To lægesekretærer søges til afdeling for øjensygdomme med fokus på kompetenceudvikling og tværfagligt samarbejde

dato

Er du struktureret, proaktiv og har du evnen til at koordinere et patientforløb med en stærk administrativ profil

Brænder du for sekretærfaget i en stilling med udviklingsmuligheder, er du måske den kollega vi søger.

2 nye kolleger søges til hhv. vores akutte afsnit/sengeafsnit og til vores ambulante nethindemedicinske team. Begge stillinger er på 37 timer, med start 1. juli 2025

På afdeling for Øjensygdomme arbejder vi i 12 selvstændige teams. Vi er 62 sekretærer i en stor afdeling, hvor dagligdagen er præget af et tæt tværfagligt samarbejde, og hvor du som sekretær er en vigtig nøglespiller i den daglige drift.

Sekretærerne i vores afdeling er utrolig vigtige for en god og effektiv drift, og er samtidigt vigtige brikker i det tværfaglige samarbejde. Vi er en afdeling som vægter, at opgaverne løses af de bedste kompetencer, hvorfor sekretærerne ofte involveres i nye opgaver. Vi prioriterer og værdsætter derfor kompetenceudvikling for sekretærerne – for hele tiden at være på forkant med nye opgaver. Som sekretær i vores afdeling skal du derfor være motiveret for kompetenceudvikling i form af uddannelse eller ved løbende at udvide din opgaveportefølje.


Om dig

  • Du skal være uddannet lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator.
  • Du er engageret i dine opgaver og i dit team, og dermed bidrager til positivt arbejdsmiljø
  • Du skal kunne lide en omskiftelig hverdag
  • Du trives med patientkontakt såvel telefonisk som fysisk
  • Du skal trives i et travlt miljø - dag efter dag
  • Du er mødestabil, ansvarsbevidst og imødekommende
  • Du må gerne have erfaring med at arbejde i Sundhedsplatformen


Vi tilbyder

  • Et godt arbejdsmiljø vi arbejder med fokuserede, dygtige og engagerede kollegaer
  • En arbejdsplads, der vægter psykologisk tryghed og frihed under ansvar
  • Udvikling i opgaveløsning som favner faglighed og det personlige
  • Kontinuerlige kurser og møder med vidensdeling på tværs
  • Introduktion og grundig oplæring der tager udgangspunkt i dit faglige niveau og dine erfaringer.
  • Sociale arrangementer både i teamet men også med hele afdelingen.


Kollegaen til vores akutte afsnit/sengeafsnit

Som sekretær er du kernen i planlægningen og registreringen – og samtidig er du vores ansigt udadtil. Du skal sidde i vores afsnit med receptionsfunktion, hvor du modtager og tjekker de akutte patienter ind, samtidig med du varetager de opgaver der hører til det akutte afsnit og funktionen som sengeafdeling. Der er planlagt med 3-4 dage i fremmøde og 1-2 backoffice/hjemme. Ved backoffice/hjemmearbejdsdage forventes der stor fleksibilitet mht. at afløse/møde ind ved fravær på dagen og i ferier.

Vi søger en ny kollega, der sammen med teamets øvrige 4 lægesekretærer arbejder i vores kombinerede akutte afsnit/sengeafsnit Ø34 i tæt samarbejde med det nethindekirurgiske ambulatorie hvor der er 3 lægesekretærer tilknyttet. Vi har 6 sengepladser og 3 hvilepladser, som primært er til hurtige kirurgiske forløb, en øjenvagt der har mellem 30-40 akutte patienter dagligt samt et kirurgisk ambulatorie med ca. 30 patienter dagligt.

Sekretærteamet vægtes højt hos de øvrige faggrupper, hvilket resulterer i et godt samarbejde og arbejdsmiljø, der giver grobund for mange tværfaglige opgaver.

Arbejdstiden er kl. 7.30-15 mandag til torsdag, fredag til 14.30, derudover lukkevagt 1 time længere én hverdag om ugen.

Lørdagsvagt ca. hver 7. uge fra 8-14. Vi er gode til at bytte og tage hensyn til aftaler.



Kollegaen til vores ambulante nethindemedicinske team

Som lægesekretær i det nethindemedicinske team skal du, sammen med dine 3 nærmeste kollegaer, holde struktur i teamet og teamets opgaver. Sørge for koordinering af patientforløb hvor dine primære opgaver vil være sekretærfaglige opgaver i Sundhedsplatformen; henvisninger, booking af tider til patienterne, in-basket og arbejdslister samt øvrige administrative og teamrelaterede opgaver.

Derudover har vi ca. 70 telefonopkald dagligt i en callcenter funktion.

Du er med til kvalificering af registreringspraksis i Sundhedsplatformen i tæt samarbejde og sparring med læger og sygeplejersker. Data og registrering er en vigtig kilde til at styre afdelingens drift, hvorfor du som sekretær vil have et stort ansvar omkring korrekt registrering af data samt løbende optimering af registreringspraksis.

Arbejdstiden er hverdage mellem kl. 7.30-15.30, om du møder tidligt 7.30. eller bliver til 15.30 aftales individuelt.



Om afdelingen

Øjet er et fantastisk organ, og synet er en af vores mest værdifulde sanser. Vi tænker sjældent over det, når det fungerer, men vi bliver opmærksomme på det, når det ikke længere er en selvfølge

Afdeling for Øjensygdomme er Danmarks største Øjenafdeling og modtager patienter fra hele landet. Afdelingen er geografisk placeret på Glostrup, men har også afsnit på Kennedy Centret i Glostrup, Nordsjællands Hospital i Hillerød og Blegdamsvej. Øjenafdelingen er en af afdelingerne i HovedOrtoCentret på Rigshospitalet. Vi er ca. 360 ansatte og repræsenterer en bred vifte af faggrupper, heraf 62 sekretærer. Afdelingen er organiseret i 12 teams med hvert sit speciale indenfor øjensygdomme.

Vi er en travl arbejdsplads, præget af mange patientkontakter og med mange samarbejdspartnere. Du kan finde oplysninger om Afdeling for Øjensygdomme på vores hjemmeside under afsnittet ”om klinikken”; Afdeling for Øjensygdomme

Vil du vide mere?

Har du lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte ledende lægesekretær Lone Jacobsen på telefon 3863 4705 og få en snak om din, måske kommende arbejdsplads

Stillingerne er på 37 timer/ugen, start 1.7.2025.

Ansøgningsfrist

Søndag d. 25.05.2025, samtaler afholdes mandag d. 26. maj.

Du må meget gerne tydeliggøre i din ansøgning om du ønsker stillingen i vores akutte afsnit/sengeafsnit eller det ambulante nethindemedicinske team, hvis begge så gerne med en prioritering.

Stillingerne er omfattet af bekendtgørelse om indhentelse af børneattest. Det er derfor en forudsætning for ansættelse, at du har blank børneattest.



Forudsætning for ansættelse er forståelse og beherskelse af det danske sprog.

Vi er en røgfri arbejdsplads.

Et af Regionens mål i personalepolitikken er ligebehandling uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap eller religion. Det sikres blandt andet gennem ansættelses- og uddannelsespolitikken.



Dine løn- og ansættelsesvilkår Autoriseret sundhedspersonale med patientkontakt, der er uddannet i et andet EU/EØS-land end Danmark, skal ved ansættelse i Region Hovedstaden, opfylde kravet til sprogkompetencer* i dansk. *Autoriseret sundhedspersonale med patientkontakt, der er uddannet i et andet EU/EØS-land end Danmark, skal ved ansættelse i Region Hovedstaden have bestået en danskprøve (Danskuddannelse 3, som svarer til 9. klasses afgangseksamen) eller som minimum kunne bestå prøven senest 1 år efter ansættelsen, eller have opnået tilsvarende sprogkompetencer i dansk på anden vis. Danskprøven skal bestås med minimum følgende karakterer: • mundtlig kommunikation med karakteren 10 • læseforståelse med karakteren 7 • skriftlig fremstilling med karakteren 7

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Glostrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Glostrup Hospital, Nordre Ringvej, 2600 Glostrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-05-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/78218bd6-ec57-4e6b-a68b-5658a292e923

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet