faglige enheder
  • Understøttelse af enhedernes daglige drift og styringsbehov på økonomiområdet
  • Kvalitetssikring af politiske indstillinger
  • Deltage i udviklingsprojekter på økonomiområdet
Vi værdsætter høj faglighed og ordentlighed i den daglige opgaveløsning og lægger vægt på, at vores samarbejdspartnere kan forvente en forudsigelig, sammenhængende og imødekommende partnerenhed.

Din profil
Du har en relevant videregående uddannelse (fx cand.scient.pol., cand.polit. mv.). Vi hører gerne fra dig, uanset om du er nyuddannet, eller du har flere års erfaring med offentlig økonomistyring. Det er en fordel, hvis du er god til at formidle økonomi til ikke-økonomer.

Det vigtigste er, at du trives i en understøttende rolle, hvor du er tæt på forretningen og har dialog med personer med forskellige fagligheder. Herudover forventer vi, at du

  • har en skarp analytisk sans og kan skabe overblik i en kompliceret økonomi
  • er dygtig til Excel, Power BI og økonomisystemer
  • evner at holde overblik over forskellige processer og har sans for detaljen
  • trives med ansvar og deadlines
  • har godt humør og en positiv energi
  • kan formidle komplekse problemstillinger på en klar og enkel måde – mundtligt såvel som skriftligt
Det er derudover en fordel, hvis du har erfaring med

  • offentlig økonomistyring og budgettering
  • komplekse, politiske organisationer, som er i bevægelse og under forandring
  • økonomistyringsprocesser og -systemer og i den forbindelse har erfaring med forandring, udvikling og sikker drift
Om os
Vi tilbyder et spændende job med gode muligheder for at udvikle sig i en organisation med en flad ledelsesstruktur, hvor vi lægger vægt på det gode samarbejde og en effektiv opgaveløsning i forvaltningen.

I enheden er vi knap 20 engagerede medarbejdere heraf 10 økonomipartnere. Vi har en uformel og humørfyldt omgangstone – også i travle perioder. Vi lægger vægt på at være gode kolleger, der hjælper hinanden, og vi har hele tiden fokus på at udvikle os individuelt og som team, så vi udnytter alles potentiale.

På økonomiområdet i Teknik- og Miljøforvaltningen er vi 80 medarbejdere fordelt på fire enheder: Budgetenheden, Regnskabsenheden, vores økonomipartnerenhed og økonomipartnerenheden for den øvrige forvaltning.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation og afhængig af dine kvalifikationer. Du indplaceres som fuldmægtig, specialkonsulent eller chefkonsulent afhængig af erfaring og kvalifikationer. Forventet tiltrædelse den 1. august 2023.

Dit arbejdssted vil være på Njalsgade tæt på Islands Brygge metrostation.

Har du spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du meget velkommen til at kontakte økonomichef Karsten Fey Kristiansen på 2183 0769.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedlægge CV og uddannelsesbevis.

Søg via linket senest søndag den 18. juni 2023
Vi indkalder løbende til samtaler.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.

Stab
Stab er en ud af fem afdelinger i Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune og understøtter forvaltningen inden for digitalisering, økonomi, jura, kommunikation, print, strategi, organisation, HR og ledelse. Afdelingen har godt 170 medarbejdere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192078&DepartmentId=22318&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5837025

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet